کارشناسان و دیپلماتهای سابق آمریکایی؛ سیاست ترامپ در قبال چین مخرب است

80 کارشناس آمریکایی در امور آسیا طی نامه ای سرگشاده هشدار دادند که سیاست ترامپ تنش با چین را بدتر می نماید نه بهتر.

کارشناسان و دیپلماتهای سابق آمریکایی؛ سیاست ترامپ در قبال چین مخرب است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شماری از کارشناسان مسائل آسیا نظیر دیپلمات های سابق و مقامات ارتش آمریکا باور دارند دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور باید سیاست خود در قبال چین را تغییر دهد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این کارشناسان روز شنبه نامه ای سرگشاده نوشتند که در آن سیاست رفتار با چین مانند یک دشمن را مورد انتقاد قرار داده و هشدار دادند این رویکرد می تواند به منافع آمریکا لطمه بزند.

این نامه که در واقع پیش نویس نامه اصلی است، پس از آنالیز توسط رویترز، روز یک شنبه منتشر شد. این نامه در راستای نگرانی از افزایش تنش میان دو کشور نگارش شده است. دو کشوری که بزرگترین قدرت های مالی دنیا را تشکیل می دهند.

در این نامه سرگشاده که به امضای 80 کارشناس رسیده است و دولت ترامپ و کنگره آمریکا را مورد خطاب قرار می دهد نوشته شده: گرچه به واسطه رفتارهای اخیر پکن عمیقاً دچار دردسر شده ایم، اما باور داریم که بسیاری از اقدامات آمریکا در مارپیچ رو به پایین روابط [بین دو کشور] سهیم است.

این کارشناسان نوشتند: کوشش های آمریکا برای رفتار با چین همانند یک دشمن و جدا کردن آن از اقتصاد دنیا، به نقش و اعتبار دنیای آمریکا آسیب می زند و منافع مالی همه ملت ها را تحت الشعاع قرار می دهد.

این نامه می افزاید: ترس آمریکا از این که چین جای آمریکا را به عنوان رهبر دنیا بگیرد، مبالغه آمیز است.

در حال حاضر چین و آمریکا، بجز مسائل مالی بر سر مسائل مهم دیگری نیز دچار رویارویی هستند. آمریکا حامی راهبردی استقلال کشورهای کوچک واقع در دریای جنوبی چین مانند تایوان است که پکن آن ها را بخشی از خاک خود می داند.

همچنین بهمن سال گذشته، یک مدیر اشد شرکت تکنولوژی چینی هوآوی، به درخواست آمریکا در کانادا به اتهام دور زدن تحریم های ایران، دستگیر شد که واکنش تند پکن را به همراه داشت.

رؤسای جمهور این دو کشور روز شنبه در حاشیه اجلاس مالی گروه 20 دیدار نموده و در مورد ازسرگیری گفت وگوها به منظور سرانجام دادن به جنگ مالی به تفاهم رسیدند.

به "کارشناسان و دیپلماتهای سابق آمریکایی؛ سیاست ترامپ در قبال چین مخرب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان و دیپلماتهای سابق آمریکایی؛ سیاست ترامپ در قبال چین مخرب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021