موزه ملی کلمبو

«موزه ملی کلمبو» (Colombo National Museum) که بزرگترین موزه سریلانکاست، در ژانویه 1877 توسط «سِر ویلیام هنری گرگوری» که فرماندار بریتانیایی وقت سریلانکا بود، تاسیس شد. این موزه که در حال حاضر توسط «وزارت موزه ملی» دولت مرکزی حفظ و از آن نگهداری می شود، کلکسیون های مهم فراوانی، از جمله تاج و تخت پادشاهی فرمانروایان کَندیایی، دارد.

موزه ملی کلمبو

این موزه که در یک ساختمان دو طبقه واقع است، یک زمین چمن سرسبز بزرگ دارد که به خوبی از آن نگهداری می شود. درختان «لور» (انجیر هندی) روی این چمن سایه می افکنند؛ امری که باعث زیبایی بیشتر این مکان می شود. وقتی وارد این موزه می شوید، یک مجسمه بودا از قرن چهارم را هم در سرسرا خواهید دید که به شما لبخند می زند. در ادامه راه، کلکسیون ها هوش را از سرتان خواهند برد.

موزه ملی کلمبو 2

این گالری ها قدمتی به اندازه خود موزه دارند و همه جور اثر هنری، کنده کاری و مجسمه تاریخی سریلانکایی را همراه با کلکسیونی از ماسک های شیطانی عتیقه در آن ها پیدا خواهید کرد. تفنگ ها، شمشیرها و وسایل دوران استعمار دیگری نیز به چشم تان خواهد خورد. اگر عاشق هنر هستید، اینجا مکان ایده آلی برای شماست چون این گالری، کپی های قرن نوزدهمی از نقاشی های انگلیسی از سریلانکا دارد.

موزه ملی کلمبو 3

تخت پادشاهی «پادشاه Wimaladharmasuriya II» در سال 1693، «سندل های بوداسف» قرن نهم از جنس برنز و موارد بسیار بیشتری در این مکان در معرض دید عموم قرار دارند. به همه این ها می توانید نمایش هایی از آثار کشاورزی را نیز اضافه کنید. موزه ملی کلمبو از جاذبه های تماشایی این شهر و کشور سریلانکا می باشد که گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

به "موزه ملی کلمبو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ملی کلمبو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021