هوش مصنوعی

مصاحبه با آقای امیرحسین لله ئیان: استفاده از هوش مصنوعی در گردشگری

هوش مصنوعی در سال های اخیر فراگیر و به بخش جدایی ناپذیر فعالیت های کاری برخی از شرکت ها تبدیل شده. شرکت خدمات مسافرتی آوای بورالان همواره سعی دارد تا در زمینه گردشگری، سفر، طراحی بسته های سفر و فرایندهای کاری خود نگاه نوآورانه ای داشته باشد و در این راستا...

31 تیر 1402

جنگ تجاری آمریکا و چین تمام نشده؛ جنگ فناوری در راه است

در واپسین روزهای سال 2019 مذاکره کنندگان ارشد آمریکا و چین پس از ماهها رفت وآمد و مذاکره به یک توافق تجاری دست یافتند تا به جنگ تعرفه ای مخربی که از اوایل سال 2018 شروع شده بود، خاتمه دهند.

24 دی 1398

چگونه چین صدرنشین اقتصاد دیجیتال دنیا شد؟

خبرنگاران: برای بسیاری از سیاست گذاران داخلی که موافق محدود کردن اینترنت یا فیلتر بعضی سایت ها و اپلیکیشن های خارجی در کشور هستند، چین نمونه ای از یک کشور پیروز است که توانسته با وجود محدود کردن فعالیت سایت های خارجی در این کشور به یکی از قدرت های اول...

16 دی 1398

مرکز درمان ژنوم در چین تأسیس شد

یک مرکز تحقیقات مهندسی و درمان ژنوم در شنژن واقع در استان گوانگدونگ چین تأسیس شده تا به آنالیز بیماری ها و درمان آنها بپردازد.

8 آبان 1398

برترین روبات های دنیا در چین

این پرنده هوشمند همچون یک پهپاد فوق العاده سبک است چرا که از جنس فیبر کربنی ساخته شده و می توان آن را نمونه مسلم مصرف بهینه انرژی دانست.

12 شهریور 1398

چرا مسابقه فناوری تسلیحاتی چین و ایالات متحده برای بشریت خطرناک است؟

این روزها فناوری های تسلیحاتی در بسیاری از کشورهای دنیا مورد توجه قرار گرفته و چین و ایالات متحده نیز به شدت برای موفقیت در این حوزه با یکدیگر رقابت می نمایند. اما پرسش این است که چرا مسابقه بین این دو کشور در حوزه فناوری های تسلیحاتی خطرناک در نظر گرفته...

20 مرداد 1398

یک استارتاپ چینی سگ های گمشده را به وسیله تصویر بینی پیدا می نماید

یک استارتاپ چین هوش مصنوعی به نام Megvii قادر است تا با یک نرم افزار تشخیص چهره، عملکردی فرا انسانی داشته باشد و به تشخیص چهره حیوانات بپردازد. این نرم افزار می تواند حیوانات خانگی مختلف را شناسایی کند و از این طریق به ردیابی حیوانات خانگی گمشده خواهد پرداخت....

2 مرداد 1398

چین از سیستم هوشمند تشخیص هویت سگ ها رونمایی کرد ، روشی جدید برای جریمه صاحبان متخلف حیوانات خانگی

پژوهشگران یک استارتاپ وابسته به دولت چین یک سیستم هوشمند شناسایی سگ ها را طراحی نموده اند که می تواند با تکیه بر هوش مصنوعی سگ هایی را که در سطح شهر گم شده اند یا رفتارهای غیرقانونی انجام می دهند را شناسایی کند.

24 تیر 1398

ربات انسان نما در مراسم رسمی و دولتی چینی ها

وبسایت تابناک باتو: ربات انسان نمای جیاجیا (Jia Jia) حسابی با حاضرین در کنفرانس مالی شانگهای خوش و بش کرد. چشم های جیاجیا آزادانه حاضرین در کنفرانس مالی شانگهای را اسکن می کرد. او می تواند چهره ها را ببیند و تشخیص بدهد.

23 خرداد 1398

مکرون: اروپا نمی خواهد مقهور آمریکا و چین باشد

رئیس جمهور فرانسه، آمریکا و چین را دو قطب بزرگ که هر روز خودشان را بیشتر به دنیا تحمیل می نمایند دانسته و تاکید نمود وحدت قدرت ایجاد می نماید.

