چین هواپیمای فضایی می سازد

یک شرکت چینی ادعا می نماید مشغول ساخت یک هواپیمای فضایی چندبار مصرف و مشابه هواپیمای مرموز X-37 B آمریکا است.

چین هواپیمای فضایی می سازد

به گزارش، چین مشغول ساخت یک هواپیمای فضایی است که همراه یک هواپیمای بزرگتر به آسمان فرستاده می شود. این هواپیمای فضایی با یاری تک موتور خود به مدار زمین می رود.

یک شرکت چینی ادعا می نماید مشغول ساخت یک هواپیمای فضایی چندبار مصرف و مشابه هواپیمای مرموز X-37 B آمریکا است. X-37 B همراه یک موشک فالکون 9 به فضا پرتاب می شود، اما نمونه چینی زیر بال های یک هواپیمای بزرگ به آسمان ارسال می شود.

هنوز معین نیست طراحی هواپیمای چینی تا حد پیش رفته است یا این هواپیما چه زمان برای نخستین بار به پرواز در می آید. بعضی ناظران معتقدند X-37 B احتمالا یک اسلحه با قابلیت دستکاری ماهواره های دشمن است. اگر این امر صحت داشته باشد، هواپیمای فضایی چین نیز یک تهدید نظامی به حساب می آید. اما در واقع X-37 B یک هواپیمای آزمایشی است که هم اکنون ماموریت اصلی آن انجام آزمایش های کوچک است.

تلویزیون دولتی چین نخستین بار در سال 2018 میلادی اخباری درباره طرح اولیه این هواپیمای فضایی منتشر کرد. تصویر همراه این گزارش نشان دهنده یک هواپیمای عظیم دو موتوره است که هواپیمای فضایی تک موتوره را به ارتفاع بالا می برد.

در مرحله بعد هواپیمای فضایی با یاری تک موتور موشک خود به مدار زمین می رود تا بتواند ماهواره های کوچک را در فضا قرار دهد.

این هواپیمای فضایی مانند یک هواپیمای عادی به زمین بر می شود و فرود می آید.

طبق اخبار منتشر شده این هواپیما احتمالا در 2030 میلادی آماده ارسال به مدار زمین باشد.

به "چین هواپیمای فضایی می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین هواپیمای فضایی می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021