ابلاغ ضوابط آموزش گردشگری به استان های سراسر کشور

خبرنگاران: چارچوب و ضوابط تهیه شده توسط دفتر آموزش و مطالعات گردشگری معاونت گردشگری با موضوع آموزش کارشناسان ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری از سوی علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان ها ابلاغ شد.

ابلاغ ضوابط آموزش گردشگری به استان های سراسر کشور

به گزارش معاونت گردشگری، زاهد شفیعی، مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری با اعلام این خبر گفت: هدف از تدوین و ابلاغ این دوره ها تربیت نیروی ارزیاب و مدیرفنی طرح تطبیق به عنوان یکی از شرایط دریافت کد ارزیاب و مدیرفنی، مطابق با دستورالعمل ارزیابی وتایید صلاحیت کارشناسان فرایند ارزیابی طرح تطبیق و شیوه نامه درجه بندی تاسیسات گردشگری است.

شفیعی اضافه کرد: علاقمندان به آشنایی باضوابط ارزیابی و درجه بندی تاسیسات گردشگری و متقاضیان دریافت کد فعالیت ارزیاب تاسیسات گردشگری و کد فعالیت مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری مخاطبان این دوره های آموزشی هستند.

او گفت: طی این دو دوره فراگیران سر فصل هایی نظیر آشنایی با مفاهیم و قوانین مرتبط با تاسیسات گردشگری، اصول فرایند ارزیابی و آشنایی با ضوابط و فرایندهای اجرای طرح، تشریح ضوابط ارزیابی و درجه بندی، تکنیک های ارزیابی، اصول حرفه ای ارزیابی و … را می گذرانند.

مدیرکل دفتر آموزش و مطالعات گردشگری ادامه داد: شرکت در دوره آموزشی و دریافت گواهینامه الزاما به معنای دریافت کد فعالیت نیست. بلکه دارا بودن گواهینامه صرفا پیش احتیاج صدور کد فعالیت بوده و صدور کد و مجوز فعالیت برای متقاضیان، مشروط به احراز شرایط مندرج در ضوابط ابلاغی به استان ها و قبولی در مصاحبه های تخصصی است.

شفیعی با اشاره به اینکه مجریان این دو دوره موسسات آموزشی دارای مجوز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واقع در سراسر کشور خواهند بود، گفت: فراگیران دوره ارزیاب مجموعاً 40 ساعت آموزش خواهند گذراند. در واقع این دوره شامل 12 ساعت عمومی (نظری) و 28 ساعت تخصصی، شامل 18 ساعت نظری و 10 ساعت عملی است.

شفیعی ادامه داد: فراگیران مدیر فنی علاوه بر 40 ساعت آموزش های دوره ارزیاب 10 ساعت دروس تخصصی، شامل 6 ساعت نظری و 4 ساعت عملی را پشت سر خواهند گذاشت.

به گفته مدیرکل دفتر مطالعات و آموزش گردشگری، آموزش برای تمامی دست اندرکاران و فعالان صنعت گردشگری لازم است و مدت اعتبار گواهینامه فراگیران دوره های ارزیاب و مدیر فنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری نیز پنج سال است.

او گفت: لازم است فراگیران پس از اتمام این مدت، در دوره باز آموزی کارشناس ارزیاب و مدیرفنی طرح تطبیق ضوابط تاسیسات گردشگری شرکت خواهند کرد.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "ابلاغ ضوابط آموزش گردشگری به استان های سراسر کشور" امتیاز دهید

1 کاربر به "ابلاغ ضوابط آموزش گردشگری به استان های سراسر کشور" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ ضوابط آموزش گردشگری به استان های سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021