شهر دوربانِ آفریقای جنوبی توسعه صنعت گردشگری خود را به رشد بازار کشتی های کروز گره زده

انتظار می رود که ارزش بازار گردشگری کشتی های کروز در سال 2032 به 17/4 میلیارد دلار برسد و «دوربان» که شهری ساحلی در ساحل شرقی آفریقای جنوبی است، مشتاق است که سهمی از این بازار را به خود اختصاص دهد. «گردشگری دوربان» (Durban Tourism) تخمین زده بود که 1/2 میلیون گردشگر در آپریل امسال که شروع «های سیزِن» (فصل رونق) است، از شهر دوربان استان «کوازولو-ناتال» بازدید کند. دوربان برای دست و پنجه نرم کردن با این ورودی ها در سال 2021 از ترمینال بین المللی 10 میلیون دلاری خود رونمایی کرد که برای پذیرایی از کشتی های مسافربری گردشگران داخلی و بین المللی آماده است.

شهر دوربانِ آفریقای جنوبی توسعه صنعت گردشگری خود را به رشد بازار کشتی های کروز گره زده

«Hlengiwe Magudulela»، «مدیر ارشد خدمات اطلاعات گردشگری» گردشگری دوربان، توضیح می دهد: «ما اخیرا پذیرای کشتی Queen Mary با بیش از 2 هزار گردشگر بودیم. این کشتی مدت خیلی زیادی بود که به آفریقای جنوبی نیامده بود. ما داریم نهایت تلاش مان را می کنیم تا از بازار کشتی های کروز بهره ببریم و تورهای کشتی کروز را ترویج دهیم.»

 

در بندر دوربان چه اتفاقی دارد می افتد؟

دوربان 2

رئیس جمهور آفریقای جنوبی، «سیریل رامافوسا»، یک برنامه 5 میلیارد دلاری را برای تقویت فرصت های اقتصادی کشتی های کروز اعلام کرد که در آن، بندر دوربان طی دهه آینده رشد خواهد کرد و فعالیت های تجاری و گردشگری را در منطقه افزایش می دهد. توسعه بندر در کنار توسعه برنامه ریزی شده ناحیه نزدیک خلیج دوربان خواهد بود که انتظار می رود شامل هتل های لوکس، موزه ها و یک نمایشگاه شود.

با اینکه این برنامه همچنان در مراحل اولیه است، شهر دوربان به همراه شرکایش، «Transnet»، «توسعه گردشگری اقتصادی KZN» و «اداره امور محیط زیستی»، امید دارند که زیربنای جدید باعث رونق گردشگری شود و تاثیر مثبتی روی اقتصاد محلی داشته باشد.

 

آیا توسعه بندر، گردشگران جدیدی را به دوربان خواهد آورد؟

دوربان 3

«Magudulela» می گوید: «در حال حاضر جایگاه ما در بازار کشتی های کروز، جایگاه خیلی بالایی نیست. ما در پاسخ به بیانیه رئیس جمهور رامافوسا که برای توسعه زیربنای ترمینال، 4.6 میلیارد دلار هزینه خواهد شد، واقعا می خواهیم که از آن برای جذب گردشگران بهره بگیریم.»

در دسامبر 2022، استان کوازولو-ناتال 500 هزار گردشگر داخلی و 51 هزار گردشگر بین المللی را به خود دید؛ گردشگرانی که بیش از 500 میلیون دلار را به اقتصاد استان تزریق کردند. «Pinky Radebe»، «مدیر ارشد روابط عمومی و ارتباطات گردشگری کوازولو-ناتال»، باور دارد که هجوم مسافران برای تقویت ارز محلی «رَند» امری ضروری است؛ ارزی که ارزشش به دلیل تاثیرات بازار جهانی کاهش پیدا کرده.

 

منبع: وبسایت Euronews

به "شهر دوربانِ آفریقای جنوبی توسعه صنعت گردشگری خود را به رشد بازار کشتی های کروز گره زده" امتیاز دهید

1 کاربر به "شهر دوربانِ آفریقای جنوبی توسعه صنعت گردشگری خود را به رشد بازار کشتی های کروز گره زده" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهر دوربانِ آفریقای جنوبی توسعه صنعت گردشگری خود را به رشد بازار کشتی های کروز گره زده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021