دریاچه هزار جزیره (هانگزو)

«دریاچه هزار جزیره» (Thousand Island Lake) هانگزو که در زمان چینی به آن «دریاچه چیاندائو» (Qiandao Lake) می گویند، دریاچه ای مصنوعی با 1078 جزیره متفاوت و گوناگون است. چشم انداز بسیار زیبای این دریاچه با فعالیت های قایق سواری، سوپ سر ماهی سفید خوشمزه و راه سبزهای مخصوص دوچرخه سواری اش ترکیب شده و سفر خاطره انگیز و لذت بخشی را برای گردشگران رقم می زند.

دریاچه هزار جزیره (هانگزو)

این دریاچه در سال 1960 در فاصله حدودا 130 کیلومتری شهر «هانگزو» ساخته شد. آب دریاچه هزار جزیره کیفیت بالایی دارد و هم رده رودخانه ها و دریاچه های بزرگ چین است. بالای 90 درصد از ناحیه خشکی آن جنگلی است که این ناحیه جنگلی 448 متر مربع می باشد. البته خود جزیره مساحت 573 متر مربعی را پوشش می دهد. این دریاچه یکی از 3 دریاچه هزار جزیره برتر دنیاست که دو دریاچه دیگر، «دریاچه هزار جزیره کینگستون» (Kingston Thousand Island Lake) در کانادا و «دریاچه شیاندائوی جدید» (New Xiandao Lake) در شهر «هونگ شان» خود چین هستند.

دریاچه هزار جزیره هانگزو 2

شهر «شی چنگ» (Shicheng) که در سال 1959 در آب های دریاچه هزار جزیره غرق و سپس فراموش شده بود، در سال 2001 توسط دولت چین دوباره کشف شد. دولت چین یک ماموریت دریایی را جهت یافتن بقایای این شهر گمشده که به آتلانتیس شرق معروف شده را ترتیب داده بود. وقتی مجله «نشنال جئوگرافیک چینی» عکس هایی جدید به همراه ترسیم هایی از ظاهر احتمالی این شهر در دوران اوجش را در سال 2011 چاپ کرد، توجه جهانیان به این بخش تاریخی از دریاچه هزار جزیره جلب شد. این جاذبه خارق العاده هانگزو و چین در اولویت های بازدید گردشگران این منطقه قرار دارد.

به "دریاچه هزار جزیره (هانگزو)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه هزار جزیره (هانگزو)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021