جاذبه های تاریخی ماکائو چین

ماکائو شهری بندری در چین است که محبوبیت فراوانی در میان گردشگران جهان دارد، این شهر بافتی شبیه شهرهای غربی پیدا کرده است، با این حال بخشهایی از این شهر تاریخ این منطقه را حفظ کرده است و برای توریستهایی که به این منطقه سفر می‌کنند جذابیت خاصی یافته است.

جاذبه های تاریخی ماکائو چین

ماکائو شهر بندری چین با تاریخی منحصربفرد و ترکیبی از فرهنگ های مدرن است که امروزه با ورود گردشگران تور ماکائو رونق فراوانی هم پیدا کرده است. از اواسط قرن شانزده این شهر مستعمره پرتغال بود و تحت نظر دولت پرتغال اداره می شد تا اینکه در سال 1999 دوباره به خاک چین پیوست. ساکنان ماکائو را ماهیگیران و تجار دریانورد تشکیل می دادند که این روستای ماهی گیری را بوجود آوردند. بازرگانان پرتغالی که در مسیر تجارت خود به این بندر آمده و در آن استراحت میکردند باعث رونق بسیار این بندر شدند. هجوم جمعیت در سال 1949 پناهجویان چینی بسیاری را برای این شهر به ارمغان آورد و بالاخره پرتغالی ها این شهر را به قلمروی چینی ها پس دادند.

امروزه شهر ماکائو به عنوان یک منطقه ویژه اداری چین شناخته می شود و نمایانگر ترکیبی از فرهنگ های مختلف است. بندر ماکائو نقش مهم و طولانی ای در تجارت بین المللی داشته است و از طریق این بندر هم اجناس کشورهای دیگر به داخل چین می آمد و هم فرهنگ آن ها! مرکز تاریخی ماکائو، شرق و غرب را با معماری، تکنولوژی و فرهنگ متاثر از ساکنان چینی و پرتغالی در هم آمیخته است. در سال 2005 در مرکز تاریخی این شهر حدود 25 ساختمان تاریخی که طراحی آن ها تحت تاثیر فرهنگ پرتغالی و چینی است در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفتند. بازدیدکنندگان مرکز تاریخی ماکائو نمونه هایی از اولین ساختمان های غربی در آسیا را می توانند در این شهر ببینند، در این ساختمان ها سبک و شیوه هنر غربی با مشخصه های فرهنگ چینی در هم آمیخته و ساختمان هایی متفاوت و زیبا را بوجود آورده است.

قلعه گیا در این شهر شامل یک قلعه، کلیسای کوچک و قبرستان است که در حدود سال های 1622 تا 1638 ساخته شد و فانوس دریایی آن قدیمی ترین فانوس دریایی جنوب چین است.

از دیگر مکان های تاریخی این شهر کلیساهای آن می باشد که معروف ترین آن خرابه های کلیسای سنت پل است. عبادتگاه آ-ما هم در میدان بارا واقع شده و سهم زیادی در محبوبیت شهر ماکائو دارد. آمفی تئاتر دم پدرو اولین تئاتر غربی در چین است که به سبک نئوکلاسیک ساخته شده است .

سرباز خانه موریش هم از ساختمان های تاریخی این شهر است که در سال 1874 توسط معماری ایتالیایی به سبک نئوکلاسیک ساخته شد و در سال 1905 به مقر بندر ماکائو تبدیل شد. مرکز تاریخی ماکائو شامل میدان ها، کتابخانه، کلیساها و خانه های تاریخی است.

واقعاتی درباره بندر ماکائو

  • بعضی از کلیساها و دیوارهای شهر قدیمی در سده 1500 ساخته شده است؛ کلیسای سنت دومینیک در سال 1587 و دیوارها در سال 1569 .
  • فانوس دریایی قلعه گیا در سال 1885 ساخته شد و طول آن 91 متر است.
  • آمفی تئاتر دم پدرو در سال 1860 برای بزرگداشت پادشاه پیتر پرتغالی ساخته شد.

بهترین زمان بازدید از ماکائو

آب و هوای نیمه استوایی ماکائو به معنی این است که این شهر تابستان های گرم دارد و در اواخر تابستان و پاییز طوفان های زیادی این ناحیه را در بر می گیرد، زمستان های ملایم و بهار مطبوع و لذتبخشی دارد و بهترین زمان بازدید از آن زمستان و بهار است.

به "جاذبه های تاریخی ماکائو چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های تاریخی ماکائو چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021