نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

توریست سوئیسی: جاذبه های کم نظیر گردشگری کرمان غافلگیرم کرد

لولا برناردونی، گردشگر سوئیسی که برای اولین بار و به منظور دیدن کلوت های شهداد و تجربه طلوع و غروب در کویر به کرمان سفر نموده، جاذبه های طبیعی کرمان را کم نظیر خواند و گفت: از دیدن این همه جذابیت های متنوع طبیعی و تاریخی متحیر و غافلگیر شدم.

توریست سوئیسی: جاذبه های کم نظیر گردشگری کرمان غافلگیرم کرد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، این گردشگر خارجی(Lola Bernardoni) که سابقه مربی گری اسکیت را در کارنامه خود دارد دوشنبه بیست وپنجم آذر درخصوص حضورش در کرمان، اضافه نمود: سال قبل به ازبکستان و تاجیکستان سفر نموده بودم و رویای سفر به ایران را در سر داشتم که سال جاری پیروز به آمدن به ایران شدم و یکی از هدف هایم سفر به کویر شهداد کرمان بود که طلوع تا غروب را در آن تجربه کنم.

وی ادامه داد: فکر نمی کردم که جاذبه های کرمان اینقدر زیاد باشد که مجبور به اقامت بیشتر در کرمان شوم.

برناردونی اضافه نمود: در سفر به سمرقند، بخارا و آسیای مرکزی بود که با تعداد زیادی از ایرانیان که با دوچرخه سفر می کردند آشنا شدم و در آنجا بود که ایران را در برنامه سفرهایم قرار دادم.

وی با بیان اینکه سفر به ایران برای من از سه جهت اهمیت داشت گفت: از صحرای ایران تعریف زیاد شنیده بودم و اینکه ایران معماری های زیبایی دارد و ارتباط برقرار کردن با مردمانش نیز بسیار راحت است شاید سه دلیل عمده ای بود که مرا برای سفر به ایران ترغیب کرد.

لولا از کرمان به عنوان یکی از توقف های خوب در سفرش به ایران نام برد و گفت: از 16 سالگی به دلیل علاقه شدیدی که به سفر داشتم درس را کنار گذاشتم تا بتوانم جهان را کشف کنم چرا که نمی خواستم هیچ چیزی باعث گردد تا جلوی این کشف را در زندگی ام بگیرد و از آن موقع به بعد کوشش کردم که برنامه سفر را در زندگی داشته باشم.

این گردشگر سوئیسی با بیان اینکه رفتن به سفر بدون یادگیری زبان سخت گفت: یادگیری زبان از جمله برنامه هایی بود که برای پیشبرد اهدافمان حین سفر تمرین می کردم و در حال حاضر که 50 سال سن دارم به 5 زبان فرانسوی، انگیسی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی مسلط هستم.

لولا با بیان اینکه تهران، اصفهان، یزد و شیراز و کرمان و کاشان در برنامه سفرهایم قرار گرفته است گفت: یک ماهی اسن که ایران هستم و انتخاب اصلی در کرمان کلوت ها بود اما در واقع آنچه که در سفر به آن علاقمند هستم قرار دادن روستاها و مکان های بکر در برنامه سفرم است چرا که فکر می کنم می توان با فرهنگ و رسوم مردم بومی مناطق مختلف آشنا شد و این برای من بسیار لذت بخش است به طوری که فکر می کنم در حال مرور تاریخ هستم.

این گردشگر سوئیسی اضافه نمود: چیزی که در کویر باید بسیار نسبت به آن دقت گردد این است که نباید گذاشت کویر تبدیل به زباله دان گردد و چون زمینی سطح و هموار دارد و بدون هیچ گیاهی است حتی اگر یک دستمال مچاله شده در آن باشد بسیار خودنمایی می نماید و ذهن توریست و بازدیدکننده از کویر را به مخاطره می کشد پس یکی از سرمایه گذاری هایی که می توان کرد برای تمیز بودن آن است.

وی همچنین استقبال گرم مردم و مهمان نوازی مردم ایران را دلیل بر خوش شانسی خود در این سفر دانست و گفت: صمیمیت و فرهنگ مردم بومی و زیبایی خیره کننده منطقه هایی چون کویر کرمان و مکان های دیدنی چون بازار کرمان که از همان بدو ورود بوی مطبوعی فضای آن را پر نموده بود که گویا از گیاهان دارویی بود حواس مرا به خود بسیار جلب کرد.

گردشگر سوئیسی اضافه نمود: بازار کرمان اینقدر کامل بود که از نظر من بیشتر از بازار به یک شهر سنتی شبیه بود و بازارچه ای که احساس می کردی واقعا در کوهستان لابه لای گیاهان دارویی قدم می زنی.

لولا با بیان اینکه مطمئنا باز هم ایران را در برنامه سفرهایم قرار خواهم داد گفت: سفر به ایران یک فرصت واقعی برای من بود که امیدوارم قدر این فرصت را دانسته باشم و شرکت در برنامه موسیقی سنتی که از بخش های مختلف کشور در کرمان برگزار گردید نیز برای من بسیار زیبا و شگفت انگیز بود و چه خوب است در شهری تمام فرهنگ شهرهای دیگر نیز به نمایش گذاشته گردد.

برای دریافت ویزای کانادا با ما تماس بگیرید.

به "توریست سوئیسی: جاذبه های کم نظیر گردشگری کرمان غافلگیرم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توریست سوئیسی: جاذبه های کم نظیر گردشگری کرمان غافلگیرم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021