افزایش هزینه کرد چینی ها طی تعطیلات طولانی مدت

بر طبق داده های دولت چین، مسافران چینی 7.5 میلیارد دلار را طی تعطیلات «روفتن مزارها» (Tomb Sweeping) هزینه کردند. تحلیلگران می گویند که این افزایش نشانه ای از تقویت شاخص اعتماد مصرف کننده است؛ امری که برای اقتصاد راکد این کشور خبر خوبی است. طبق آمار کارگزاری «Sinolink Securities»، سرانه مصرف در تعطیلات چهارم تا ششم آپریل، در زمانی که مردم چین از دیرباز با بازدید از مقبره های اجدادشان آن ها را گرامی می دارند، 435 یوآن بود که 101.1 درصد هزینه کرد ثبت شده طی تعطیلات 5 سال پیش می باشد.

افزایش هزینه کرد چینی ها طی تعطیلات طولانی مدت

تحلیلگران گفتند که سرانه مصرف مردم چین طی این تعطیلات طولانی مدت از هر تعطیلاتی از زمان رفع محدودیت های کرونایی در اواخر سال 2022 بیشتر بود. کارگزاری Sinolink Securities در یادداشت تحقیقات خود در روز یکشنبه 7 آپریل گفت: «بهبود سرانه مصرف بهتر از انتظارات است». این کارگزاری اضافه کرد که هزینه کرد متوسط گردشگری طی تعطیلات سال نو 2024 و جشنواره بهار در فوریه به ترتیب 96.5 و 90.5 از سطوح سال 2019 بودند.

تحلیلگران دیگر گفتند که داده های مصرف می تواند نشان دهنده نقطه عطفی باشد چون بهبود مصرف در چین از زمان رفع محدودیت های کرونایی با مشکل همراه بوده که رکود بازار املاک، بیکاری بالای جوانان و نگرانی ها درباره امنیت شغلی در زمان رکود اقتصادی از عوامل آن هستند. «بن کاوندر» (Ben Cavender)، مدیرعامل شرکت مستقر در شانگهای «China Market Research Group» گفت: «ما احساس می کنیم که رویکرد مشاغل یقه سفید به وضعیت بازار دارد به سمت بهبود حرکت می کند که این امر به تمایل بیشتری برای مصرف هم دارد منجر می شود».

او گفت که بعضی از شرکت ها به فکر رشد کسب و کارهایشان برای اولین بار بعد از سال ها توقف سرمایه گذاری بودند؛ موضوعی که به بهبود رویکرد به بازار کمک کرده است. طبق محاسبات رویترز بر اساس داده های دولت، در ماه فوریه متوسط هزینه کرد طی تعطیلات سال نو قمری، یکی از بزرگترین تعطیلات چین، در مقایسه با سال 2019 کاهشی 9.5 درصدی را تجربه کرد که این امر باعث شد که تحلیلگران بگویند «تنزل درجه مصرف» (consumption downgrading) همچنان پایان نیافته است.

 

منبع: وبسایت خبرگزاری رویترز

به "افزایش هزینه کرد چینی ها طی تعطیلات طولانی مدت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش هزینه کرد چینی ها طی تعطیلات طولانی مدت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021