وزارت خارجه روسیه سفیر اسپانیا را احضار کرد

به دنبال اتهام زنی های وزیر خارجه اسپانیا علیه روسیه، سفیر اسپانیا به وزارت خارجه روسیه احضار شد.

وزارت خارجه روسیه سفیر اسپانیا را احضار کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزای فارس، وزارت خارجه روسیه غروب سه شنبه به وقت تهران از احضار یک دیپلمات اسپانیایی اطلاع داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به دنبال سخنان خوزه بورل وزیر خارجه موقت اسپانیا و اتهام زنی وی علیه روسیه، وزارت خارجه این کشور سفیر اسپانیا در این کشور را احضار کرد.

وزارت خارجه روسیه مراتب ناخرسندی خود از اتهام زنی های وزیر خارجه اسپانیا را به اطلاع سفیر این کشور در مسکو رسانید.

وزیر خارجه اسپانیا

وزیر خارجه اسپانیا روزهای گذشته طی یک مناظره انتخاباتی روسیه را تهدید و چین را به عنوان کشوری که موجب نگرانی اش می گردد، خطاب کرد.

وی در سخنان خود هشدار داده بود، اروپا یا به سوی یکپارچگی بیشتر پیش می رود یا همچون اروپای پراکنده به عقب باز خواهد گشت.

این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی نشان داده که بیشتر مردم اروپا معتقدند به دلیل اختلافات میان کشورها، احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا در 20 سال آینده وجود دارد.

به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، در فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، اتریش، اسلواکی، رومانی، یونان، جمهوری چک و لهستان بیشتر مردمی که در نظرسنجی شرکت کردند، معتقدند که در 20 سال آینده احتمال فروپاشی اتحادیه اروپا وجود دارد و از هر 10 نفر سه نفر معتقدند که بحران میان کشورهای اروپا تهدیدی واقعی است.(جزئیات بیشتر)

اسپانیا از جمله متحدان آمریکا محسوب می گردد و نخست وزیر این کشور در سخنان خود بارها حفظ روابط مادرید-واشنگتن را خواهان شده است. اسپانیا در سال های گذشته میزبان رزمایش بزرگ ناتو به نام ترایدنت بوده است. خوزه بورل چندی قبل نیز مدعی شده بود که روسیه تهدیدی علیه کشورهای منطقه است.

به "وزارت خارجه روسیه سفیر اسپانیا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه روسیه سفیر اسپانیا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021