چین سیستم های تسلیحاتی در جزایر مورد مناقشه مستقر نموده است

بر اساس تصاویر جدید ماهواره ای، یک اندیشکده آمریکایی بیان کرد، به نظر می رسد که چین در هفت جزیره مصنوعی اش تجهیزات تسلیحاتی از جمله توپ های ضدهوایی و سامانه های دفاع موشکی نصب نموده است.

چین سیستم های تسلیحاتی در جزایر مورد مناقشه مستقر نموده است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه ابتکار عمل شفافیت دریایی آسیا (ای ام تی آی) در مطالعات حوزه دریانوردی آسیا در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در آمریکا، بیان کرد، یافته های اخیر مغایر با اظهارات مقامات چینی مبنی بر نبود هیچ قصد و نیتی برای نظامی کردن جزایر مصنوعی از سوی چین است.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی این اندیشکده، از ماه ژوئن و ژوئیه سازه های شش ضلعی در جزایر فیری کراس، سوبی و میس چیف در مجمع الجزایر اسپراتلی مشاهده شده است.

هم چنین چین باندهای فرودگاهی برای جنگنده ها در این جزایر ساخته است. تصاویر ماهواره ای 23 مارس از صخره های مرجانی فیری کراس در دریای چین جنوبی نشان می دهد که چین یک باند فرودگاهی 500 متری را در این جزیره مصنوعی می سازد.

هم چنین تصاویری از ساخت برجکهایی در جزیره فیری کراس مشاهده شده است. پکن یک باند موقت هواپیما را در جزیره وودی به سمت این صخره مرجانی که مورد ادعای ویتنام، فیلیپین و تایوان است در مرحله کاربردی و عملی دارد.

این گروه گفت که لوله ضدهوایی ها در عکس های ماهواره ای برخی ساختمان ها پیداست و سایر ساختمان ها حاوی سیستم های دفاعی دیگری موسوم به سی آی دبلیو اس است.

سی آی دبلیو اس سکوهای دفاعی برای شناسایی و ساقط کردن موشک ها و هواپیماها هستند.

به گفته این گروه برخی از ساختمان ها زیر زمین ساخته شده که آنها را در برابر حملات هوایی دشمن مقاوم می نماید.

به همین دلیل سخنگوی وزارت خارجه فیلیپین نسبت به اقدامات اخیر پکن در این جزایر مصنوعی ابراز نگرانی نموده و بیان کرد، این کشور این گزارش اخیر درباره فعالیتهای پکن در این جزایر مصنوعی را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: اگر این گزارش صحت داشته باشد، باعث بروز نگرانی شدید، افزایش تنش ها و زیر سوال رفتن ثبات و صلح در منطقه خواهد شد.

چندی قبل دریادار ساموئل لاکلیر، فرمانده نیروهای آمریکا در پاسیفیک با ابراز نگرانی بابت این عملیات ساخت وساز در دریای چین جنوبی توسط چین گفت: این اقدامات بر منطقه اثر می گذارد و باعث استقرار تجهیزات نظامی چون رادارهای دوربرد و سیستم های موشکی پیشرفته می گردد.

چین مدعی مالکیت تمام دریای چین جنوبی و جزایر آن است در حالی که مالزی و برونئی نیز مدعی مالکیت آب ها و جزایر منطقه هستند.

با این حال چندی پیش هونگ لی، سخنگوی وزارت امور خارجه چین از ساخت و ساز این جزیره دفاع کرد و گفت: پکن می گوید این روند بر بهبود شرایط زندگی مردم آن نواحی اثر می گذارد و به پیش بینی وضعیت آب و هوایی و عملیات امداد و نجات دریایی یاری می نماید.

وی اضافه کرد: چنین کارهایی کاملا قانونی، توجیه پذیر و قابل قبول هستند. این اقدامات بر کشور دیگر اثر نمی گذارد و ما امیدواریم که طرف های مرتبط در منطقه این مساله را درک نمایند.

به "چین سیستم های تسلیحاتی در جزایر مورد مناقشه مستقر نموده است" امتیاز دهید

1 کاربر به "چین سیستم های تسلیحاتی در جزایر مورد مناقشه مستقر نموده است" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین سیستم های تسلیحاتی در جزایر مورد مناقشه مستقر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021