گردشگری کویر در کشور رونق می گیرد ، دعوت از کویرگردهای خارجی

چند جوان اهل سیستان و بلوچستان با استفاده از شبکه های اجتماعی، کویر گرد هایی از ده ها کشور دنیا را به این استان دعوت نموده اند.

گردشگری کویر در کشور رونق می گیرد ، دعوت از کویرگردهای خارجی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ادریس حسن پور مدیر یک شرکت خلاق گردشگری درباره مناطق کم برخوردار کشور با تکیه بر داشته ها و ذخایر طبیعی خود، اظهار کرد: کویر لوت واقعاً سحر انگیز است و با توجه به اینکه بخش عمده ای از این کویر در استان سیستان و بلوچستان قرار گرفته است، با خود فکر کردیم که چرا از این ظرفیت طبیعی بهره مند نشویم. با توجه به اینکه تا کنون به آن صورت برای مواردی مانند آفرود سواری از این قسمت از کویر لوت استفاده ای نشده بود، طبیعتاً کار، چندان راحت نبود.

مدیر این شرکت خلاق در ادامه با اشاره به چالش های توسعه کار، اضافه کرد: در ابتدا این شرکت گردشگری را به عنوان شرکت خلاق، هویت بخشی کردیم و برای استقرار در مرکز نوآوری صنایع خلاق پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان نیز درخواست دادیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه این قبیل مشاغل اشتغال زایی بسیار خوبی برای استان به همراه دارد. بیش از 15 نفر از جوانان محلی را برای اموری مانند جمع آوری هیزم، تهیه غذا، حراست و نگهبانی،.. استخدام کردیم.

به گفته این فعال کار آفرین، علاوه بر این یک تیم 15 نفره نیز به صورت ثابت مسائلی مانند تور لیدری و نظایر این را عهده دار هستند.

گردشگران معمولاً از روستا های اطراف، محصولاتی مانند صنایع دستی خریداری می نمایند که یاری خوبی برای اقتصاد های کوچک محلی است. وی با بیان این مطلب گفت:: در روز های اول، تور های کویر گردی را با 50 نفر آغاز کردیم، اما به دلیل استقبال اجرا شده، اکنون ظرفیت پاسخگویی به همه تقاضا ها را نداریم، از طریق تبلیغات در شبکه های اجتماعی، توانسته ایم جاذبه های گردشگری استان را به علاقه مندانی از سراسر دنیا معرفی کنیم.

مدیر این شرکت خلاق گردشگری گفت: همین مسئله باعث شد تا کویر نوردان و آفرود سوارانی از کشور های مختلف مانند: روسیه، اوکراین، چین، مالزی، فرانسه، بلژیک، اسپانیا،. کویر زیبای لوت را برای گردشگری انتخاب نمایند و با حضور در استان، برای ده ها نفر شغل و درآمد ایجاد نمایند.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "گردشگری کویر در کشور رونق می گیرد ، دعوت از کویرگردهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری کویر در کشور رونق می گیرد ، دعوت از کویرگردهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021