برنامه سفر دو هفته ای همراه با تور فرانسه

هیچ عمری بی‌بازدید از فرانسه نباید به پایان برسد! به محض ورود به این کشور زیبا، انتخاب اولین جاذبه و اولین تجربه خود چالشی لذت بخش خواهد بود. فرانسه به واسطه غذا، مد و امکانات تفریحیش شناس شده است. این کشور، زیبایی خیره کننده را در معرض دیدگان خواهد گسترد. از پهنه‌های اقیانوسی تا نواحی کوهستانی و تپه‌هایی صیقلی پوشیده در میان باغات انگور هر یک چون غزلی عاشقانه گوش را نوازش خواهند داد و آنچه را که تحققش تنها در رویا میسر است چون واقعیتی انکار ناشدنی ذره ذره به مزاجمان شیرین خواهند نمود. موزه‌های هنری، میدان‌های نبرد جنگ‌های اول و دوم جهانی که اکنون در آرامشی ابدی آرمیده‌اند و کاخ‌های مشهور فرانسه بعد دیگری از این کشور را آشکار خواهند نمود و شوق سفری مجدد به آن را در دل زنده خواهند کرد. در این مقاله برآنیم تا با ارئه برنامه‌ای دو هفته‌ای جهت سفر با تور فرانسه به معرفی برخی از جاذبه‌های این کشور شگفت انگیز بپردازیم.

برنامه سفر دو هفته ای همراه با تور فرانسه

اقامت سه شبه در پاریس (Paris) در مدت تور فرانسه

پاریس که تحت عنوان شهر نور شناخته می‌شود، شروعی بی‌نظیر را در سفر با تور فرانسه و تجربه فرهنگ اصیل این کشور به دست خواهد داد.از میان برترین جاذبه‌های این شهر می‌توان به برج خوش قامت ایفل، موزه لوور (که برخی از شاخص‌ترین آثار هنری جهان را در خود جای داده است) و کلیسای پر آذین نوتردام اشاره کرد. غرق شدن در حال و هوای تپه Montmartre و پیاده‌روی در امتداد رودخانه سن و یا خیابان شانزلیزه (مشهورترین بلوار جهان) نیز تجربه‌ای تکرار ناشدنی را رقم خواهند زد. اگر از جنب و جوش‌های روزانه خسته شده‌اید می‌توانید در کافه‌ای دنج بنشینید و در حالی که به تنظیم برنامه بازدیدهای خود از آثار شاخصی چون طاق پیروزی (Arc de Triomphe، که به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین سازه‌های تاریخی پاریس شناخته می‌شود) می‌پردازید قوه‌ای دلپذیر را نوش جان کنید.

بازدید از کاخ ورسای (Versailles) در طی سفری کوتاه از پاریس (Paris)

اگر از هیاهوی همیشگی پاریس خسته شده‌اید می‌توانید در سفری کوتاه از این شهر، از کاخ شگفت انگیز ورسای بازدید نمایید. این مجموعه که زمانی دهکده‌ای کوچک بوده است، امروزه به حومه‌ای تبدیل گشته که زندگی اشرافی مردم پاریس را به معرض نمایش گذارده است. با توجه به اطلاعات موجود این کاخ ابتداً به عنوان اقامتگاه شکاری لوییس سیزدهم مورد استفاده بوده است. پس از انقلاب فرانسه این محل رو به خرابی نهاد و از آن زمان تاکنون بازسازی‌های انجام شده در تلاشند که آن را به شکوه و زیبایی اولیه‌اش بازگردانند. امروزه گردشگران تور اروپا می‌توانند از اثاثیه لوکس این کاخ شاهی و تالار آیینه‌اش که احتمال می‌رود محبوب‌ترین تالار این مجموعه باشد بازدید به عمل آوردن و در میان باغات سرسبز آن قدم زنند.

