کاندیدای اپوزیسیون مالدیو برنده انتخابات ریاست جمهوری شد، آمریکا تبریک گفت

کاندیدای اپوزیسیون مالدیو امروز (دوشنبه) پیروزی خود را در انتخابات ریاست جمهوری این کشور گفت و دولت آمریکا به وی تبریک گفت.

کاندیدای اپوزیسیون مالدیو برنده انتخابات ریاست جمهوری شد، آمریکا تبریک گفت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مالدیو به نظر یک رفراندوم برای دموکراسی نوپای این کشور محسوب می گردد.

پیروزی ابراهیم محمد صالح، کاندیدای اپوزیسیون مالدیو غیرمنتظره بود و حامیانش به خیابان ها آمده و درحالیکه پرچم این کشور را در دست داشتند، شادمانی می کردند.

صالح به تلویزیون دولتی این کشور گفت: از یمین می خواهم به اراده ملت احترام گذاشته و اجازه انتقال مسالمت آمیز قدرت را بدهد.

وی اضافه کرد: پیام روشن است مردم خواستار عدالت و ثبات هستند و ما برای تحقق آن کوشش خواهیم کرد.

اپوزیسیون بیم آن را داشت که یمین عبدالقیوم، رئیس جمهوری مالدیو که نخستین دوره فعالیتش در این سمت با سرکوب رقبای سیاسی روبه رو بود، در انتخابات دست ببرد و تقلب کند.

یمین در کنفرانس خبری اظهار داشت، ملت مالدیو چیزی را که می خواست انتخاب کرد.

وی اضافه کرد: من نتایج انتخابات را پذیرفتم و با ابراهیم محمد صالح که رای دهندگان به عنوان رئیس آینده انتخابش نموده اند، دیدار داشتم و به او تبریک گفتم.

احمد طلال، یکی از اعضای سابق کمیسیون حقوق بشر مالدیو و یکی از پروژه های هماهنگ کننده در دیده بان غیردولتی شفافیت مالدیو در این باره گفت: مردم انتظار چنین نتیجه ای را نداشتند. با وجود جو نامناسب در کشور، مردم عقاید خود را اعلام کردند.

صالح 56 ساله در جریان چندین دهه حکومت استبدادی یک فعال حامی دموکراسی بود و سابق بر این هم رهبر اکثریت پارلمان این کشور محسوب می شد. وی پس از آنکه چهره های برجسته اپوزیسیون مالدیو توسط دولت این کشور به زندان افتاده یا تبعید شدند، کاندیدای ریاست جمهوری حزب دموکراتیک مالدیو شد.

محمد نشید، رئیس جمهوری سابق مالدیو و رهبر این حزب که اکنون در سریلانکا در تبعید به سر می برد، امید داشت که بتواند در این انتخابات حضور یابد و رقابت کند اما رد صلاحیت شد.

وزارت امور خارجه آمریکا به مردم مالدیو برای برگزاری انتخابات صلح آمیز و دموکراتیک تبریک گفت و هدر ناوئرت، سخنگوی این وزارت خانه نیز به پیروزی اپوزیسیون در مالدیو اشاره و بر احترام گذاشتن به خواسته مردم این کشور تاکید نمود.

به "کاندیدای اپوزیسیون مالدیو برنده انتخابات ریاست جمهوری شد، آمریکا تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاندیدای اپوزیسیون مالدیو برنده انتخابات ریاست جمهوری شد، آمریکا تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021