موزه آنه فرانک آمستردام (هلند)

بازدید از موزه خانه آنه فرانک (Anne Frank House) در تور هلند، برای بازدیدکنندگان یک یادآوری است از یکی از تاریک‌ترین دوره‌های تاریخ بشر. آنه یکی از میلیون‌ها قربانی جنگ بود اما به خاطر کشف و انتشار دفترچه خاطراتش بعد از مرگش شهرتی جهانی پیدا کرد؛ خاطرات نوشته شده توسط او، وقایع‌نگاری دوران مخفی شدنش همراه با خانواده‌اش در یک خانه مخفی در آمستردام است. بعد از لو رفتن مخفیگاه تمام خانواده دستگیر شدند؛ آنه در زمان مرگش در یک اردوگاه ارتش نازی 15 سال داشت. موزه آنه فرانک مخفیگاه این خانواده یهودی هست که حالا به یکی از پر بازدیدترین موزه‌های شهر و یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی هلند تبدیل شده است.

موزه آنه فرانک آمستردام (هلند)

برای بیشتر از 2 سال آنه فرانک و خانواده‌اش در بخشی اضافه‌شده به یک ساختمان در خیابان پرینسن‌کرات زندگی می‌کردند. خانواده‌های ون پلز و فریتز پفر هم همراه با خانواده فرانک در این خانه مخفی شده بودند. ورودی قسمت اضافه شده به خانه، پشت یک قفسه کتاب متحرک مخفی شده بود. یک مامور دولتی در مورد این مخفیگاه می‌دانست و این هشت نفر را با تامین غذا و دادن خبرهای جهان بیرون کمک می‌کرد. سرانجام در چهارم آگوست سال 1944 این مخفیگاه لو رفت و این افراد به اردوگاه‌های کار اجباری در نقاط مختلف فرستاده شدند. تنها اوتو فرانک (پدر آنه) از جنگ جهانی دوم زنده بیرون آمد. امروزه اتاق‌های این خانه که به موزه آنه فرانک تبدیل شده‌اند، با این که خالی هستند اما همچنان حال و هوای آن دوران را انتقال می‌دهند. برگزیده‌هایی از دفتر خاطرات، مدارک تاریخی، عکس‌ها، تکه‌های فیلم‌ها و وسایل اصلی متعلق به افرادی که در اینجا مخفی شده بودند، رویدادهایی که در این خانه اتفاق افتاده‌اند را روایت می‌کنند. دفتر خاطرات اصلی آنه فرانک و دیگر دفترچه‌ها در همین موزه به نمایش گذاشته شده‌اند. در محوطه چندرسانه‌ای، مسافران تور هلند می‌توانند در یک سفر واقعیت مجازی خانه را بگردند و به اطلاعات پشت صحنه در مورد این افراد و تاثیر جنگ جهانی دوم بر آنها بیشتر بدانند.

Anne Frank House

بازدید از موزه آنه فرانک در تور هلند

در طول فصل تابستان تعداد زیادی از مسافران تور هلند از نقاط مختلف دنیا از موزه آنه فرانک دیدن می‌کنند که یعنی وجود صف‌های طولانی جلوی خانه. بسیاری از بازدیدکنندگان احتمالا اطلاع ندارند که این موزه از ماه مارس تا اکتبر هر روز هفته از ساعت 9 صبح تا 10 شب باز است. موزه در زمان غروب خلوت‌تر است، به همین دلیل به مسافران تور آمستردام توصیه می‌کنیم ساعات اولیه صبح یا غروب‌ها را برای بازدید از موزه خانه آنه فرانک انتخاب کنند. کافه و کتاب‌فروشی در موزه وجود دارند. بازدید از این مکان حدود یک ساعت زمان می‌خواهد. توجه داشته باشید که بازدیدکنندگان اجازه گرفتن عکس یا فیلم را در داخل موزه ندارند. برای رفتن به موزه آنه فرانک می‌توانید از تراموای خطوط 13، 14 یا 17 و اتوبوس‌های خطوط 170 یا 172 استفاده کنید و در ایستگاه وسترمارکت پیاده شوید. از ایستگاه مرکزی راه‌آهن تا موزه، به اندازه 15 دقیقه پیاده‌روی فاصله است.

وبسایت
annefrank.org
ساعات بازدید
9 صبح تا 10 شب
هزینه ورودی
10 یورو

به "موزه آنه فرانک آمستردام (هلند)" امتیاز دهید

4 کاربر به "موزه آنه فرانک آمستردام (هلند)" امتیاز داده اند | امتیاز: 4.5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه آنه فرانک آمستردام (هلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021