اقامت یک شبه در کوه سنت مایکل (Mont St Michel) در مدت تور فرانسه

سنت مایکل، قلعه، کلیسایی بزرگ و صومعه‌ایست که بر فرازی کوهی بدین نام واقع گردیده و به عنوان یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های تور فرانسه شناخته می‌شود. این کوه به واقع جزیره‌ایست که با فاصله تقریبی یک چهارم مایل از کرانه نرماندی سر از آب برآورده است و ابتداً به عنوان استحکامی نظامی در قرن ششم احداث گردید. در هنگام جزر گردشگران می‌توانند به صورت پیاده به این محل بیایند. لازم به ذکر است که در زمان مد امواج این جزیره را در خود فرو می‌برند و در این هنگام هیچ گردشگری در محل حضور نخواهد داشت. با این وجود جای نگرانی نیست چرا که امروزه دسترسی به این محل بواسطه گذرگاهی غیر هم سطح امکان پذیر است. کلیسای سبک گوتیک سنت مایکل در حدود قرن یازدهم میلادی احداث گردید و وقف حضرت میکائیل (یکی از فرشتگان مقرب خدا) شده است و در طول قرن‌ها، شهری کوچک در این جزیره شکل گرفته است.

اقامت دو شبه در بایکس (Bayeux) در مدت تور فرانسه

بایکس به واسطه دو چیز محبوب شده است: یک فرشینه بایکس (Bayeux Tapestry) و دوم سواحل جنگ جهانی دوم که تحت عنوان D Day شناخته می‌شوند. فرشینه‌ مسحور کننده بایکس که احتمال می‌رود در انگلستان بافته شده باشد، یادآور فتح بریتانیا توسط نرمن‌ها در سال 1066 است و در کلیسای جامع بایکس (Bayeux Cathedral) به معرض نمایش گذارده شده است. بایکس نقطه شروعی جهت بازدید از بخشی‌هایی از کرانه‌ نرماندی به شمار می‌رود که نیروهای متفق جهت به عقب راندن ارتش آلمان در آن‌ فرود آمدند. در ششم ژوئن سال 1944 بیش از 160000 سرباز بر گستره‌ای 80 کیلومتری از ساحل نرماندی فرود آمدند. جنگ خونینی آغاز گردید و بیش از 9000 سرباز در سواحلی که امروزه تحت عنوان Utah، Omaha، Juno، Gold و Sword شناخته می‌شوند جان خود را از دست دادند.

اقامت دو شبه امبوز (Amboise) در مدت تور فرانسه

امبوز که زمانی محل سکونت اشراف‌زادگان فرانسوی بوده است، امروزه شهر تجاری کوچکی است و محل بازار آن با فواره‌ای که خرسی عروسکی را سوار بر لاک پشت به نمایش گذارده است مشخص گردیده. امبوز در مرکز فرانسه بر فراز رودخانه Loire واقع شده است و محلی است که در آن لئوناردو داوینچی در کاخ Clos Luce درگذشت. کاخ امبوز (Chateau d'Amboise) که به عنوان اقامتگاه شاه فرانسوا اول (کسی که داوینچی را به این محل دعوت نمود) شناخته می‌شود، بر چشم‌اندازهای شهر غالب است. عمده گردشگران انتظار این را ندارند که در امبوز با معبدی بودایی روبرو شوند، همین امر آنان را در برخورد با Pagode de Chanteloup که ارتفاعی بیش از 44 متر دارد و در حدود سال 1775 ساخته شده است شگفت زده خواهد کرد.

بازدید از کاخ‌های لوآر (Loire Chateaux) در طی سفری کوتاه از امبوز (Amboise)

امبوز نقطه شروعی جهت بازدید از کاخ‌های رنسانسی لوآر به شمار می‌رود. در این بازدید با برخی از قلعه‌ها و کاخ‌های باشکوه واقع در امتداد رودخانه Loire آشنا خواهید شد. پس از آنکه شاه فرانسوا اول پایتخت فرانسه را از امبوز به پاریس انتقال داد، برخی از اشراف‌زادگان فرانسه اقامت در این محل را ترجیح دادند. سکونتگاه‌های این افراد بسیار زیبا است و تعدادی از آن‌ها در پی انقلاب فرانسه و جنگ‌های جهانی اول و دوم تخریب شده‌اند. کاخ‌های این محل بیش از آنکه خانه‌هایی خصوصی باشند به قلعه و استحکامات نظامی شباهت دارند. در سفر با تور فرانسه به مقصد Loire Valley بازدید از کاخ‌های  Chateaux de Blois، de Samur، de Chaumont، de Cheverny و de Chambord را از دست ندهید.

