آمریکا خواهان حضور چین در گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با روسیه شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از راشاتودی، آمریکا روز سه شنبه از دولت چین خواست تا به گفتگوهای سه جانبه واشنگتن- مسکو- پکن پیرامون خلع سلاح هسته ای بپیوندد.

آمریکا خواهان حضور چین در گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با روسیه شد

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا سال گذشته گفت که در خصوص توافقی جدید بر سر محدود کردن تسلیحات هسته ای با همتای روسی خود، ولادیمیر پوتین تبادل نظر نموده و امیدوار است تا چین نیز به این تبادل نظرها بپیوندد؛ اما چین هنوز از شرکت در این تبادل نظری سه جانبه خودداری نموده است.

رابرت وود نماینده آمریکا در امور خلع سلاح هسته ای در روز افتتاحیه کنفرانس خلع سلاح هسته ای در ژنو گفت: ما فکر می کنیم که با توجه به این واقعیت که ذخایر هسته ای چین ظرف ده سال آینده دوبرابر می گردد، اکنون زمان آن است که این تبادل نظر بطور سه جانبه برگزار گردد.

رابرت وود در ادامه تأکید کرد که ما نمی توانیم بیش از انتظار بکشیم. وی همچنین گفت که واشنگتن هفته گذشته در یک نشست امنیتی با روسیه احتمال تبادل نظرهای سه جانبه را مطرح نموده و دو طرف در اینباره به یک تفاهم دست یافته اند.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هفته گذشته بیان کرد که مسکو در تبادل نظرهای سه جانبه احتمالی شرکت خواهد نمود، اما چین را به تغییر در موضع کنونی خود وادار نخواهد نمود.

به "آمریکا خواهان حضور چین در گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با روسیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا خواهان حضور چین در گفتگوهای خلع سلاح هسته ای با روسیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021