بازدید از 34 اثر گردشگری و تاریخی اسدآباد در نوروز سال جاری

فرماندار شهرستان اسدآباد از قابلیت بازدید 34 اثر گردشگری و تاریخی اسدآباد در نوروز سال جاری توسط گردشگران و مسافران اطلاع داد.

بازدید از 34 اثر گردشگری و تاریخی اسدآباد در نوروز سال جاری

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، مجید درویشی در نخستین جلسه ستاد تسهیلات سفر شهرستان اسدآباد، استان همدان، با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرستان اسدآباد دارای 152 اثر تاریخی بوده که از این تعداد اثر تاریخی و گردشگری تعداد 52 اثر ثبت آثار ملی کشور شده است.

وی پل شکسته، کتیبه آقاجانبلاغی، بوستان ها، سراب ها، روستاهای هدف گردشگری حبشی و ملحمدره، موزه و حمام صفوی، بناهای تاریخی زیستگاه های جانوری، تالاب و بافت های روستایی را از جمله اثرهای تاریخی و گردشگری قابل بازدید این شهرستان در ایام نوروز مطرح کرد و اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای یک سفره خانه سنتی در روستای گردشگری ملحمدره با 5 خانه برمگردی و یک مهمان پذیر است که از این تعداد چهارخانه برمگردی فعال بوده و پنجمین خانه نیز برای نوروز سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه با اشاره به رتبه سوم اسدآباد در خصوص تعداد بازدید گردشگران و مسافران از بناهای تاریخی و گردشگری شهرستان در سطح استان در ایام تعطیلات نوروز اعلام کرد: 16 هزار و 438 گردشگر و مسافر از آثار تاریخی، روستاهای گردشگری، تالاب پیرسلمان، موزه و پارک جنگلی بازدید نموده اند و بیش از 1063 نفر از گردشگران و مسافران در این ایام در پارک ها، نمازخانه ها و خانه های بوم گردی شهرستان اقامت شبانه داشته اند و تعداد 52 مورد بازدید و نظارت از مراکز زیر پوشش اداره میراث فرهنگی شهرستان انجام گرفته است.

وی از تشکیل 10 کمیته در ذیل ستاد تسهیلات سفر شهرستان برای استقبال از سال جدید و ایام تعطیلات نوروزی و شروع مسافرت های نوروزی در این شهرستان اطلاع داد و اضافه کرد: خدمات انتظامی، امنیتی، ترافیکی، نظارت تنظیم بازار، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، اسکان و رفاه، خدمات بهداشتی و سلامت و محیط زیست و خدمات حمل ونقل از جمله کمیته های تشکیل شده ذیل ستاد تسهیلات سفر این شهرستان هستند.

درویشی با اشاره به قرار دریافت اسدآباد در محور مواصلاتی استان های غربی و پیش بینی عبور و مرور و تردد مسافران و گردشگران بسیار از این محور اعلام کرد: پیش بینی و برآورد تأمین سوخت موردنیاز، آماده سازی ترمینال، اجرای طرح کنترل وسایل نقلیه عمومی و شناسایی نقاط حادثه خیز جهت از جمله مواردی است که در ذیل این ستاد توسط کمیته های تشکیل شده باید به آن توجه گردد.

وی ابراز امیدواری در جذب گردشگر در تور های نوروزی امسال کرد

همچنین پیش بینی داروهای عمومی و ضروری، ساماندهی ناوگان تاکسیرانی، اقدامات امنیتی و انتظامی، پاک سازی حریم جاده ها و تشدید نظارت بر مراکز اقامتگاهی و بین راهی از دیگر مواردی است که در ذیل این ستاد توسط کمیته های تشکیل شده باید به آن توجه گردد.

آژانس مسافرتی آوای بورالان

 

به "بازدید از 34 اثر گردشگری و تاریخی اسدآباد در نوروز سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از 34 اثر گردشگری و تاریخی اسدآباد در نوروز سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021