نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

آمریکا باید دخالت هایش را در دریای چین جنوبی متوقف کند

واشنگتن از پکن خواسته تا تمام ادعاهای ارضی و جزیره سازی های خود را در منطقه جنجال برانگیز دریای چین جنوبی متوقف کند؛ منطقه ای که کشورهایی مانند فیلیپین، برونئی، مالزی، ویتنام و تایوان نیز در آن ادعاهایی دارند.

آمریکا باید دخالت هایش را در دریای چین جنوبی متوقف کند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(خبرنگاران)، پایگاه خبری ولیو والک در گزارشی درباره تنش های موجود در منطقه دریای چین جنوبی نوشته است: این در حالی است چین مکررا اعلام نموده حق مسلم حاکمیت بر جزایر اسپراتلی دارد. در اوایل ماه جاری سخنگوی وزیر خارجه چین بیان کرد که پکن حق دارد که تاسیسات نظامی در این منطقه داشته باشد. در همین حال چین بارها اعلام نموده که از این جزایر تنها برای اهداف بشردوستانه استفاده خواهد نمود.

بر اساس گزارشی در خبرگزاری شینهوا، اگرچه چین و آمریکا دارای تفاوتهای عمیق از یکدیگر به خصوص درباره جزایر اسپراتلی هستند اما هر دو کشور نگاه یکسانی درباره دریانوردی آزاد با تضمین تجارت و مبادلات تجاری دارند.

این رسانه دولتی چینی بر این باور است که مباحث موجود بر سر جزایر یک مساله جدی در روابط آمریکا و چین نیست اما کشور دوم دارای ادله تاریخی و حمایت قانونی برای ادعا بر سر حاکمیت این جزایر در دریای چین جنوبی است.

باید به این نکته اشاره نمود که از دهه 1970، هم فیلیپینی ها و هم ویتنامی ها حملاتی به این جزایر با هدف تصرف آنها داشته و به مقابله با حقوق قانونی چین پرداخته و به دنبال کسب منافعی در این منطقه بوده اند.

این اتفاقات نشان می دهد که در طول سالیان گذشته چگونه ادعاها و مباحث بر سر این جزایر شروع شد.

رسانه چینی: آمریکا هنوز دارای افکار جنگ سرد است

خبرگزاری شینهوا در گزارشی آورده است: آمریکا و چین دعوایی بر سر ادعاهای ارضی ندارند اما به هر حال هنوز بعضی در واشنگتن همانند دوران جنگ سرد در ذهن خود فکر می نمایند و به این جزایر به عنوان یک فرصت برای مقابله با چین و برای جلوگیری از توسعه این کشور می نگرند.

هم چنین بعضی کشورها در منطقه حامی بروز تنش میان آمریکا و چین هستند و می خواهند این دو کشور در مقابل یکدیگر قرار گیرند.

در این میان، رییس جمهوری چین در سفر تاریخی خود به آمریکا محورهای مختلفی از مساله دریای چین جنوبی گرفته تا مقابله سایبری را با مقامات آمریکا مورد گفت و گو و بحث قرار می دهد. رییس جمهور چین در نظر دارد که نمای کلی آینده روابط واشنگتن و پکن را در این سفر ترسیم کند.

در دیدار پیشین روسای جمهوری چین و آمریکا در ژوئن سال 2013، رییس جمهور چین پیشنهاد برند جدیدی برای روابط دو کشور به نام مدل جدید روابط کشورهای بزرگ پیشنهاد داد. به نظر می رسد که سفر رییس جمهور چین به آمریکا می تواند دو کشور را به یکدیگر در پیشبرد این مدل جدید نزدیک کند.

چین با زیر پا گذاشتن قولش، به دنبال ساخت تاسیسات نظامی است

بر اساس عکس های گرفته شده توسط ماهواره در اوایل هفته، تحلیلگران از مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک واشنگتن، اعلام می نمایند که چین به دنبال ساخت سومین باند موقتی فرودگاه در جزایر اسپراتلی است.

تحلیلگران معتقدند که ساخت این تاسیسات نظامی می تواند ظرفیت نظامی این کشور را بسیار افزایش دهد. ساخت این تاسیسات می تواند منافع فیلیپین را مورد تهدید قرار دهد. این در حالی است که چین اعلام نموده است که تمام کارهای تاسیساتی خود را در دریای چین جنوبی به حالت تعلیق در آورده است.

در این میان فینیان کانینگهام، کارشناس خبرگزاری اسپوتنیک معتقد است که چین کشوری نیست که باعث افزایش تنش ها در منطقه اقیانوسیه - آسیا می گردد، بلکه به جای چین، آمریکاست که باید چمدانهای خود را جمع نموده و به خانه اش بازگردد.

از سال 2011 آمریکا حضور نظامی خود را در آسیا با یاری متحدانش مانند استرالیا، ژاپن، فیلیپین، کره جنوبی، تایوان و ویتنام گسترش داده است.

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه می دهد که اگرچه واشنگتن به صورت مستقیم پکن را به عنوان دشمن خود معرفی نمی کند اما چین به طور حتم یکی از دلایل گسترش ابعاد نظامی حضور آمریکا در منطقه است.

در اوایل این ماه آمریکا حضور نظامی خود را در فیلیپین با عنوان حفاظت از نیروهای مسلح این کشور در منطقه دریای چین جنوبی گسترش داد. هم چنین آمریکا حضور نظامی خود را در این منطقه به دلیل احتیاج برای محافظت از کشتی های باری در حال گذر افزایش داده است. البته چین از عبور کشتی های باری و تجاری که سالانه به میزان 5 تریلیون دلار ارزش تجاری به همراه دارد، ممانعت نمی کند.

آمریکا باید چمدان های خود را بسته و به خانه برگردد

واشنگتن با دخالت در مناقشات منطقه ای چین را متهم نموده و در عین حال حمایت نظامی خود را از کشورهای منطقه افزایش می دهد.

به گفته کانینگهام برای حل بحرانهای موجود، آمریکا باید منطقه را ترک کند و نیروهای خود را از این منطقه خارج کند.

به "آمریکا باید دخالت هایش را در دریای چین جنوبی متوقف کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا باید دخالت هایش را در دریای چین جنوبی متوقف کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021