31 اردیبهشت 1398

هوآوی، سامسونگ، ال جی،سونی و همه بزرگان موبایل در اسپانیا

بزرگ ترین رخداد موبایلی سالانه دنیا / MWC از فردا دوشنبه به طور رسمی در بارسلونای اسپانیا شروع بکار خواهد نمود.

17 فروردین 1398

آلمان و فرانسه درحوزه راهبردهای صنعتی همکاری می نمایند

تهران - خبرنگاران - صدراعظم آلمان اعلام نمود کشورش با فرانسه در زمینه راهبردهای صنعتی در حوزه هوش مصنوعی و سلول های باتری مورد استفاده خودروهای الکتریکی همکاری می نماید.

27 اسفند 1397

چرا فیس بوک از شرکت های چینی شکایت کرد

فیس بوک از چهار شرکت و سه فرد چینی به اتهام سوء استفاده از نام و اعتبار معنوی محصولات خود با هدف اقدام به کسب سود، کلاهبرداری و حفظ منافع غیرقانونی شکایت و این شکایت را تقدیم دادگاه سان فرانسیسکو کرد. فیس بوک ادعا نموده است چینی ها طی 2 سال گذشته با بهره...

14 اسفند 1397

اقدامات امنیتی دولت چین ترسناک است؟ ، شناسایی شهروندان پکن و شانگهای بر اساس طرز راه رفتن

گزارش های جدید از پکن حکایت از آن دارند که سیستم های نظارت بر رفتار شهروندان در چین ارتقاء یافته است. این سیستم های هوشمند تا حدی پیش رفته اند که عابران پیاده را آنالیز می نمایند.

9 اسفند 1397

حضور پررنگ غول فناوری ایالات متحده در جنوب شرقی آسیا ، افتتاح نخستین مرکز توسعه فناوری گوگل در سنگاپور

گوگل نخستین مرکز توسعه فناوری خود را در جنوب شرقی آسیا افتتاح می نماید. بر اساس گزارش ها این مرکز در فضایی به وسعت 7،200 فوت مربع افتتاح می گردد.

7 اسفند 1397

تاکید رئیس جمهور ایالات متحده بر هوش مصنوعی ، قوانین اجرایی دونالد ترامپ برای جدایی از تکنولوژی های چین در راهند

دونالد ترامپ در حال برنامه ریزی است تا مسیرهای دولتی دستیابی به هوش مصنوعی را کوتاه تر کند. این تصمیم پس از آن گرفته گردیده که ترامپ اخیرا گفت هر گونه همکاری با شرکت هایی از چین برای توسعه زیرساخت های مخابراتی ایالات متحده را محدود می نماید.

23 بهمن 1397

4 دلیلی که نشان می دهد ارتش چین برای استفاده از هوش مصنوعی عجله دارد

ارتش چین به شدت برای رسیدن به درجه بالایی از هوش مصنوعی عجله دارد. این موضوع را می توان با نگاهی به کوشش های متعدد ارتش این کشور به ویژه از 4 دیدگاه اصلی متوجه شد.

20 بهمن 1397

طرح جدید دولت چین برای مبارزه با آلودگی هوا کلید خورد ، ترکیبی از هوش مصنوعی و خودروهای الکترونیکی

دولت چین با هدف کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگی مثل پکن، طرحی را در دست دارد که بر اساس آن قصد دارد روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند.

13 بهمن 1397

طرح جدید دولت چین برای مبارزه با آلودگی هوا کلید خورد ، ترکیبی از هوش مصنوعی و خودروهای الکتریکی

دولت چین با هدف کاهش آلودگی هوا در شهرهای بزرگی مثل پکن، طرحی را در دست دارد که بر اساس آن قصد دارد روی خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری کند.

8 بهمن 1397

استفاده پلیس چین از سیستم نظارتی اسکای نت

پلیس چین از سیستم موسوم به Skynet برای نظارت و ردیابی افراد موجود در لیست سیاه خود استفاده می نماید.

7 بهمن 1397
تلفن: 75284-021