مصاحبه با آقای پارساکیان، مدیر تور شرکت آوای بورالان، درباره ابعاد گردشگری کشور سریلانکا

کشورهای جنوب آسیا از مقصدهای مورد علاقه گردشگران ایرانی در سال های اخیر بوده اند که سریلانکا یکی از جذاب ترین این کشورها از لحاظ گردشگری است. این کشور که به اشک هندوستان معروف است، در جنوب غربی هند قرار دارد. در این مصاحبه با آقای پارساکیان، مدیر تور شرکت خدمات مسافرتی آوای بورالان، قصد داریم تا به همه نکات مهمی بپردازیم که گردشگران احتمالی این منطقه باید از آن آگاه شوند.

مصاحبه با آقای پارساکیان، مدیر تور شرکت آوای بورالان، درباره ابعاد گردشگری کشور سریلانکا

آقای پارساکیان که خود تجربه بازدید از بیش از 20 هتل در هر سه شهر اصلی تور سریلانکا و بررسی آن ها از لحاظ مسائل گردشگری را دارد، متعادل بودن آب و هوای این کشور در کل سال را بخشی از جذابیت گردشگری اش عنوان کردند. سریلانکا بدلیل نزدیکی به خط استوا، جنگل های انبوه و سرسبزی دارد که آن را به منطقه ایده آلی برای هر طبیعت دوستی تبدیل می کنند. البته این بارش باران است که «های سیزن» (فصل رونق) و «لو سیزن» (فصل کساد) بودن آن را تعیین می کند. در نیمه دوم سال شمسی که در سریلانکا بارش باران کم است، گردشگری رونق دارد و به طبع آن، هزینه ها هم کمی بالاتر هستند.

ایشان گردشگری سریلانکا را به دو بخش گردشگری فرهنگی و گردشگری طبیعت گردی تقسیم کردند. در گردشگری فرهنگی، معابد حرف اول را می زنند و با توجه به اینکه حدود 70 درصد از مردم سریلانکا بودایی هستند، معبدهای بودایی زیادی در این کشور وجود دارند. معروف ترین این معبدها، «معبد دندان» در شهر کندی است که برای معتقدان به این دین، حکم مکه را دارد. البته با توجه به اینکه حدود 10 درصد از سریلانکا را مسلمانان تشکیل می دهند، به بعضی از خواسته های این مردم هم توجه شده و به راحتی می توان غذاهای حلال را هم در این کشور یافت. خود مردم این کشور بیشتر به مردم هند شباهت دارند، اما از لحاظ نظافت و پاکیزگی، سطح سواد و مسائل فرهنگی دیگر، سریلانکایی ها یک سر و گردن از هندی ها بالاتر هستند.

آقای پارساکیان در توصیف گردشگری طبیعت گردی به طبیعت بکر این کشور پرداختند. این طبیعت زیبا تنها به جنگل های خارق العاده این کشور خلاصه نشده، بلکه با جاذبه های دیگری مثل «پرورشگاه فیل های پیناوالا» نیز طرف هستیم که در مسیر کلمبو به کندی از آن بازدید می کنید. قایق سواری در «رودخانه مادو» در شهر بنتوتا هم لذت خاص خود را دارد. از «باغ های گیاه شناسی سطلنتی» در شرق کندی هم نمی توان گذشت که طبیعت خیره کننده ای را در اختیار گردشگران قرار می دهد.

به گفته مدیر تور آوای بورالان، تور استاندارد سریلانکا سه شهر کلمبو، کندی و بنتوتا را شامل می شود. کلمبو پایتخت این کشور و نقطه ورود و خروج تمامی تورهای آن است. کلمبو با مکان هایی چون «برج نیلوفر آبی»، «میدان استقلال» و «موزه ملی»، فراتر از یک نقطه ورود مطلق عمل می کند و جاذبه های خود را به رخ می کشد. هتل های کلمبو با اینکه هتل های ساحلی قلمداد نمی شوند، اما فاصله چندانی از آن ندارند و بسته به هتل انتخابی، می توان از نمای ساحل از داخل هتل لذت برد.

از طرف دیگر در کندی بیشتر با بحث طبیعت بکر طرف هستیم. آقای پارساکیان می گوید که پوشش انبوه جنگلی، هتل هایی که در دل جنگل هستند و باغ های گیاه شناسی سطلنتی، نیازهای طبیعت گردی گردشگران این منطقه را برطرف می کنند. معبد دندان که پیشتر به آن اشاره شد نیز اهمیت فرهنگی و مذهبی بسیار بالایی دارد. در زمینه هتل ها هم، علاوه بر هتل هایی که به آن ها اشاره شد، بعضی از هتل ها ناظر به شهر هستند که چشم انداز خاصی را به مسافران ارائه می دهند.

بنتوتا بیشتر به ساحل خود معروف است. ایشان ساحل این شهر با ماسه های طلایی رنگش را یکی از زیباترین ساحل های آسیا می دانند. هتل های این شهر، بر خلاف کلمبو، دقیقا در کنار ساحل هستند و چشم انداز فوق العاده ای را در اختیار گردشگران قرار می دهند. هتل های all-inclusive (که علاوه بر سه وعده غذایی، نوشیدنی هایی را هم به صورت رایگان به مسافران ارائه می دهند) به گردشگران این شهر پیشنهاد می شود تا با خیالی راحت، تنها به رسیدن به آرامش کامل بپردازند.

سریلانکا یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای خانواده هاست. آقای پارساکیان عنوان کردند که سریلانکا برای همه گروه های سنی چیزی برای عرضه دارد و خانواده ها می توانند لحظات خوشی را در این کشور سپری کنند. با توجه به پایین تر بودن قیمت های تورهای سریلانکا در مقایسه با کشورهای جنوب شرق آسیا و گشت کاملی که این تورها فراهم می کنند، بازدید از آن برای مشتاقان گردشگری گزینه بسیار جذابی است.

به "مصاحبه با آقای پارساکیان، مدیر تور شرکت آوای بورالان، درباره ابعاد گردشگری کشور سریلانکا" امتیاز دهید

2 کاربر به "مصاحبه با آقای پارساکیان، مدیر تور شرکت آوای بورالان، درباره ابعاد گردشگری کشور سریلانکا" امتیاز داده اند | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با آقای پارساکیان، مدیر تور شرکت آوای بورالان، درباره ابعاد گردشگری کشور سریلانکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021