برگزاری انتخابات تایوان زیر ذره بین چین

تایوانی ها امروز (شنبه) برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی به پای صندوق های رای رفتند و این انتخابات در بحبوحه اعتراضات ضد دولتی در هنگ کنگ از نزدیک از سوی پکن که روی این جزیره دموکراتیک خودگردان ادعا دارد، رصد می گردد.

برگزاری انتخابات تایوان زیر ذره بین چین

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، چین و ناآرامی هنگ کنگ از مهمترین عوامل دخیل در این انتخابات است. تسای اینگ-ون، رئیس جمهوری کنونی تایوان که برای بار دوم نامزد می گردد، خواهان حفظ رابطه کنونی با چین است و مناسبات نزدیکتر با پکن را نمی خواهد. در همین حال رقیب او هان کو-یو به کاهش تنش ها با چین وعده می دهد.

دو سال پیش حزب تسای اینگ-ون در انتخابات محلی باخت اما اکنون در نظرسنجی ها پیشتاز است و بعضی ناظران علت آن را اعتراضات در هنگ کنگ می دانند. او از این اعتراضات حمایت نموده است.

انتخابات مجلس قانونگذاری تایوان هم که حزب تسای اینگ-ون در آن اکثریت را دارد، امروز برگزار می گردد. حدود 19 میلیون تن برای شرکت در انتخابات ثبت نام نموده اند. شعب اخذ رای از هشت صبح به وقت محلی تا 16 به وقت محلی (هشت به وقت گرینویچ) به کارشان ادامه می دهد و انتظار می رود تا انتها امروز نتایج اعلام گردد.

به "برگزاری انتخابات تایوان زیر ذره بین چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری انتخابات تایوان زیر ذره بین چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021