پارک ملی کیپ پوینت (کیپ تاون)

«پارک ملی کیپ پوینت» (Cape Point Nature Reserve) تنها یک ساعت با مرکز شهر «کیپ تاون» فاصله دارد. این پارک یکی از تماشایی ترین پارک ها در کل آفریقای جنوبی است. در بازدید از این پارک، محیط زیبا، راه های کوهنوردی فوق العاده، ساحل های متروکه و نماهای مناسب عکسبرداری را خواهید دید. در این مکان می توانید حیوان شکار و پرنده تماشا کنید و در بهار هم ممکن است که بتوانید نهنگی را در نزدیکی ساحل ببینید.

پارک ملی کیپ پوینت (کیپ تاون)

 

کوهنوردی در پارک

پارک جنگلی کیپ پوینت 3

با اینکه چشم انداز اقیانوس در پارک ملی کیپ پوینت خیره کننده است، هزاران بازدیدکننده ای که با وسیله نقلیه فقط به قله شبه جزیره کیپ می روند، تنها جزئی از زیبایی و حیات وحش طبیعی و شگفت انگیز این پارک را می بینند. در هر دو خط ساحلی، راه های کوهنوردی وجود دارد: طرف اقیانوس اطلس بیشتر به پیاده روی در ساحل و لذت بردن از چشم انداز اقیانوس و چند کشتی غرق شده خلاصه می شود، در حالیکه ساحل «False Bay» مسیر هیجان انگیزی دارد که در امتداد نوک پرتگاه ها، در موازای ساحل های بدون ردپا و «خوش بوته زار» ضخیم (که پوشش گیاهی منحصر به فرد کیپ است) پیچ و خم دارد. در طول مسیر مارمولک هایی که روی صخره ها حمام آفتاب می گیرند و پرنده های گوناگونی، از جمله شترمرغ، را خواهید دید. البته احتمال دیدن «بابون ها» (baboons)، «کل ابلق ها» (bontebok)، «گاوهای کوهی» (eland) و «گورخرهای کوهی» (mountain zebra) هم زیاد است.

پارک جنگلی کیپ پوینت 4

با اینکه این راه ها را می توانید تنهایی بپیمایید، توصیه جدی ما این است که از یک راهنمای حرفه ای بهره ببرید. با این کار نه تنها دیگر نیازی به حدس و گمان نخواهد بود، بلکه همه چیز را درباره پوشش گیاهی، حیات وحش و تاریخچه محلی یاد خواهید گرفت. همچنین مکان امنی برای نهار خوردن، بدون اینکه بابون ها به شما ملحق شوند، پیدا خواهید کرد.

 

آب و هوا

پارک جنگلی کیپ پوینت 5

از آنجایی که بادهای شدیدا سرد قدرتمندی در آنجا می وزد (چون تنها چیزی که بین شما و «آنتارتیکا» قرار دارد، اقیانوس است)، حتما لباس گرم با خود ببرید. حتی اگر خورشید بتابد هم ممکن است که کیپ پوینت سرد باشد و وزش باد هم همیشگی است. پس با برنامه ریزی مناسب از این جاذبه دیدنی کیپ تاون و آفریقای جنوبی نهایت لذت را ببرید.

به "پارک ملی کیپ پوینت (کیپ تاون)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملی کیپ پوینت (کیپ تاون)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021