نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

قطب منار دهلی (هند)

قطب منار (Qutub Minar) یک برج 73 متری است که از ماسه‌سنگ سرخ و مرمر ساخته شده و نه تنها بلندترین مناره آجری در تمام دنیا است، بلکه یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی شهر دهلی و یکی از جالب‌توجه‌ترین مکان های دیدنی هند به حساب می‌آید. دستور ساخت این برج پیروزی را بنیانگذار سلسله مملوک یعنی قطب‌الدین ایبک داده بود و ساختش در زمان وارث تاج و تختش به پایان رسید. برج قطب منار که در قلب شهر دهلی قرار گرفته، در میراث جهانی یونسکو ثبت شده و از نقاط مختلف شهر قابل رویت است. برای هر کسی که در تور هند خود به این شهر سفر می‌کند، بازدید از این برج تاریخی بخشی از واجبات سفرش خواهد بود.

قطب منار دهلی (هند)

قطب‌الدین ایبک دستور ساخت برج قطب منار را در سال 1192 میلادی داد. او این برج را به صوفی نامدار آن دوران یعنی خواجه قطب‌الدین بختیار کاکی اهدا کرد. نظرهای مختلفی در مورد دلیل ساخت این برج وجود دارند. عده‌ای عقیده دارند که این مناره به عنوان یک یادبود پیروزی و برای نشان دادن تسلط اسلام بر هند ساخته شده است؛ عده‌ای دیگر هم می‌گویند این برج همان کاربرد مناره را داشته و برای پخش اذان استفاده می‌شده است. این تردیدها در مورد نام برج هم وجود دارد، به شکلی که عده‌ای می‌گویند نامش از نام خواجه قطب‌الدین بختیار کاکی گرفته شده، در حالی که برخی اعتقاد دارند نام قطب منار به خاطر خود پادشاه قطب‌الدین ایبک روی آن گذاشته شده است.

ساخت برج در زمان جانشین ایبک یعنی شمس‌الدین ایلتتمش و در سال 1220 به پایان رسید. ایلتتمش 3 طبقه به این برج اضافه کرد. در طول حیاتش، برج قطب منار فجایع طبیعی متعددی را به خود دیده است. در سال 1369 میلادی یک صاعقه به بالای برج اصابت کرد و بخش بالایی آن را از جا کند. سلطان فیروز شاه دستور بازسازی برج را صادر کرد. در این بازسازی دو طبقه دیگر به برج اضافه شد؛ طبقاتی که از مرمر و ماسه‌سنگ سرخ ساخته شدند. برج مجددا در سال 1505 و در اثر یک زمین‌لرزه آسیب‌های فراوانی دید اما بازسازی شد. بعد از قرن‌ها فراز و نشیب و دیدن جنگ‌ها و فجایع طبیعی، این برج همچنان سرپا ایستاده است و مشتاق حضور مسافران تور هند است تا بتواند داستان‌های جالب‌توجهش را برای آنها بگوید و آنها را با تاریخ خارق‌العاده این سرزمین بیشتر آشنا کند.

قطب منار

قطب منار هر روز از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب به روی بازدیدکنندگان باز است. هزینه ورودی برای شهروندان هندی 30 روپیه و برای مسافران تور هند و شهروندان خارجی 500 روپیه است. ورودی بچه‌های کوچکتر از 15 سال رایگان است. گردشگران می‌توانند با استفاده از مترو شهر خود را به این نقطه برسانند. شما می‌توانید از هر ایستگاه مترو در نقاط مختلف شهر، قطارها را سوار شده و به ایستگاه قطب منار بروید. در این ایستگاه نقشه‌ها را دنبال کنید تا به برج برسید. شما همچنین می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های بازدید از جاذبه‌ها که توسط سازمان گردشگری دهلی مدیریت می‌شوند خود را به این جاذبه پر طرفدار برسانید.

ساعات بازدید
طلوع آفتاب تا غروب آفتاب
هزینه ورودی
500 روپیه

موقعیت "قطب منار دهلی (هند)" روی نقشه

به "قطب منار دهلی (هند)" امتیاز دهید

4 کاربر به "قطب منار دهلی (هند)" امتیاز داده اند | امتیاز: 2.3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطب منار دهلی (هند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021