معرفی مدیران و پرسنل آوای بورالان: مدیرعامل

در این سلسله مقالات قصد داریم تا به معرفی مدیران و پرسنل شرکت خدمات مسافرتی آوای بورالان بپردازیم. برای اولین قسمت از این مقالات، به سراغ نفر اول این شرکت رفتیم تا معرفی آقای رضا باقرزاده، مدیرعامل آوای بورالان، را از زبان خودشان بشنویم که آن را در ادامه این مطلب می توانید مطالعه فرمایید.

معرفی مدیران و پرسنل آوای بورالان: مدیرعامل

من رضا باقرزاده، متولد آذرماه 1358 هستم. بعد از کسب دیپلم ریاضی - فیزیک و سپس طی دوران خدمت سربازی در نیروی هوایی ارتش، در سال 1380 بعنوان بازاریاب وارد آژانس مسافرتی «ترنج» واقع در میدان منیریه تهران شدم. کار من در این پست، بازاریابی فروش بلیت های پرواز بین المللی بود که این فعالیت به مدت 1 سال ادامه داشت. من در این شغل با بیشتر سفارت خانه های خارجی از جمله سفارت های آلمان، فرانسه، انگلیس و اتریش و شیوه کار آن ها آشنا شدم که این موضوع باعث شد از همان ابتدای فعالیتم در صنعت جهانگردی از نزدیک با فرایند اخذ ویزای شنگن به خوبی آشنا شوم.

بعد از خروج از این شرکت، در آژانس مسافرتی «خط سیر پرواز» واقع در خیابان شهرآرا تهران بعنوان بازاریاب مشغول به کار شدم، با این تفاوت که حیطه کاری ام در این شرکت بسیار حرفه ای و وسیع تر بود. در این کار که دوران فعالیتم در آن 3 سال به طول انجامید، مکاتبات با ادارات، سازمان ها و شرکت ها هم به برنامه کاری ام اضافه شد. حضور دائمی در نمایشگاه بین المللی تهران و صحبت با مدیران و صاحبین کسب و کارهای بزرگ به صورت مستقیم و از نزدیک باعث میشد تا با نیازهای این قشر بیشتر و بیشتر آشنا شوم. در ادامه همزمان با کار مشغول به مطالعه جهت شرکت در کنکور سراسری شدم که با توجه به علاقه من به رشته مدیریت بازرگانی باعث شد در زیر مجموعه علوم انسانی وارد فضای رقابتی کنکور در آن زمان بشوم که با توجه به رشته ای که در آن موفق به اخذ دیپلم شده بودم (ریاضی فیزیک) مقداری با دشواری مواجه شدم ولی علاقه من به درسهایی مانند فلسفه و منطق کمک کرد تا در این راه بر مشکلات فایق شوم و با رتبه ای خوب در سال 1383 از سد کنکور رد شوم و به تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز مشغول شوم. این همزمانی کار در حوزه فروش و بازاریابی با رشته تحصیلی کاملا مرتبط با شغلم بسیار به من در رشد و پیشرفت در این حوزه کمک کرد و باعث شد تا مسیر آینده شغلیم را به خوبی و از مسیر درست بسازم.

از آنجایی که به دنبال تجربه سطحی بالاتر از مسئولیت ها در این حوزه بودم، به آژانس مسافرتی «بهار پرستوها» پیوستم. در این پست، مدیریت اجرایی تورهای چین، کویت و نمایشگاهی بر عهده من بود که چین اولین تجربه اجرای تور خارجی من محسوب میشد. بعد از دو سال فعالیت در این موقعیت، تصمیم جدیدی گرفتم که من را وارد فاز تازه ای از دوران حرفه ایم می کرد.

با توافق با آقای رحمانی، مالک شرکت خدمات مسافرتی «صدر گیتی»، در سال 1387، مدیریت کل آن مجموعه به من واگذار شد که این کار تا سال 1390 ادامه داشت. از فعالیت های اصلی این شرکت تحت هدایت من می توان به ارائه تورهای تفریحی و نمایشگاهی چین، کشورهای متعددی در اروپا، آفریقای جنوبی و برزیل اشاره کرد. آقای علی همایونی در این شرکت با من شریک بودند که این همکاری در شرکت بعدی مان هم ادامه داشت.

