حضور اساتید و دانشجویان ترکیه در دوره های مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی

دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی برای استادان و دانشجویان منتخب دانشگاه های ترکیه به مدت پنج روز به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار گردید.

حضور اساتید و دانشجویان ترکیه در دوره های مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی

به گزارش خبرنگاران، دکتر میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در نشستی با استادان و دانشجویان دانشگاه های ترکیه شرکت کننده در این دوره، خواستار افزایش همکاری های علمی و فرهنگی استادان و دانشجویان دو طرف جهت شناخت هرچه بیشتر فعالیت های دانشگاهی شد.

مجیدی توضیح داد: دیدگاه و نظرات این اساتید و دانشجویانی که به شهر تبریز آمده اند، شناخت آنها از ایران و فرهنگ ایرانی بعد از اقامت شان با آنچه قبلاً از رسانه ها شنیده و دیده بودند، بسیار تغییر نموده و از این رو ایران و علی الخصوص شهر تبریز را بسیار متمدن با مردمانی خونگرم و بافرهنگ یافته اند.

وی با تأکید بر لزوم افزایش همکاری های علمی و فرهنگی با کشور دوست و برادر ترکیه یادآور شد: با گذشت چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی، کشور ایران در حال حاضر به عنوان کشوری قدرتمند و در عین حال برادر برای کشورهای منطقه و به ویژه همسایه خود ترکیه است.

دکتر سعید شجاعی، مدیر همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز نیز در خصوص برگزاری این دوره برای اساتید و دانشجویان دانشگاه های ترکیه اظهار کرد: دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور 24 نفر از استادان و دانشجویان منتخب دانشگاه های آتاتورک، ارزروم و دانشگاه قاضی آنکارا برگزار گردید.

وی، مهارت افزایی زبان فارسی، آشنایی با تاریخ زبان فارسی، نگارش و دستور، آشنایی با شخصیت ها و آثار اسلامی، ادبیات معاصر و زبان معاصر را از جمله اهداف این دوره دانست و اضافه کرد: در گذشته نیز چندین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی با حضور دانشجویان و اساتید از جمله دانشگاه های ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار گردیده بود.

حضور در مؤسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه، دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز و نشست هم اندیشی با اساتید این دانشکده و بازدید از موزه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه از دیگر برنامه های این دوره آموزشی برای اساتید و دانشجویان ترکیه ای بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دوره مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی برای استادان و دانشجویان دانشگاه های ترکیه با همکاری کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ارزروم و گروه ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و زبان های خارجی و نیز معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز برگزار گردید.

به "حضور اساتید و دانشجویان ترکیه در دوره های مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور اساتید و دانشجویان ترکیه در دوره های مهارت افزایی زبان و ادبیات فارسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021