آمستردام بیشترین مالیات گردشگری در اروپا را در سال 2024 اعمال خواهد کرد

آمستردام مالیات گردشگری شهری اش را در سال آینده افزایش خواهد داد که بیشترین مالیات گردشگری در اروپا خواهد بود. این مالیات بر اساس لایحه ای که در تاریخ 3 اکتبر تصویب شده، در سال 2024 به 12.5 درصد افزایش پیدا خواهد کرد. مسافرینی که شب را در پایتخت هلند می مانند یا با کشتی کروز از آن بازدید می کنند، مشمول این مالیات خواهند شد. معاون شهردار آمستردام، خانم «Hester van Buren»، در بیاینه ای گفت: «از این رو بازدیدکنندگان به شهر در تامین هزینه های وظایف اجرایی اش کمک خواهند کرد. این به ما اجازه می دهد تا با عواقب گردشگری بی رویه مواجه شویم و منابع اضافه ای را به سمت پاکیزه نگه داشتن شهر و حل مشکلات شدید محله ها و مناطق آن هدایت کنیم.»

آمستردام بیشترین مالیات گردشگری در اروپا را در سال 2024 اعمال خواهد کرد

بر اساس گفته های مسئولین شهر، مسافران عملا 21.8 یورو مالیات را بطور میانگین به ازای هر شب اقامت پرداخت خواهند کرد؛ اقامتی که هزینه آن به ازای هر اتاق بطور میانگین 175 یورو است. این مالیات نسبت به میانگین 15.25 یورو مالیات به ازای هر شب اقامت پیشین، افزایشی بیش از 6 درصد خواهد داشت. مالیات مسافران کشتی کروز نیز از 8 یورو به 11 یورو به ازای هر روز افزایش پیدا خواهد کرد. مسئولین شهری آمستردام در بیانه ای بیان کردند: «مالیات گردشگری افزایش پیدا خواهد کرد تا مخارج اضافه را تامین کند و بازدیدکنندگان بیشتر به شهر کمک کنند. این امر به ما کمک خواهد کرد تا با گردشگری بی رویه دست و پنجه نرم کنیم و به این معنا خواهد بود که بار مالی آمستردامی ها و ساکنین شهر ویسپ بیشتر نخواهد شد.»

Hester van Buren

افزایش مالیات گردشگری جز اقداماتی بود که برای کاهش فشار روی ساکنین شهر در دوره فعلی با چالش های مالی اش و عدم افزایش مالیات بر دارایی و کارمزدهای پارکینگ انجام شد. بر اساس گزارش وبسایت «DutchNews»، این افزایش به معنی این خواهد بود که آمستردام بیشترین مالیات گردشگری را در اتحادیه اروپا خواهد داشت. Van Buren به این وبسایت گفت که در فهرست بیشترین مالیات ها در جهان، آمستردام جایگاه چهارم را خواهد داشت. از شهرهایی که مالیات گردشگری بیشتری می گیرند، می توان به شهر هونولولو اشاره کرد که 10.25 درصد مالیات اقامت های موقت ایالت هاوایی را به علاوه 3 درصد اضافه بهای شهری مطالبه می کند.

Amsterdam 2

اما آمستردام در تلاش خود برای تامین منابع مالی از طریق بازدیدکنندگان تنها نیست. ایسلند برنامه دارد تا برای حمایت از اهداف اقلیمی و پایایی خود، مالیات جدیدی را به مالیات های گردشگران اضافه کند و ونیز می خواهد تا در سال آینده، مالیات را بر گردشگران روزانه اعمال کند؛ هزینه ای که علاوه بر مالیاتی خواهد بود که در حال حاضر از مهمانانی که شب در آن اقامت می کنند، مطالبه می کند.

 

منبع: وبسایت مجله Travel + Leisure

به "آمستردام بیشترین مالیات گردشگری در اروپا را در سال 2024 اعمال خواهد کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمستردام بیشترین مالیات گردشگری در اروپا را در سال 2024 اعمال خواهد کرد" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمستردام بیشترین مالیات گردشگری در اروپا را در سال 2024 اعمال خواهد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021