24 جاذبه گردشگری برتر رم - قسمت اول

رم شهری پر از موزه ها، میدان ها، بناهای رومی و مکان های برجسته دیگر است. این شهر از کشور ایتالیا چیزهای بیشتری از جاذبه های گردشگری اصلی خود مثل «کولوسئوم»، «پانتئون» و «کلیسای سن پیتر» برای عرضه دارد. در این سلسله مقالات 24 جاذبه برتر رم را معرفی می کنیم که در بخش اول به معرفی 8 جاذبه برتر این شهر می پردازیم.

24 جاذبه گردشگری برتر رم - قسمت اول

 

1. کولوسئوم

Colosseum

جاذبه شماره 1 رم، کولوسئوم است: آمفی تئاتر بزرگی که در زمان امپراتوری روم 65 هزار تماشاگر را در خود جای می داد. گلادیاتورها هم با یکدیگر و هم با حیوانات وحشی در میدان کولوسئوم مبارزه می کردند. در «ویرانی های» غول آسای کولوسئوم می توانید از سکوها، میدان و فضاهای زیرزمینی بزرگترین آمفی تئاتر رومی بازدید کنید. بدلیل تعداد زیاد بازدیدکنندگان، شدیدا توصیه می شود که بلیت های خود برای بازدید از کولوسئوم که یکی از 7 جاذبه مدرن جهان قلمداد می شود را از قبل رزرو کنید.

 

2. فواره تروی

Trevi Fountain

معروف ترین فواره در روم و شاید حتی در جهان «فواره تروی» (Trevi Fountain) است که در زبان ایتالیایی به آن « Fontana di Trevi» می گویند. این فواره باروک که در «میدان تروی» واقع است، در قرن هجدهم ساخته شده بود. این بنای برجسته تاریخی، خدای دریا، «نپتون»، را روی «گردونه» (chariot) خود نشان می دهد. هیچ بازدیدی از روم یا دیدن مکان های زیبای آن بدون پرتاب سکه ای به درون فواره تروی کامل نمی شود چون این امر به این معناست که پرتاب کننده سکه «روزی به رم برخواهد گشت».

 

3. پانتئون

Pantheon

یکی از بهترین ساختمان های حفظ شده از دوران امپراتوری روم، «پانتئون» است. اینکه این ساختمان در آن زمان چه کاربردی داشت همچنان مشخص نیست، اما می دانیم که امپراتور «هادریان» در سال 608 بعد از میلاد پانتئون را به پاپ داده بود. کلیسای فعلی چندین یادمان تدفینی منحصر به فرد از «رافائل» نقاش و چند پادشاه ایتالیایی به همراه یک گنبد بسیار بزرگ و رو باز دارد که به قسمت باز آن «چشم پانتئون» (oculus) می گویند. از پانتئون می توانید به صورت رایگان بازدید کنید.

 

4. کلیسای سن پیتر

St. Peters Basilica

«کلیسای سن پیتر» (St. Peter’s Basilica) که در زبان ایتالیایی به آن «Basilica di San Pietro in Vaticano» می گویند، مرکز روحانی کلیسای کاتولیک و محل اقامت پاپ است. باور بر این است که این بازیلیکای عظیم که در کشور مستقل «واتیکان» و در کنار «میدان سن پیتر» واقع است، روی قبر پیتر ساخته شده بود. کلیسای سن پیتر شاهکارهایی چون «آسمانه تخت» از بنینی و «لا پیِتا» از مایکل آنجلو را در خود جای داده، اما شما می توانید از گورابه ها با 148 مقبره پاپ ها نیز بازدید کنید. بازدیدتان از کلیسای سن پیتر را از قبل برنامه ریزی کنید، وگرنه به احتمال زیاد مدت زیادی در صف خواهید بود.

 

5. موزه های واتیکان و کلیسای سیستین

Sistine Chapel

پاپ ها در طول قرن ها، آثار هنری زیادی، از اشیا و یادگارهای مذهبی رومی گرفته تا نقاشی هایی بی شمار، را جمع آوری کردند. در «موزه های واتیکان» (Vatican Museums) می توانید از 54 اتاق خوش تزئین بازدید کنید و این گنجینه های هنری کلیسای کاتولیک را ببینید. برجسته ترین کلیسا برای خیلی از بازدیدکنندگان، «کلیسای سیستین» (Sistine Chapel) خواهد بود. این کلیسا با دیوارنگاره های دوست داشتنی مایکل آنجلو بیشتر بخاطر این معروف است که نشست محرمانه کاردینال ها برای انتخاب پاپ جدید در آن برگزار می شود. از آنجایی که بازدیدکنندگان زیادی از کلیسای سیستین بازدید می کنند، صف های این جاذبه با اختلاف طولانی تر از هر جاذبه دیگری در رم است. اگر نمی خواهید که بیش از دو ساعت در گرمای سوزان منتظر بمانید، باید بلیت ورود فوری رزرو کنید.

Vatican Museums

 

6. میدان ناوونا

Piazza Navona

یکی از چشمگیرترین میدان ها و بهترین مکان ها برای بازدید در رم، «میدان ناوونا» (Piazza Navona) است. این میدان شکل طویلش را مدیون هدف اولیه اش بعنوان یک ورزشگاه رومی بود. نماهای تماشایی این میدان شامل تعدادی فواره مثل «La Fontana dei Quattro Fiumi» از بنینی و یک «اُبلیسک» (obelisk) جالب می شود و همچنین می توانید از حفاری ها و استادیوم قدیمی «Domitianus» بازدید کنید. بعلاوه، میدان ناوونا، میدان پر جنب و جوشی است که هنرمندان خیابانی، کافه ها و تراس های زیادی در اطراف آن هستند.

 

7. قلعه سنت آنجلو

Castel Sant Angelo

«قلعه سنت آنجلو» (Castel Sant’Angelo) یا «قلعه فرشته مقدس» (Castle of the Holy Angel) در ابتدا در قرن دوم، «آرامگاه یادمانی» (mausoleum) امپراتور هادریان بود. بعد از اینکه فرشته مقرب، «مایکل»، در سال 590 بعد از میلاد در اینجا ظاهر شد و به یک طاعون پایان داد، پاپ «پیوس دوم» دستور داد که یک مجسمه برنزی بزرگ از فرشته ها بالای قلعه نصب شود. قلعه فرشته مقدس بخشی از سازوکارهای دفاعی رم بود و از آنجایی که واتیکان از طریق یک تونل به آن متصل بود، پاپ ها می توانستند در آن پناه بگیرند.

 

8. چشم اندازهای رومن فروم و پالاتین

Roman Forum, Palatine Hill and Colosseum

«رومن فروم» (Forum Romanum) مرکز امپراتوری کهن روم بود. در طول بازدیدتان از رومن فروم، از حفاری ها و پارک باستان شناسی که پر از معبدها، قوس ها، «تالارهای بازار» (market hall) و ساختمان های مهم قدیمی دیگری است، عبور خواهید کرد که توسط امپراتورهای متفاوتی ساخته شده بودند. در کنار فروم، «تپه پالاتین» (Palatine Hill) قرار دارد که در آن حفاری هایی از محل های زندگی امپراتوران را پیدا خواهید کرد.

Roman Forum & Palatine Hill

 

قسمت اول جاذبه های گردشگری برتر رم به پایان رسید. ادامه جاذبه های برتر این شهر زیبا را در قسمت های دوم و سوم مطالعه فرمایید.

به "24 جاذبه گردشگری برتر رم - قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "24 جاذبه گردشگری برتر رم - قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021