ایتالیا قطارهای گردشگری ویژه و مسیرهای ریلی کروز را معرفی می کند

با ادامه بحران اقلیمی، یک کشور اروپایی به دنبال این است تا سفر با قطار را نه تنها به یک گزینه پایا، بلکه سرگرم کننده ترین گزینه تبدیل کند. «راه آهن دولتی ایتالیا» (FS) برنامه جدیدی از قطارهای متمرکز روی گردشگران را معرفی کرده که از لوکوموتیوهای «وینتیج» (قدیمی باکیفیت) در مسیرهای تفریحی محبوب استفاده می کند.

ایتالیا قطارهای گردشگری ویژه و مسیرهای ریلی کروز را معرفی می کند

این شرکت در گزارشی بیان کرد که «قطارهای گردشگری ایتالیایی» FS که در سال 2024 راه اندازی خواهند شد، خدمات گردشگری «باکیفیت، پایا و متمرکز روی کشف دوباره غنای ایالیا» را ارائه خواهند کرد. این شرکت اضافه کرد که آن ها به دنبال نوعی گردشگری بودند که در آن سفر با قطار بخش جدایی ناپذیری از تعطیلات و عنصر باکیفیتی از کل تجربه است و همچنین مقاصد کمتر شناخته شده ای را شامل می شود.

این پروژه جدید 3 بال دارد. قطارهای «لوکس» (Lusso) توسط قطار راه دور و ابرلوکس «Orient Express Dolce Vita» هدایت می شوند که برخلاف انتظارات مبنی بر عرضه در سال 2023، یک سال دیگر و در سال 2024 راه اندازی خواهد شد.

قطار لوکس Dolce Vita

قطار افسانه ای «Venice Simplon-Orient-Express» که در حال حاضر تحت مالکیت هتل «Belmond» است هم در این طبقه قرار خواهد گرفت چون FS وسایل نقلیه ریلی و کارکنان را فراهم می کند. FS این کار را برای چارترهای لوکس دیگری چون قطارهای «Golden Eagle» نیز انجام می دهد.

موارد بعدی «اکسپرس» (Espressi) و «قطارهای وینتیج» (treni storici) هستند که در مسیرهای راه متوسط و دوری از شهرهای اصلی به نواحی گردشگری سفر می کنند؛ مثلا قطاری از میلان به لیگوریان و سواحل توسکانی و یک قطار شبانه دور جنوب از مبدا رم که در شهر اترانتو در منطقه پولیا و شهر متاپونتو در منطقه باسیلیکاتا توقف می کند، قبل از اینکه دور «ساحل ایونی» (انگشت پای چکمه ایتالیا) را بزند و به شهر رجو کالابریا برسد. این مسیرهای جدید شامل قطارهای شبانه می شوند.

قطارهای اکسپرس از وسایل نقلیه ریلی دهه های 1980 و 1990 استفاده می کنند که برای ارائه جزئیات قرن بیست و یکمی مثل واگن های غذاخوری، کابین های خواب، اتاق های ملاقات و انباری های مخصوص دوچرخه و اسکی، نوسازی شده اند.

 

کروز ریلی

شهر Cortina

در این برنامه حتی «قطارهای کروز» (cruise trains) وجود خواهند داشت؛ مسیرهایی که برای رفت و آمد مسافران در تعطیلات های کوتاه مدت هستند. برای مثال، قطاری که جمع شب از رم حرکت می کند، به مهمانان اجازه می دهد تا در حین حرکت به سمت رشته کوه دولومیتی شام بخورند و بخوابند و صبح به ایستگاه «Calalzo-Pieve» برای رفتن به مقصد اسکی معروف «Cortina d’Ampezzo» برسند. از آنجا، مسافران با ترانسفر اتوبوس می توانند به Cortina بروند که در فاصله 45 دقیقه ای است و قطار یکشنبه شب منتظرشان خواهد بود تا آن ها را به رم بازگرداند. یکی دیگر از مسیرهای پیشنهادشده، یک سفر 5 یا 6 روزه از مرکز ایتالیا به جنوب آن خواهد بود که از «آمبریا» به پولیا می رود و در این مسیر از 5 منطقه می گذرد.

در عین حال، قطارهای گردشگری ایتالیایی FS اداره قطارهای وینتیج را برعهده خواهند گرفت که در حال حاضر «Fondazione FS» کنترل شان را برعهده دارد. این شرکت در حال حاضر یک ناوگان 400 قطاری دارد.

درنهایت، طبقه «omnibus-regionali» را داریم که کندتر خواهد بود و خدمات آخر هفتگی را در قطارهای منطقه ای با قیمت های پایینتر ارائه می دهد. این مسیرها، منظره های جالب توجه و مکان هایی با سنت های غذایی و نوشیدنی قوی را شامل می شوند. توقف ها و زمان بندی ها طوری انتخاب خواهند شد که بازدیدکنندگان به بهترین تجربه ممکن برسند که این امر برای گردشگران تور ایتالیا بسیار حائز اهمیت است.

به "ایتالیا قطارهای گردشگری ویژه و مسیرهای ریلی کروز را معرفی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا قطارهای گردشگری ویژه و مسیرهای ریلی کروز را معرفی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021