اسپانیا فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از العربیه، اسپانیا که به عنوان یک صادرکننده عمده سلاح به ترکیه به شمار می رود، به مانند آلمان و فرانسه اعلام نموده که صادرات سلاح به ترکیه را متوقف می نماید.

اسپانیا فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرد

اسپانیا لغو فروش سلاح به ترکیه را به دلیل تداوم حملات و جنگترکیه علیه شمال شرق سوریه عنوان نموده است.

اسپانیا در عین حال از ترکیه خواسته است تا جنگ در سوریه را متوقف کند، زیرا که این کار به تشدید بی ثباتی ها در منطقه منجر خواهد شد، شمار آورگان را افزایش خواهد و در نهایت یکپارچگی ارضی سوریه را تهدید می نماید.

در بیانیه وزارت خارجه اسپانیا اعلام شده که این کشور در همکاری با دیگر شرکای اروپایی، صدور سلاح به ترکیه را به این دلیل که ممکن است در حملات علیه سوریه به کار رود، متوقف می نماید.

به گفته وزارت خارجه اسپانیا، اگرچه ترکیه دارای نگرانی های امنیتی مشروع است، اما این نگرانی ها مستلزم راه چاره سیاسی است نه عملیات نظامی.

طی سال های 2008 تا 2018 اسپانیا پس از آمریکا، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا بزرگترین فروشنده تسلحیات و تجهیزات نظامی به ترکیه بود و در رده پنجمین شریک ترکیه در مبادلات تسلیحاتی به شمار می رفت.

گفتنی است ترکیه از چهارشنبه گذشته حملاتی را علیه شمال سوریه شروع نموده که با واکنش و محکومیت های جهانی روبرو شده است.

در واکنش به حملات ترکیه علیه شمال سوریه، محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه، گفته است: امنیت به وسیله تجاوز به سوریه به دست نمی آید.

به "اسپانیا فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا فروش سلاح به ترکیه را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021