من به همراه آقای همایونی آژانس مسافرتی «گشت آفرینان مسیر آسمان» (گاما) را تاسیس کردم. ایشان در نقش مدیرعامل و من در نقش رئیس هیئت مدیره به فعالیت می پرداختیم، اما هر دو 50 درصد از مالکیت شرکت را برعهده داشتیم. اما این همکاری 1 سال بیشتر به طول نینجامید. در این اینجا تصمیم به این گرفتم که روند قبلی را ادامه داده، اما این بار یک آژانس مسافرتی را به تنهایی تاسیس کنم.

این اتفاق در سال 1391 رخ داد که نتیجه آن تاسیس شرکت خدمات مسافرتی «آوای بورالان» بود. در 29 شهریور 1391، با دریافت مجوز رسمی فعالیت از سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که در حال حاضر به یک وزارتخانه تبدیل شده، آوای بورالان متولد شد. آغاز فصل جدیدی از فعالیت ها را در اینجا شاهد بودیم. علاوه بر فعالیت های سابق، اخذ نمایندگی شرکت های بزرگ کشتی کروز و ابداع تورهای «FIT»، ابعاد جدیدی را به خدمات ارائه شده توسط شرکت اضافه کردند. با تورهای FIT که بسیار مقرون به صرفه هستند، می توان با تمامی خدمات، از جمله گشت های کامل و راهنمای فارسی زبان، به بیشتر نقاط دنیا سفر کرد.

در سال 1394 با نزدیک به 14 سال سابقه فعالیت در صنعت گردشگری تصمیم به ادامه تحصیل در مقطع بالاتر گرفتم. پس از شرکت در کنکور موفق شدم تا دوره فوق لیسانس خود را در معتبرترین دانشگاه علوم انسانی ایران، دانشگاه علامه طباطبایی تهران، در رشته مدیریت جهانگردی آغاز کنم. از جمله دغدغه های من همواره پاسخ به این پرسش بود که گردشگران ایرانی که به کشورهای خارجی سفر می کنند، به چه می اندیشند و چه عواملی بر تصمیم گیریشان در انتخاب یک مقصد گردشگری موثر است. پس با علاقه ای که به این موضوع داشتم، با کمک استاد راهنمای خود موضوع پایان نامه خود را انتخاب کردم. عنوان پایان نامه من «اولویت بندی عوامل موثر بر انتخاب مقصد گردشگران خروجی ایران» بود که در زمستان 1398 از آن دفاع کردم. نسخه کامل پایان نامه جهت مطالعه علاقمندان در وب سایت پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) در دسترس است. آقایان دکتر اکبر پورفرج و دکتر ابوالفضل تاج زاده نمین به ترتیب در قامت استاد راهنما و استاد مشاور در این راه من را همراهی کردند و آقای دکتر اسماعیل قادری استاد داور جلسه دفاع من بودند. من از فضای آکادمیک این دوره بهره زیادی بردم و تلاش کردم تا هرآنچه در این راه آموختم را در حیطه کاری خود پیاده کنم.

اما همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی رود و در اسفندماه 1398، همه گیری کرونا مخل فعالیت های مشاغل زیادی، از جمله آژانس های خدمات مسافرتی شد که شرکت من نیز از این قائده مستثنا نبود. آوای بورالان با توجه به عدم امکان هر گونه فعالیت در این مقطع زمانی حدود یکسال به صورت کامل تعطیل شد. با کشف واکسن کرونا، از اوایل سال 1400 کارمان را به مرور از سر گرفتیم. از سال 1401 آرام آرام شرایط کار و گردشگری به سمت عادی شدن حرکت کرد و سبب شد تا در این سال محصولات جدیدی را به بازار تورهای گردشگری عرضه کنیم. با استفاده از تجربیات گذشته و 1 سال تحقیق، تورهای جدیدی مثل تور FIT آفریقای جنوبی را به بازار ارائه کردیم. این تور با رضایت حداکثری مسافران روبرو شد که یکی از دلایل آن، ارائه خدمات کاملا اختصاصی با هزینه بسیار کمتر است.

در سال 1402 شاهد برداشته شدن برخی از محدودیت های شرکت های کشتی کروز و کشور چین بودیم و با توجه به برداشته شدن محدودیت های شرکت «MSC Cruises» در ارائه خدمات، فروش این دسته از تورها از سر گرفته شد. تمامی تلاش من در طی این 22 سال فعالیت در صنعت گردشگری، یادگیری هر روزه ، مسئولیت پذیری و تعهد در قبال افراد و مشتریانمان بوده است.

به "معرفی مدیران و پرسنل آوای بورالان: مدیرعامل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مدیران و پرسنل آوای بورالان: مدیرعامل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021