نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

گردشگری کشوری در آسیا زیر سایه شوم جنگ

آثار باستانی و مناظر طبیعی بسیار غنی پاکستان تحت تاثیر سال ها جنگ و خونریزی قرار گرفته و همین امر سبب حضور نیافتن گردشگران خارجی در پاکستان شده است. این خبر پیرامون حضور گردشگران خارجی در پاکستان نگارش شد.

گردشگری کشوری در آسیا زیر سایه شوم جنگ

مناظر طبیعی پاکستان تحت تاثیر جنگ و خونریزی

بازمانده های تمدن باستانی و طبیعت غیر قابل وصف پاکستان توجه بسیاری از علاقمندان فرهنگ ملل قدیم و طبیعتگردان را به این کشور جلب کرد. انجمن بریتانیایی Backpacker در سال 2018 پاکستان را به عنوان مقصد مهم سفرهای ماجراجویی و یکی از دوست داشتنی ترین کشورهای دنیا با مناظری فراتر از تخیل معرفی کرد. شگفتی دشت های وسیع ناران، عبور رودخانه کنهار از میان شهر که از آب یخچال های طبیعی پر شده و فلات گوراخ که چیزی حدود پنج هزار 688 پا ارتفاع دارد و بخشی از رشته کوه های کرتار به شمار می آید، هزاران گردشگر و علاقمند به طبیعت را به پاکستان می کشاند. سوات، از دیگر جاذبه های طبیعی پاکستان بوده که در ایالت پختونخوا قرار گرفته و به علت وجود کوه های مرتفع، سبزه زارهای گسترده و دریاچه هایی با آب های زلال، در میان گردشگران به سوئیس پاکستان شهرت دارد. علفزار راما نیز در 11 کیلومتری استوره قرار گرفته است و آب های جاری سفید و شیری رنگ بسیار خنک، درختان کاج، گوسفندان و گاوهایی که در صلح و صفا مشغول چرا هستند و قله پوشیده از برف چشمان گردشگران را خیره می نمایند. پاکستان به غیر از طبیعت بکر و زیبا از لحاظ آثار باستانی نیز بسیار غنی است از این موارد می توان به شاهراه قراقرم، شهر موهنجودارو، قلعه لاهور، مسجد پادشاهی لاهور، باغ شالیمار، برج و بارو رانیکات اشاره نمود.

شاهراه قراقرم، مرتفع ترین جاده سنگ فرش شده دنیا در کنار جاده ابریشم و از سال 1979 برای رفت و آمد عموم آماده شده است. این شاهراه که مناسب حضور گردشگران خارجی در پاکستان باشد، 1300 کیلومتر طول دارد و به وسیله رشته کوه قره قروم با عبور از دره گردنه خونجراب چین را به پاکستان متصل می نماید. شهر موهنجودارو معروف به تپه مردگان از جمله آثار به جای مانده از تمدن باستانی سند است که وجود تمدنی پیشرفته و اعجاب انگیز را روایت می نماید. این شهر باستانی در سال 1922 توسط باستان شناس انگلیسی در نزدیکی رود سند کشف شد، گفته می شود قدمت این شهر به عصر فلز و تقریبا به سه هزار سال پیش از میلاد مسیح باز می شود. از دیگر آثار باستانی پاکستان می توان به قلعه لاهور معروف به قلعه شاهی اشاره نمود. این بنا از اعجوبه های بناهای تاریخ عالم بوده که 427 متر طول و 340 متر عرض دارد. گفته می شود این قلعه در سال 1025 میلادی توسط بازماندگان مسلمان قوم مغول که باعث رونق علم، هنر و فرهنگ در منطقه شدند، ساخته شده است.

باغ شالیمار نام یکی از باغ های ایرانی و یکی از بهترین جاذبه های پاکستان بوده که به دلیل زیبایی بی نظیرش در فهرست دنیای یونسکو به ثبت رسید. این باغ توسط معماری ایرانی به صورت متوازی الاضلاعی طویل ساخته شده که دور تا دور باغ با دیوارهای آجری منبت کاری شده پوشانده شده است. برج و بارو رانیکات با امتدادی در حدود 26 کیلومتر طولانی ترین برج و باروی دنیا است. این برج و بارو از کراچی و به وسیله بزرگراه ملی National Highway به راحتی قابل دسترسی بوده و البته این مسئله برای مسئولان به حد کفایت قانع نماینده نبوده تا آن را به یک جاذبه گردشگری تبدیل کند. پاکستان به شهر مسجدها نیز شهرت دارد. یکی از مسجدهای مطرح این کشور مسجد پادشاهی نام داشته و در شهر لاهور واقع هست. این مسجد از دوران گورکانیان هند به یادگار مانده و بنای آن با آجرهای کوره ای ساخته شد. تزئینات داخلی این مسجد شامل منبت کاری های ظریف، گچ بری و حکاکی های بی نظیر می شود که گردشگران خارجی زیادی را به خود جذب می نماید. از نمادهای مشهور کشور پاکستان نیز می توان به منار پاکستان اشاره نمود که به عنوان نماد و نشانه اعلام استقلال پاکستان از هند ساخته شد. این منار در پارک اقبال لاهور قرار گرفته است و با ارتفاع 70 متر از سطح زمین از تمام شهر قابل رویت است.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "گردشگری کشوری در آسیا زیر سایه شوم جنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری کشوری در آسیا زیر سایه شوم جنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021