هاشمی و گوا ویمین بر افزایش همکاری های رسانه ای ایران و چین تاکید کردند

بوائو - چین - خبرنگاران- سید ضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (خبرنگاران) و گوا ویمین (Guo weimin) معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین دیروز (جمعه) در حاشیه نشست سران ارشد رسانه های آسیا در شهر بوائو چین دیدار و بر ضرورت افزایش همکاری های راهبردی رسانه ای دو کشور تاکید کردند.

هاشمی و گوا ویمین بر افزایش همکاری های رسانه ای ایران و چین تاکید کردند

به گزارش خبرنگاران، هاشمی در این دیدار اظهارداشت که برگزاری چنین اجلاس هایی نقش مهمی در توسعه و تقویت روابط رسانه ای و فرهنگی کشورهای آسیا دارد و خبرنگاران به عنوان بزرگترین خبرگزاری ایران آماده است در غرب آسیا، در این زمینه نقش محوری ایفا نماید.

وی با قدردانی از میزبانی چین در اجلاس سالانه مجمع آسیایی بوائو و نشست سران ارشد رسانه های آسیا گفت: خبرنگاران با رسانه های چینی رابطه خوبی دارد و سال گذشته میزبان چندین هیات رسانه ای از چین بود.

مدیرعامل خبرنگاران در ادامه این دیدار از چین به عنوان کشوری با قدمت تاریخی و فرهنگی زیاد نام برد و اظهارداشت: فرهنگ غنی ایران و چین، ظرفیت خوبی برای توسعه و تقویت همکاری ها در حوزه های مختلف به ویژه در حوزه رسانه است.

هاشمی همچنین از گوا ویمین معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین برای سفر به ایران و حضور در خبرنگاران دعوت کرد.

وی که به دعوت رسمی طرف چینی به این کشور سفر نموده است، دیروز جمعه در نشست سران ارشد رسانه های آسیا در بوائو در جنوب چین شرکت و سخنرانی کرد.

هاشمی همچنین پنجشنبه گذشته در اجلاس مجمع آسیایی بوائو که با حضور بیش از دو هزار نفر از شخصیت های فرهنگی، رسانه ای، اقتصادی و سیاسی جهان و با سخنرانی لی که چیانگ نخست وزیر چین در شهر بوائو در جنوب این کشور برگزار گردید، شرکت کرد.

مجمع آسیایی بوائو یکی از مهمترین مجامع همکاری اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان کشورهای آسیایی و دیگر کشورهای جهان به حساب می آید.

استقبال گرم از دعوت هاشمی برای سفر به ایران

معاون دفتر مطبوعاتی شورای دولتی چین نیز در این دیدار ضمن تشکر از شرکت فعال مدیرعامل خبرنگاران در اجلاس مجمع آسیایی بوائو و نشست سران ارشد رسانه های آسیا تاکید نمود که تقویت همکاری های رسانه ای ایران و چین لازم است.

وی توضیح داد: چین و ایران دارای روابط سیاسی و اقتصادی خوبی هستند و در بعد رسانه ای نیز احتیاج است همکاری ها بیشتر گردد.

گوا ویمین (Guo weimin) در پاسخ به دعوت مدیرعامل خبرنگاران برای سفر به ایران گفت که مشتاق سفر به ایران است و به محض فراهم شدن فرصت به تهران سفر خواهم کرد.

به "هاشمی و گوا ویمین بر افزایش همکاری های رسانه ای ایران و چین تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاشمی و گوا ویمین بر افزایش همکاری های رسانه ای ایران و چین تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021