نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

پرچم سفید را بالا نبریم، کرونا برای قزاق ها خوشبختی می آورد؟

به گزارش خبرنگاران، داستان خیلی پیچیده نیست. تیم ملی واترپلوی قزاقستان تصمیم دارد بدون زحمت در لیست تیم های شرکت کننده در بازی های المپیک توکیو قرار بگیرد. قزاق ها برای این که بدون دردسر راهی المپیک شوند بهانه جالبی را مطرح کردند و با استناد به این که ویروس کرونا در کشور چین مشاهده شده است مسابقات واترپلوی انتخابی المپیک را کنسل نموده اند.

پرچم سفید را بالا نبریم، کرونا برای قزاق ها خوشبختی می آورد؟

بهانه ای که دست قزاقستان را به عنوان قهرمان بازی های آسیایی باز نگه داشته است. آنها مدعی شدند شرایط میزبانی مهیا نیست و باتوجه به کمبود وقت بلیت بازی های المپیک را به نام قزاقستان (قهرمان بازی های آسیایی) صادر نمایند. اتفاقی نادر و البته نابه حق. اما فدراسیون دنیای واترپلو نیز در برابر پیشنهاد قزاق ها مقاومتی نشان نداده است.

این در حالی است که طبق قوانین فینا 12 تیم که به المپیک می فرایند طبق روال تعیینی انتخاب می شوند. اولین سهمیه برای کشور میزبان است. 11 تیم دیگر از مسابقات تعیین انتخاب می شوند. یک تیم از مسابقات جام دنیای سال قبل از المپیک، 2 تیم از مسابقات قهرمانی دنیا سال قبل از المپیک، 5 تیم از مسابقات قهرمانی قاره ای (5 قاره) و 3 تیم باقی مانده از انتخابی که فدراسیون دنیای برگزار می نماید راهی المپیک می شوند. برای سه سهمیه آخر فدراسیون دنیای یک انتخابی برای همه کشورهای باقی مانده برگزار می نماید که تنها دو تیم از آسیا می توانند در آن شرکت نمایند.

حتی اگر مسابقات قاره ای به هردلیلی لغو گردد باید دو تیم برتر آسیا مسابقه به صورت رفت و برگشت و در کشور بی طرف برگزار نمایند. که با توجه به میزبانی ژاپن (تیم دوم بازی های آسیایی) در توکیو این رقابت باید بین قزاقستان (قهرمان بازی های آسیایی) و ایران (تیم سوم بازی های آسیایی) برگزار گردد. قانون صریح و تعیینی که در روز روشن در حال زیر پا گذاشته شدن است. فدراسیون ایران به دنبال پیشنهاد نابه حق فینا نامه اعتراضی خود را ارسال نموده است، این در حالی که فینا برای این که نشان بدهد به دنبال اجرای عدالت است در برابر نامه اعتراض ایران پیشنهاد داده که تیم ایران در انتخابی فدراسیون دنیای که در ماه مارس در هلند برگزار می گردد شرکت کند.

مسابقاتی که یک درصد هم شانس موفقیت نه تنها برای ایران بلکه هیچ تیم آسیایی وجود ندارد. راهکار پیشنهادی که بیشتر شبیه از سرخود باز کردن است تا اجرای عدالت! اما دراین میان فدراسیون ایران به دنبال نامه نگاری با فدراسیون دنیای است تا شاید پیگیری هایش راه به جایی ببرد. نامه ای که هنوز پاسخ شفافی به آن داده نشده است. البته با توجه به نفوذی که قزاق ها در فدراسیون دنیای دارند رسیدن به یک پاسخ عادلانه دراین شرایط فرض بعیدی خواهد بود. باتوجه به فضای موجود انتظار می رود حداقل مسئولان ورزش کشور همه جانبه از فدراسیون (شنا، شیرجه، واترپلو) حمایت نمایند و دراین جهت رفتار منفعلانه ای نداشته باشند و تمرینات طاقت فرسای ملی پوشان واترپلو را فراموش ننمایند.

اگرچه رسماً خبری از سوی فدراسیون دنیای شنا، شیرجه و واترپلو به ایران مخابره نشده است اما از پیشنهاد مطروحه فینا می توان به خوبی درک کرد که امیدی برای المپیکی شدن تیم ملی واترپلوی ایران نیست.

باتوجه به داستانی که قزاقستان در مورد مسابقات کسب سهمیه المپیک عنوان نموده است و حمایت غیر موجهه فدراسیون دنیای واترپلو از قزاق ها برای قرار دریافت تیم ملی این کشور در لیست بازی های المپیک می توان به خوبی درک کرد که نجنگیده باید پرچم سفید را به نشانه تسلیم نشان بدهیم. در شرایطی که تیم ملی واترپلوی ایران در بازی های آسیایی جاکارتا اثبات کرد که مردان روزهای سخت هستند. مردانی که در بازی های اسیایی جنگیدند و روسفیدمان کردند.

تیمی که پس از دو دوره غیبت از بازی های آسیایی در شرایطی که کم ترین امید برای کسب مدال داشتند، مدال با ارزش برنز را پس از 44 سال برای ایران به ارمغان آورد.

این اندیشه که ایران شانسی برای کسب سهمیه ندارد نباید دلیلی گردد تا مسئولان پیگیری لازم را انجام ندهند و همین باعث گردد تا خارجی ها به راحتی سر واترپلو را ببرند و در آینده نیز به چنین اقداماتی ادامه دهند با این اندیشه که واترپلو ایران تنها است.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "پرچم سفید را بالا نبریم، کرونا برای قزاق ها خوشبختی می آورد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچم سفید را بالا نبریم، کرونا برای قزاق ها خوشبختی می آورد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021