گردهمایی معاونان گردشگری استان های شمال غرب کشور در اردبیل برگزار گردید

گردهمایی توسعه محور معاونان گردشگری استان های شمال غرب کشور با هدف برنامه ریزی برای معرفی و تقویت این محور امروز سه شنبه 21 آبان 98 در اردبیل برگزار گردید.

گردهمایی معاونان گردشگری استان های شمال غرب کشور در اردبیل برگزار گردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل، در این گردهمایی ادارات میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و گیلان حضور داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل در این جلسه با تأکید بر اینکه فراوری خدمت و صادرات آن در حوزه گردشگری زوایا و ابعاد متمایزی دارد، گفت: گردشگری حوزه ای متمایز از صنعت و کشاورزی است و ضروری است کیفیت خدمات گردشگری تقویت شده و حتی قطب بندی مناسبی برای رونق قابلیت استان ها تعریف گردد.

نادر فلاحی اظهار کرد: با توجه به تحریم های ظالمانه یکی از محورهای توسعه مالی استان ها گردشگری است و بهبود وضعیت گردشگری کشور و افزایش سفر گردشگران خارجی به ایران در توسعه اقتصاد گردشگری موثر است. از سویی در صورتی که گردشگری را محور نخست توسعه استان ها بدانیم ضروری است تمامی مسئولان از جمله نمایندگان پای کار باشند.

او اضافه نمود: هرچند ایران در سال های اخیر شاهد افزایش سفر گردشگران خارجی بودیم اما در گذشته محورهای گردشگری به صورت سنتی انتخاب شده و بسیاری از استان ها از فواید سفر گردشگران خارجی بی بهره مانده اند به طوری که ضروری است برای استان های شمال غرب کشور محوری تعریف شده و بر اساس آن برنامه های جامع اجرا گردد.

فلاحی تاکید نمود: در کل کشور تصمیم جامع بر این اساس بوده که به محور گردشگری شمال غرب کشور توجه ویژه گردد و نسبت به رونق گردشگری این منطقه اقدام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به سفر وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان به کشور عمان گفت: به عنوان مثال می توان تدابیری اندیشید تا گردشگران اروپایی عمان به استان های شمال غرب کشور سفر نمایند.

او با بیان اینکه استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان، اردبیل و کردستان می توانند محور گردشگری تعریف نمایند، اضافه نمود: دو اقدام مهم و ضروری باید توسط این استان ها انجام گردد که در وهله نخست بازنگری طرح های جامع گردشگری استان ها است.در بازنگری طرح جامع ضروری است ظرفیت استان ها مورد آنالیز قرار گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی جامع برای توسعه گردشگری خارجی عملیاتی گردد.

فلاحی همچنین به ضرورت معرفی قابلیت های گردشگری استان ها تاکید نمود و گفت: با توجه به اینکه وزارت میراث فرهنگی به دلیل محدودیت ها اعتباری به این حوزه اختصاص نداده است، ضروری است با پیگیری استان ها از سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعتباراتی اختصاص یابد.

او اضافه نمود: ورود گردشگران آذری از اردبیل، گردشگران ترکیه از آذربایجان غربی، گردشگران روسی از گیلان، اتباع عراقی از کردستان همگی امتیازی برای این استان ها جهت رونق گردشگری خارجی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل اضافه نمود: با توجه به پذیرش سهم عمده ای از گردشگران آذری توسط استان اردبیل، این استان می تواند پایلوت اجرای طرح های حوزه گردشگری خارجی باشد.

اجرای 6 پروژه اقتصاد مقاومتی با موضوع گردشگری در اردبیل

محمد حسینقلی زاده معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی ردبیل نیز در این نشست با تاکید به شناسایی 30 پروژه اقتصاد مقاومتی و انتخاب 17 مورد در استان اردبیل گفت: از این تعداد شش پروژه مربوط به گردشگری است.

او توضیح داد: محور این شش پروژه شامل ایجاد اقامتگاه های بوم گردی، هتل کلینیک، واحدهای اقامتی و مجتمع های بین راهی، واگذاری اماکن تاریخی، فعال کردن واحدهای راکد و فعال کردن گردشگری پاییزی و زمستانی است.

حسینقلی زاده با بیان اینکه استان اردبیل پروژه های شاخصی برای توسعه گردشگری در دست اجرا دارد، اظهار کرد: امید می رود به زودی اردبیل یکی از استان های پیش رو در صنعت گردشگری کشور باشد.

معاون هماهنگی بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی اردبیل اضافه نمود: ضروری است برای توسعه گردشگری استان ها پروژه های مشترک تعریف شده و نسبت به اجرای آن اهتمام گردد.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

 

به "گردهمایی معاونان گردشگری استان های شمال غرب کشور در اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی معاونان گردشگری استان های شمال غرب کشور در اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021