آلمان و فرانسه درحوزه راهبردهای صنعتی همکاری می نمایند

تهران - خبرنگاران - صدراعظم آلمان اعلام نمود کشورش با فرانسه در زمینه راهبردهای صنعتی در حوزه هوش مصنوعی و سلول های باتری مورد استفاده خودروهای الکتریکی همکاری می نماید.

آلمان و فرانسه درحوزه راهبردهای صنعتی همکاری می نمایند

به گزارش خبرنگاران، نشریه هندلزبلات شنبه شب در گزاشی به نقل از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نوشت: آلمان و فرانسه در نشست آتی سران اتحادیه اروپا قصد دارند همکاری خود در معین راهبردهای صنعتی نوین را اعلام نمایند.

مرکل در پیغام ویدیویی هفتگی خود با بیان این مطلب گفت محور اصلی این همکاری در زمینه هوش مصنوعی و فراوری سلول های باتری برای خودروهای الکتریکی است.

به گفته وی تحولات سال های اخیر موجب شده است که خطر از دست رفتن صندلی کلیدی اروپا در این فناوری ها جدی گردد، به همین دلیل باید سران اروپا تدابیر لازم را بیاندیشند.

در دسامبر گذشته دو کشور آلمان و فرانسه از همکاری خود برای فراوری سلول های باتری خودروهای الکتریکی پرده برداشتند.

این در حالی است که هیات دولت آلمان در جدیدترین مصوبه خود، بودجه 3 میلیارد دلاری را برای توسعه تحقیقات در حوزه هوش مصنوعی تصویب نموده است.

همچنین اوایل سال جاری، کمیسیون اروپا اظهار داشت که قصد افزایش سرمایه گذاری عمومی و خصوصی در حوزه هوش مصنوعی را دارد.

آندروس آسیپ معاون این کمیسیون در بخش بازار دیجیتال گفت: درست مانند موتور بخار و برق که در گذشته تحول ایجاد کردند، هوش مصنوعی نیز دنیا امروز ما را متحول می نماید و این موجب ایجاد چالش های جدید برای اروپا می گردد.

کارشناسان صنعتی هشدار می دهند که آلمان در حال عقب افتادن از رقبای خود است، مگر اینکه سرمایه گذاری در هوش مصنوعی انجام دهد و اطمینان حاصل کند که به ویژه در صنعت خودرو با تکنولوژی روز پیش می رود.

به "آلمان و فرانسه درحوزه راهبردهای صنعتی همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان و فرانسه درحوزه راهبردهای صنعتی همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021