شرکت ایتالیایی صادرات سلاح به عربستان و امارات را قطع کرد

ایرنا نوشت:شعبه شرکت اسلحه سازی راین متال در رم ایتالیا(Rwm Italia S.p.A) گفت که صادرات سلاح به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به دلیل استفاده از آن در جنگ یمن را به مدت 18 ماه متوقف نموده است.

شرکت ایتالیایی صادرات سلاح به عربستان و امارات را قطع کرد

به گزارش روز آدینه تارنمای خبری ایتالیایی ایل مانیفستو، شرکت بزرگ اسلحه سازی راین متال آلمان در شهر دوسلدورف ایالت نوردراین-وستفالن واقع شده است. شعبه ایتالیایی این شرکت(مستقر در رم) در زمینه فراوری کلاهک های تسلیحات موشکی با کالیبر متوسط و بزرگ فعالیت دارد. این بخش از شرکت راین متال گفت که با ارسال نامه ای به کارخانه ها و فراوریکنندگان داخلی در ایتالیا، تصمیم خود در ارتباط با متوقف کردن صادرات سلاح و مهمات از جمله جنگ افزارهای مورد استفاده در حملات هوایی به عربستان سعودی و امارات متحده را اعلام نموده است.

این شرکت همچنین گفت تمام مجوزهای مربوط به صادرات قطعات موشکی به عربستان و امارت را به مدت 18 ماه به حالت تعلیق درآورده است.

مجلس ایتالیا در ژوئن سال جاری (تیر 1397) لایحه ممانعت صادرات اسلحه به عربستان سعودی و امارات را از بیم استفاده از این سلاح ها در یمن تصویب کرد.

همچنین دولت آلمان پیش تر در فروردین ماه سال جاری گفت که ممنوعیت صادرات سلاح به عربستان سعودی را به مدت 6 ماه دیگر تمدید می نماید.

آلمان پس از قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مخالف آل سعود در کنسولگری عربستان در استانبول ممنوعیت ارسال سلاح به عربستان را وضع کرد.

استفان زایبرت سخنگوی دولت آلمان در بیانیه ای گفت: این ممنوعیت به مدت 6 ماه دیگر یعنی تا 30 سپتامبر تمدید می گردد. طی این مدت هیچ مجوزی برای فروش سلاح صادر نمی گردد.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این کشور شده است.

به "شرکت ایتالیایی صادرات سلاح به عربستان و امارات را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت ایتالیایی صادرات سلاح به عربستان و امارات را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021