اقامت یک شبه در بوردو (Bordeaux) در مدت تور فرانسه  

این شهر که در احاطه تپه‌هایی پوشیده در میان باغات انگور قرار دارد، پس از پاریس بیشترین تعداد از سازه‌های تاریخی را شامل گردیده. از شاخص‌ترین جاذبه‌های بوردو می‌توان به وسیع‌ترین میدان اروپا Esplanade de s Quinconces، کلیساهای St Pierre، Holy Cross و Bourse که مجسمه لویی پانزدهم را شامل شده است اشاره کرد.

اقامت یک شبه در کارکاسون (Carcassonne) در مدت تور فرانسه

کارکاسون به قدری زیبا و مسحور کننده است که نامش را بر بازی نهاده‌اند که در آن تکه‌هایی پازل مانند جهت ایجاد تصویری از چشم‌اندازهای فرانسه در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. در واقع کارکاسون دژ شهری قرون وسطی‌ای، واقع در جنوب غربی فرانسه است که به واسطه دیوارهای شهری‌اش شناس شده است. کارکاسون در زمان امپراطوری روم به عنوان مجموعه‌ای نظامی مورد استفاده بود است. جهت داشتن درک بهتری از مهندسی آن، شاید لازم باشد که در میان گذرگاه‌هایی که تحت احاطه دیوارهای شهر قرار دارند قدم زنید و به قلعه و کلیسای آن داخل شوید. امروزه شهری مدرن، این دژ شهر را احاطه نموده است. کارکاسون بواسطه قایق‌سواری در طول کانال Midi نیز در میان گردشگران تور فرانسه محبوب شده است.

اقامت دو شبه در اوینیون (Avignon) در مدت تور فرانسه

گردشگرانی که نتوانسته‌اند از واتیکان (واقع در رم) بازدید به عمل آورند نگران نباشند چرا که می‌توانند در اوینیون از Palais des Papas که زمانی محل اقامت پاپ‌های فرانسه بوده است دیدن نمایند. هفت پاپ در طول قرون وسطی از محل این شهر فرانسوی (واقع در بخش جنوب شرقی) به کار قانون گذاری مشغول بوده‌اند. اوینیون دژ شهری واقع بر رودخانه Rhone است و باروهای آن بعد از گذشت 800 سال همچنان پابرجای باقی مانده‌اند. بناهای قدیمی این شهر که درست در میانه آب ساخته شده‌اند چشم‌اندازهای بسیاری زیبایی را پدید آورده‌اند. اوینیون را می‌توان یکی دیگر از شهرهای فرانسوی در نظر گرفت که بواسطه جشنواره‌های هنری که هر ساله در ماه ژوئیه برگزار می‌گردند و بیش از صد هزار شرکت کننده را به سوی خود فرا می‌خوانند شناس شده است.

بازدید از پروانس (Provence) و پونت دوگارد (Pont du Gard) در طی سفری کوتاه از اوینیون (Avignon)

