شی جین پینگ از دخالت آمریکا در امور داخلی چین ابراز نگرانی کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از الجزیره، گزارشها حاکی از آن است که شیء جین پینگ در گفتگویی تلفنی با دونالد ترامپ نسبت به گفتار و کردار منفی آمریکا در قبال موضوعاتی همچون ناآرامی ها در هنگ کنگ و سین جیانگ ابراز نگرانی کرد.

شی جین پینگ از دخالت آمریکا در امور داخلی چین ابراز نگرانی کرد

در واقع، با آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در این مصاحبهی تلفنی مدعی پیشرفت در بعضی حوزه ها همچون تجارت دوجانبه، بحران کره شمالی و ناآرامی ها در هنگ کنگ شد؛ دولت چین اظهار داشت که رئیس جمهوری این کشور ایالات متحده را به مداخله در امور داخلی چین متهم می نماید.

لازم به ذکر است که این مصاحبهی تلفنی میان مقامات دو کشور آمریکا و چین، یک هفته پس از آن انجام شد که نمایندگان دو کشور فاز اول توافقنامه تجاری را با هدف سرانجام دادن به جنگ تجاری 18 ماهه میان دو کشور امضا کردند.

ترامپ روز آدینه در یک پیغام توئیتری در خصوص این مصاحبهی تلفنی نوشت: با رئیس جمهور شیء از چین در خصوص توافق بزرگ تجاری مصاحبهی بسیار خوبی داشتم. چین حال حاضر خرید محصولات کشاورزی و غیره را در حجمی قابل توجه شروع نموده است… همچنین در خصوص کره شمالی، جایی که باید با چین بر روی آن کارکنیم و همچنین هنگ کنگ مصاحبه کردیم.

به "شی جین پینگ از دخالت آمریکا در امور داخلی چین ابراز نگرانی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی جین پینگ از دخالت آمریکا در امور داخلی چین ابراز نگرانی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021