فلفل چینی به سبک روباتیک ، برداشت محصول در 24 ثانیه ، مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته و چراغهای LED

گروهی از پژوهشگران نوعی روبات طراحی نموده اند که می تواند عملیات برداشت فلفل را در عرض 24 ثانیه انجام دهد و این یعنی مبارزه با کمبود نیروی کار مزرعه.

فلفل چینی به سبک روباتیک ، برداشت محصول در 24 ثانیه ، مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته و چراغهای LED

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کمبود کارگران حوزه کشاورزی روز به روز بدتر می گردد. بر اساس یک نظرسنجی که از سوی اداره کشاورزی ایالت کالیفرنیا در سال 2017 منتشر گردیده است، 55 درصد از 762 کشاورز با زمین های بزرگ که مورد آنالیز قرار گرفته اند با کمبود کارگر رو به رو گردیده اند. به همین دلیل محققان در حال کوشش برای حل این مشکل با یاری روبات هستند.

اکنون پژوهشگران این مشکل را با نمونه اولیه روباتSweeper حل نموده اند. این روبات توسط اتحادیه اروپا تایید گردیده و قرار است به عنوان بخشی از طراحی های نوآورانه سال 2020 اجرایی گردد.

روند کار روبات Sweeper به این شکل است که از یک دوربین استفاده می نماید که می تواند رنگ فلفلهای را تشخیص دهد. سپس هوش مصنوعی به روبات یاری می نماید تا تصمیم بگیرد روبات مذکور را بچیند یا خیر. سپس روبات به سرعت میوه را با یک تیغه تیز بریده و داخل سبد می افکند.

این روند تنها 24 ثانیه طول می کشد، هرچند محققان می گویند که بر اساس مسائل ایمنی به طور هدفمند، حرکات روبات را آرام نموده اند. این روبات که به چراغ های LED مجهز گردیده است می تواند بدون توجه به زمان، روزانه حدود 20 ساعت در روز کار کند.

این روبات تنها روبات مزرعه نیست. بلکه روباتهایی برای چینش گوجه فرنگی، پنبه و توت نیز طراحی گردیده اند. انتظار می رود بازار روبات های کشاورزی تا سال 2025 به 75 میلیارد دلار برسد. سازندگان Sweeper امیدوارند که روبات مذکور نه تنها به مقابله با کمبود نیروی کار کشاورزی یاری کند، بلکه باعث کاهش زمان فراوری مواد غذایی نیز منجر گردد.. اگر چه Sweeper هنوز هم احتیاج به کار دارد، اما تیم طراح انتظار دارد نسخه تجاری این محصول طی سه تا پنج سال آینده به بهره برداری برسد.

به "فلفل چینی به سبک روباتیک ، برداشت محصول در 24 ثانیه ، مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته و چراغهای LED" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فلفل چینی به سبک روباتیک ، برداشت محصول در 24 ثانیه ، مجهز به هوش مصنوعی پیشرفته و چراغهای LED"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021