وقتی صنعت نوپای گردشگری در نبود حمایت از تب و تاب می افتد

خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی نشستی 4 ساعته با فعالان حوزه گردشگری استان داشت و برای حل مسائل این حوزه و حمایت بیشتر از ایده های مطرح شده در جلسه دستوراتی صادر کرد.

وقتی صنعت نوپای گردشگری در نبود حمایت از تب و تاب می افتد

گردشگری مجموعه تعامل هایی است که در فرآیند جذب و میهمانداری، بین توریست ها، سازمان های مسافرتی، دولت های مبدا، دولت های میزبان و مردم محلی برقرار می گردد.

با توسعه فعالیت های گردشگری زمینه برای ایجاد اشتغال فراهم می گردد و این امر برای کشورهایی که با جمعیت جوان و متقاضی روبه رو هستند بسیار مفید است از هر ده نفر گردشگر که وارد کشور میزبان می گردد یک فرصت شغلی ایجاد می گردد.

به گزارش خبرنگاران، حال این صنعت نوپا در استان احتیاجمند حمایت بیشتر مسئولان است، در این راستا و برای شنیدن مسائل و مسائل حوزه گردشگری، محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان جنوبی، عصر روز گذشته دوم دی ماه، نشستی 4 ساعته با فعالان حوزه گردشگری استان داشت و پای صحبت هایشان نشست.

گردشگری؛ مطمئن ترین راه رسیدن به توسعه

آذرکار، نماینده جامعه هتل داران خراسان جنوبی و سرمایه گذار در این نشست اظهار کرد: گردشگری مطمئن ترین و پاک ترین راه رسیدن به توسعه در استان است.

وی با اشاره به شرایط ویژه استان در حوزه گردشگری، اضافه کرد: در حوزه محصولات استراتژیک می توانیم جذب گردشگر داشته باشیم.

این سرمایه گذار در حوزه معادن و صنایع دستی به عنوان ظرفیت های استان احتیاجمند نگاه ویژه هستیم، بیان نمود: هتل ها، مهمان خانه های شهر هستند بنابراین باید نگاه ویژه ای به آن ها داشت.

آذرکار با اشاره به مسائل حوزه اقامتی در استان، ادامه داد: در عصر امروز تمام فعالیت ها تخصصی شده اند، اما دستگاه های اجرایی ایراداتی دارند که کار مراکز اقامتی را به چالش می کشانند.

وی با بیان اینکه با 50 درصد هزینه تمام شده برای دستگاه ها آماده ارائه خدمت هستیم، توضیح داد: سهولت سفر به استان باید فراهم گردد که هم اکنون در بحث ریلی جرقه خوبی برای شروع کار زده شده است؛ باید توانایی ها از ویترین شایسته در معرض همگان قرار گیرد.

این هتل دار با تاکید بر فراهم شدن زیرساخت ها، ادامه داد: باید راه های ورود گردشگران تسهیل گردد تا گردشگری رونق پیدا کند.

روح بخش، یکی دیگر از هتل داران استان نیز با بیان اینکه انجام کار هتل داری احتیاجمند تسویه حساب دولتی است، اظهار کرد: تبیین گردشگری احتیاجمند فهم و دانش است.

وی ادامه داد: 24 ماه است مطالبات دولتی معطل مانده که احتیاجمند رسیدگی به این بخش هستیم.

ذوالفقاری، یکی دیگر از هتل داران خراسان جنوبی نیز در این نشست با تاکید بر اشتغالزایی حاصل از رونق گردشگری، توضیح داد: زیرساخت ها در این حوزه ضعیف است.

میرزایی، یک هتل دار دیگر نیز اظهار کرد: تا 31شهریور کمتر از 25 درصد در اقامتگاه ها اسکان داشته اند که اقامتگاه محکوم به فنا است و ما هر چند سال باید به سازی انجام دهیم در این خصوص احتیاجمند حمایت هستیم.

وی با بیان اینکه بسیاری از اوقات به صورت سلیقه ای با هتل ها برخورد می گردد، توضیح داد: گردشگر زبان تبلیغاتی است.

ورود به عرصه بین المللی

کاشانی، یک فعال گردشگری نیز اظهار کرد: در رونق پروازها ورود شرکت های مختلف می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه اتاق فکرهایی که در زمینه گردشگری شکل گرفته قابل تحسین است، اضافه کرد: باید از لاک ناشناختگی بیرون آمده و در عرصه ملی و بین المللی ورود پیدا کنیم.

این فعال گردشگری با تاکید بر هم افزایی مجموعه گردشگری استان با هدف معرفی پتانسیل ها، اظهار کرد: به طور مثال روستای دهسلم قابلیت های گردشگری بسیاری دارد.

کاشانی با بیان اینکه آورده های کویر لوت را باید به گردشگر معرفی کنیم، ادامه داد: گرم ترین نقطه زمین در بیابان لوت است.

