برگزاری انتخابات پارلمانی در مالدیو

انتخابات پارلمانی کشور مالدیو در حالی امروز شنبه شروع شده که بسیاری از حامیان رئیس جمهور این کشور امیدوار هستند در نتیجه این انتخابات او بتواند بر اختلافات پیش آمده در ائتلاف تحت رهبری اش غلبه کند.

برگزاری انتخابات پارلمانی در مالدیو

این در حالی است که این اختلافات تبدیل به مانعی برای کوشش های او در راستای بازیابی آزادی های سیاسی و مقابله با فساد در مالدیو شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، از اوایل امروز شنبه هزاران تن به منظور شرکت در انتخابات مجلسی مالدیو در برابر حوزه های رأی گیری این کشور صف کشیدند. حزب دموکراتیک مالدیو متعلق به ابراهیم محمد صالح رئیس جمهور این کشور به دنبال کسب دست کم 44 کرسی از مجموع 87 کرسی مجلس و متعاقب آن دستیابی به اکثریت لازم برای تصویب قوانین مدنظرش است. رئیس جمهور مالدیو به دنبال آن است که با پیروزی حزبش در این انتخابات بتواند وعده هایی که در زمان کمپین انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی داده بود عملی سازد.

در حال حاضر ائتلاف متعلق به وی 52 کرسی در مجلس دارد اما اخیراً یکی از شرکای ائتلافی او که 22 کرسی در کنترل دارد، با یمین عبدالقیوم رئیس جمهور سابق این کشور هم پیمان شده است.

ابراهیم محمد صالح سال گذشته میلادی در انتخابات ریاست جمهوری توانست یمین عبدالقیوم را شکست دهد و این اتفاق تحولی جدید در مالدیو که همچنان سایه تهدید مربوط به گذشته دیکتاتوری خود را حس می نماید رقم زد. یمین عبدالقیوم در دوره ریاست جمهوری خود اقدام به سرکوب آزادی بیان و به زندان انداختن رقبای سیاسی خود می کرد.

مالدیو در سال 2008 بعد از چند دهه حکومت دیکتاتوری تبدیل به یک دموکراسی چند حزبی شد.

صالح گزینه شماره دو حزبش برای ریاست جمهوری محسوب می گردد زیرا محمد نشید رئیس جمهور سابق محبوب مالدیو در دولت یمین به زندان محکوم شد و واجد شرایط این که از سوی این حزب برای انتخابات کاندیدا گردد نبود.

ابراهیم محمد صالح وعده اجرای اصلاحات، انتها دادن به اعمال نفوذ سیاسی بر دادگاه ها، پلیس و نظام اداری و بازپس گیری پول های دزدیده شده از سوی مفسدین را داده است.

سیاستمداران اپوزیسیون در مالدیو ائتلافی بزرگ تشکیل دادند تا دشمن مشترکشان یعنی یمین عبدالقیوم را شکست دهند. با این حال این ائتلاف خیلی زود دچار اختلاف شد و صالح به رغم کوشش های مکرر نتوانست تاییدهای لازم در مجلس را برای تشکیل کمیسیون های مربوط به تحقیقات علیه فساد و تحقیق درباره ناپدید شدن یک خبرنگار و قتل یک وبلاگ نویس در زمان دولت یمین به دست بیاورد.

یمین در حال حاضر با اتهام فساد روبرو شده و در بازداشت خانگی به سر می برد و یک پرونده قضائی علیه او در دست رسیدگی قرار گرفته است.

عبدالرحیم عبدالله یک مقام حزب یمین عبدالقیوم گفت: اگر چه یمین در انتخابات امروز کاندیدا نشده اما بعد از انتخابات در خط مقدم سیاست قرار خواهد گرفت.

محمد نشید که بعد از انتخاب شدن صالح به ریاست جمهوری از زندان آزاد شد در انتخابات امروز برای یک کرسی کاندیدا شده است. بیش از 264 هزار نفر واجد شرایط برای رأی دادن در این انتخابات و انتخاب کردن از بین مجموع 386 کاندیدا برای 87 کرسی مجلس هستند.، ایسنا

برای تور مالدیو با ما تماس بگیرید 

به "برگزاری انتخابات پارلمانی در مالدیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات پارلمانی در مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021