پی گیری وزیر گردشگری برای پس دریافت چمخاله

مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی از تصرف 124 هکتار از اراضی چمخاله در استان گیلان از سوی یک نهاد نظامی اطلاع داد و گفت: با پیگیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مذاکره برای پس دریافت این بخش از سواحل دریای خزر شروع شده است.

پی گیری وزیر گردشگری برای پس دریافت چمخاله

ایسنا:این ساحل در چمخاله از توابع استان گیلان واقع شده است، منطقه ای که تصرفات گسترده سواحل آن اعتراض ها و پیگیری های قضایی مقامات محلی را در چند سال اخیر به دنبال داشته است.

عینی ـ مدیر املاک و مستغلات شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی ـ پس از اظهارنظر مدیرعامل این شرکت درباره پس دریافت املاک تصرف شده، درباره جریان آزادسازی این بخش از سواحل دریای خزر، گفت: شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی وکالت 68 ملک را در اختیار دارد اما در آنالیز ها نزدیک به 100 ملک دیگر از اموال و املاک این شرکت شناسایی شده که در زمان انحلال و ادغام سازمان ایرانگردی و جهانگردی و تشکیل شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی از سوی سایر دستگاه ها تصرف شده است.

به گفته او، از بین این اموال و املاک 52 مورد در اختیار نهادهای نظامی است که برای پس دریافت آن ها مذاکراتی شروع شده است.

عینی ادامه داد: 124 هکتار از ساحل چمخاله نیز جزو املاک تصرفی است که هم اکنون در اختیار یکی از نهادهای نظامی قرار گرفته که با پیگیری و نامه نگاری آقای مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ برای پس دریافت آن مذاکراتی شروع و توافق های اولیه ای شده است. در این بخش از ساحل و جنگل استان گیلان قبلا ساخت و سازی شده بود که آن نهاد نظامی هم در این مدت سازه هایی را اضافه نموده است.

او در پاسخ به این پرسش که آیا این بخش از اراضی قرار است آزادسازی گردد یا مصرف محدودی برای آن تعریف خواهد شد؟ گفت: ما این124هکتار را برای خودمان یا مسؤولان نمی خواهیم. این اراضی برای مردم است و قرار نیست کاربری شخصی و یا انحصاری داشته باشد، بلکه مجموعه های تفریحی و فرهنگی برای آن تعریف می گردد که مصرف عمومی داشته باشد. از طرفی در اساسنامه، این شرکت موظف شده زیرساخت گردشگری ایجاد کند که به همین دلیل در اراضی چمخاله پس از معین وضعیت، اقدام خواهد شد.

عینی اضافه نمود: ساحل چمخاله تنها موردی نیست که شرکت ایرانگردی و جهانگردی پیگیر مالکیت آن است. املاک دیگری هم وجود دارد که طبق مکاتبات آقای مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ بزودی تکلیف آن ها معین می گردد.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی سال 1386 زیر مجموعه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأسیس شد. طبق تبصره 2 ماده یک قانون تشکیل این سازمان مصوب سال 1383، وظایف حاکمیتی سازمان ایرانگردی و جهانگردی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری منتقل شد و وظایف اجرایی و امور تصدی آن با همه امکانات، اعتبارات، نیروی انسانی، اموال و دارایی، تعهدات و اعتبارات به شرکتی دولتی با عنوان توسعه ایرانگردی و جهانگردی محول شد. مدیرعامل این شرکت مستقیماً از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی معین می گردد که زیر نظر وی فعالیت می نماید.

چمخاله تنها مورد نیست

ساحل چمخاله تنها موردی نیست که شرکت ایرانگردی و جهانگردی پیگیر مالکیت آن است. املاک دیگری هم وجود دارد که طبق مکاتبات آقای مونسان ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ بزودی تکلیف آن ها معین می گردد.

به "پی گیری وزیر گردشگری برای پس دریافت چمخاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پی گیری وزیر گردشگری برای پس دریافت چمخاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021