وی با گلایه از اخذ مالیات برای برگزاری تورهای گردشگری، توضیح داد: باید گردشگری دنیا و دنیا را بشناسیم.

یک فعال حوزه صنایع دستی نیز با اشاره به تاثیر بسزای حضور صنعتگران در نمایشگاه ها، بیان نمود: در حوزه صنایع دستی غرفه سازی لازم را داریم و احتیاجمند یاری هستیم.

جعفری مدیرعامل موسسه مردم نهاد گردشگری در استان نیز در این نشست با اشاره به آماده کردن تقویم گردشگری استان با همکاری میراث فرهنگی، اظهار کرد: در این تقویم زمان و مردم شناسی هر منطقه درج می گردد.

اکبرپور، مدیرعامل یک موسسه فرهنگی، هنری نیز اظهار کرد: بخش خصوصی و سرمایه گذار در سطح کلان دیده می گردد و متاسفانه در مصوبات فرهنگی هنری استان گردشگری نادیده گرفته می گردد.

وی بیان نمود: مجوزهای خاص برای نقاط خاص از طرف شهرهای دیگر به راحتی انجام می گردد، اما در استان این امر نادیده گرفته می گردد.

اکبرپور با تاکید بر ورود تمام دستگاه ها به حوزه گردشگری، اضافه کرد: گردشگری فرهنگی و هنری نادیده گرفته شده است.

وی با اشاره به افول برگزاری کنسرت ها، توضیح داد: باید برای گردشگر با برنامه های فرهنگی و هنری برنامه بریزیم.

خالدی، دبیر جشنواره عکاسی نیز از تاثیر برگزاری جشنواره ها، بیان نمود: جشنواره بیرجند در قاب ایران که هرساله برگزار می شد بنا به مسائلی پرونده آن بسته شد.

غلامرضایی، عضو انجمن گردشگری و اقامتگاهی بوم گردی خراسان جنوبی نیز اضافه کرد: ضروری است طرح گردشگری برای روستای افین نوشته، برج افین بازسازی شده و به آ مذهبی توجه گردد.

یک فعال گردشگری نیز با تاکید بر توجه به گردشگری سلامت، توضیح داد: باید بخش گردشگری را از استعلامات نجات دهیم.

قربانی، یک دکترای گردشگری نیز با تاکید بر بحث آموزش، اظهار کرد: نیروی انسانی احتیاج با آموزش دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه رفتار و برخورد با گردشگر باید کار گردد، اضافه کرد: باید فعالیت بازاریابی را گسترش دهیم.

مسئول انجمن هوایی استان نیز با اشاره به ضرر آژانس ها و بوم گردی ها، اظهار کرد: از سال 96 از ادارات مطالبه داشته و برای حمل و نقل به مشهد و تهران احتیاج پروازی داریم.

وی با بیان اینکه باید تسهیلاتی برای آژانس های مسافربری درنظرگرفته گردد، اعلام کرد: پیشنهاد می گردد برای گردشگران پروازها به صورت اقساطی محاسبه گردد.

تقویت مجموعه های بوم گردی

ضیایی، یک فعال حوزه گردشگری نیز با اشاره به اینکه در طرح آمایش سرزمینی باید ظرفیت سنجی هر شهرستان درنظرگرفته گردد، بر تقویت مجموعه های بوم گردی، اهمیت بخش گردشگری کویر، بهره گیری از خواص درمانی آن و سرگرمی هایی چون آفرود تاکید نمود.

یکی دیگر از فعالان گردشگری نیز از نبود محتوای گردشگری در استان اطلاع داد و بیان نمود: یکی از مسائل اصلی بحث اعتباری است.

تدوین طرح جامع گردشگری استان

حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی نیز با تشکر از حمایت های استانداری، در این نشست اظهار کرد: فعالان گردشگری با مسائلی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه انجمن های صنفی در این حوزه تعداد زیادی نبوده، اما پویا هستند، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم برای گشایش در عرصه گردشگری استان گام های بهتری برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از اجرای طرح جامع گردشگری استان با مشارکت استانداری و دانشگاه بیرجند تا یک سال آینده اطلاع داد.

تعداد انگشت شمار راهنمای گردشگری، تعداد کم بیلبردهای تبلیعاتی در بیرجند، امنیتی شدن ارگ کلاه فرنگی بیرجند و ممانعت از ورد گردشگران از جمله دیگر مسائل مطرح شده از سوی گردشگران در این نشست بود.

قربانی، دکتر گردشگری در استان نیز در بحث آموزش گفت: نیروی انسانی احتیاج به آموزش دارد و باید بر روی رفتار و برخورد با گردشگر و ابزارهای تبلیغاتی کار گردد و فعالیت و بازاریابی را گسترش دهیم.

برای دریافت ویزای اروپا با ما تماس بگیرید.

به "وقتی صنعت نوپای گردشگری در نبود حمایت از تب و تاب می افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی صنعت نوپای گردشگری در نبود حمایت از تب و تاب می افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021