بزرگترین کشتی کروز جهان تقریبا آماده است

ساخت بزرگترین کشتی کروز جهان در یک کارخانه کشتی سازی در فنلاند تمام شده. این کشتی اولین آزمایش دریایی خود را در آب های آزاد انجام داده و به احتمال زیاد در اکتبر امسال تحویل داده می شود.

بزرگترین کشتی کروز جهان تقریبا آماده است

کشتی «Icon of the Seas» شرکت «Royal Caribbean International» طولی 365 متری دارد و وزن آن 250 هزار و 800 تن تخمین زده می شود. برای مقایسه، این کشتی می تواند 2 «برج سی ان» (CN Tower) را شناور نگه دارد. وقتی این کشتی سفر خود را در ژانویه 2024 در آب های کارائیب آغاز کند، به راحتی 5610 مسافر و 2350 خدمه را در خود جای خواهد داد. شاخص ترین ویژگی این کشتی، بزرگترین پارک آبی دریایی دنیا به نام «Category 6» خواهد بود. این پارک با 6 سرسره آبی، رکورد این بخش را خواهد شکست، اما مهمانانی که خواستار تجربه بی شتاب تری هستند هم می توانند در 7 استخر و 9 جکوزی کشتی استراحت کنند.

 

«مبهوت کننده»

محل ساخت این کشتی، کارخانه کشتی سازی «Meyer Turku» در شهر «Turku» فنلاند است. این کارخانه یکی از کشتی سازان پیشروی اروپا می باشد. در پنل مطبوعاتی واقع در محل ساخت که چند وقت پیش در همین امسال برگزار شد، «مایکل بِیلِی»، رئیس و مدیرعامل Royal Caribbean International، به رسانه ها گفت که Icon of the Seas طبق برنامه، پیش از شروع کارش در سال 2024، در 26 اکتبر به ناوگان Royal Caribbean اضافه خواهد شد.

رکورد فعلی بزرگنرین کشتی کروز به «Wonder of the Seas»، کشتی دیگری در ناوگان Royal Caribbean، متعلق است که اولین سفر خود را همین پارسال انجام داده بود و با تنها 18 عرشه و طولی 362 متری، کمی کوچکتر از Icon of the Seas  می باشد. شرکت Royal Caribbean International، کشتی Icon of the Seas را قله تکاملی کشتی های کروز می داند که از آخرین فناوری ها بهره می برد و بر پایه یافته های حاصل از تاریخچه 50 ساله شرکت ساخته شده است.

بیلی می گوید: «ما داریم آن را به بهترین تفریح خانوادگی تبدیل می کنیم و وقتی به انرژی و زمانی که صرف ساخت این کشتی شده نگاه می کنید، می بینید که مبهوت کننده است». بر اساس بیانه Royal Caribbean، این کشتی اولین مجموعه از آزمایش های دریایی خود را در 22 ژوئن کامل کرد: «Icon of the Seas حین اولین مجموعه از آزمایش های دریایی خود، صدها مایل را پیمود که در آن ها موتورهای اصلی، بدنه، سیستم های ترمز، راهبری، سروصدا و سطوح ارتعاش همگی آزمایش شدند. همه چیز مطابق جدول زمانی و به موقع انجام شد، با اینکه شروع سفر بخاطر شرایط جوی با تاخیر همراه بود.»

 

«بهترین مقر»

کشتی Icon of the Seas بیش از 40 روش برای غذا خوردن، نوشیدن و سرگرم شدن را وعده می دهد که مبلغ پرداختی سفر شامل خیلی از آن ها می شود. با 20 عرشه و 8 محله برای کاوش، ایده این است که از هر نوع گردشگری، پذیرایی شود. از ناحیه هایی مختص خانواده های جوان گرفته تا فضاهای منحصر به بزرگسالان مثل اولین بار پیانوهای رو در رو (که در آن دو پیانیست حرفه ای برای مردم پیانو می زنند و آهنگ می خوانند)، این کشتی برای هر مسافری چیزی برای ارائه دارد.

این کشتی 28 نوع اقامتگاه دارد که دسته بندی های بیشتری برای خانواده ها، چیدمان های بیشتری با چشم انداز اقیانوس و فضاهای بیشتری برای مسافران گروهی موجود است. شرکت Royal Caribbean می گوید که این طولانی ترین بازه زمانی است که به «طراحی بهترین مقر» اختصاص داده است. Icon of the Seas همچنین اولین کشتی این شرکت است که «گاز طبیعی مایع» (LNG) و فناوری پیل سوختی، انرژی آن را تامین می کنند و این جزیی از برنامه شرکت برای حرکت به سمت آینده ای بر مبنای انرژی پاک است.

 

پرسنل 2600 نفری به ازای هر روز

حدود 2600 نفر روی کشتی Icon of the Seas هر روز سخت مشغول کار بوده اند. صدها متخصص برای آزمایش های دریایی در کشتی حضور داشتند تا عملکردش را طی یک بازه زمانی چهار روزه ارزیابی کنند. Royal Caribbean می گوید که مجموعه دومی از آزمایش های دریایی در ادامه امسال انجام خواهد شد.

 

فروش رکوردشکن

این کشتی چنان شور و شوقی ایجاد کرده که پیش فروش های تور آن رکوردشکن بوده. طبق گزارش ها، مایکل بیلی حین گزارش نتایج سه ماهه مالی شرکت، عرضه Icon of the Seas را «بهترین عرضه یک محصول جدید در تاریخ مان» دانسته. کشتی کروز Icon of the Seas به مدت 7 شب از میامی به کارائیب شرقی و غربی در تمام طول سال دریانوردی خواهد کرد. همه این دریانوردی ها بازدیدی از «Perfect Day» در «CocoCay»، جزیره خصوصی برنده جایزه Royal Caribbean، به همراه توسعه جدید آن، «Hideaway Beach»، را شامل خواهند شد.

به "بزرگترین کشتی کروز جهان تقریبا آماده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "بزرگترین کشتی کروز جهان تقریبا آماده است" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین کشتی کروز جهان تقریبا آماده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021