در سال‌های اخیر، نویسنده بریتانیایی، Peter Mayle در کتاب خود به تشریح زیبایی‌های پروانس پرداخته است و بی‌شک هرآنچه گفته است دور از واقعیت نیست! ناحیه پروانس چیزی در حدود 90 دهکده را در حد فاصل کرانه‌های مدیترانه‌ای فرانسه و بخش‌های داخلی آن شامل شده است. اگرچه یافتن مزارع مشهور استوقدوس در این محل کار چندان ساده‌ای نخواهد بود، با این وجود بازدید از این ناحیه در طی سفری کوتاه از اوینیون، به سهولت امکان لذت بردن از جاذبه‌های بسیار دیگری را در اختیارتان قرار خواهد داد. یک از شاخص‌ترین جاذبه‌های پروانس آبراه پونت دوگارد است. این سازه در زمان امپراطوری روم باستان بر فراز رودخانه گاردون احداث گردید. در واقع پونت دوگارد بخشی از سیستم انتقال آبی 50 کیلومتری بوده است و در نزدیکی شهر کوچک  Vers Pont du Gard واقع شده است. بازدید از این آبراه به عنوان مرتفع‌ترین آبراه رومی، به گردشگران تور فرانسه بسیار توصیه می‌شود.

بازدید از (Cannes) در طی توقفی کوتاه

کن بخشی از کرانه‌های مدیترانه‌ای فرانسه را شامل شده است و این امر آن را به توقفگاهی مطلوب در حد فاصل اوینیون و نیس بدل کرده است. کن که زمانی دهکده‌ای ماهیگیری در حاشیه دریای مدیترانه بوده است، امروزه به عنوان تفریحگاهی برای افراد مشهور و ثروتمند شناخته می‌شود. هر ساله در ماه مه افراد مشهور جهت شرکت در جشنواره فیلم کن به این محل می‌آیند. علاوه بر امکان ملاقات با هنرمندان و بازیگران سرشناس، کن جاذبه‌های بسیار دیگری را نیز شامل شده است: پیاده‌روی در طول پیاده‌راه مشرف به آب Croisette، قدم زدن در میان بخش‌های قدیمی شهر، بازدید از موزه‌ای تاریخی یا تماشای ویلاهای Quartier des Anglais به عنوان قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های شهر هر یک حال و هوایی خاص را به همراه خواهند داشت.

اقامت دو شبه در نیس (Nice) در مدت تور فرانسه

نیس محلی ایده‌آل جهت خاتمه دادن به برنامه سفر دو هفته‌ای تور فرانسه به شمار می‌رود. این شهر بخش قدیمی بسیار رنگارنگی را به همراه بازارچه‌ای کوچک شامل شده است. راهپیمایی در طول پیاده‌راه Anglais که به دریای مدیترانه اشراف دارد از تجربیات انکار ناشدنی این محل به شمار می‌رود. کلیسای جامع Sante Reparte به همراه موزه Marc Chagall از شاخص‌ترین جاذبه‌های نیس محسوب می‌شوند. در میدان اصلی شهر Place Massena می‌توانید به خرید سوغاتی بپردازید و اگر زمان اضافی در اختیار داشتید در طی سفری کوتاه با اتوبوس به Eze Village، این شهر کوچک قرون وسطی‌ای بروید و از باغ کاکتوس آن دیدن نمایید.

خلاصه سفر

روز اول: به پاریس پرواز کنید و شب را در آن بگذرانید

روز دوم: به گشت و گذار در پاریس بپردازید و شب را در آن بگذرانید

روز سوم: از کاخ ورسای بازدید نمایید و شب را در پاریس بگذرانید 

روز چهارم: به کوه سنت مایکل بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز پنجم: به بایکس بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز ششم: به سواحل D Day بروید و شب را در بایکس بگذرانید

روز هفتم: به امبوز بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز هشتم: از کاخ لوآر بازدید نمایید و شب را در امبوز بگذرانید

روز نهم: به بوردو بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز دهم: به کارکاسون بروید و شب را در این محل بگذرانید

روز یازدهم: به اوینیون بروید و شب را در این محل بگذرانید 

روز دوازدهم: در سفری کوتاه به پروانس بروید و از پونت دوگارد بازدید نمایید و شب را اوینیون بگذرانید

روز سیزدهم: از کن به نیس بروید و شب را در نیس بگذرانید

روز چهاردهم: به گشت و گذار در نیس بپردازید و شب را در این محل بگذرانید

روز پانزدهم: به خانه باز گردید

به "برنامه سفر دو هفته ای همراه با تور فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر دو هفته ای همراه با تور فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021