نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

واکنش ایتالیا به هشدارهای معنادار آمریکا

معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: آمریکا به جای هشدار دادن به رم به دلیل پیوستن به طرح یک کمربند یک جاده (راه ابریشم چین) بهتر است نگران رکورد بدهی های خود به پکن باشد.

واکنش ایتالیا به هشدارهای معنادار آمریکا

میشل گراسی شامگاه جمعه در مجمع آسیایی بوائو در جنوب چین اضافه نمود: برخی نسبت به اینکه رم وارد این برنامه شده است حسادت می نمایند و واشنگتن می گوید ایتالیا در دام بدهی می افتد در صورتی که بهتر است مسائل مالی خود را رفع کند.

وی خاطر نشان کرد: کشورهای دیگر نیز در آینده ای نه چندان دور به این برنامه ملحق خواهند شد.

معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا گفت: می داند دستکم دو کشور اروپایی خواهان ملحق شدن به برنامه راه ابریشم نوین چین هستند ولی نمی تواند به دلایلی نام آنها را فاش کند.

معاون وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا که کشورش به عنوان اولین کشور گروه جی 7 با امضای بیانیه مشترک با پکن به طرح یک کمربند یک جاده ملحق شده است، اضافه نمود: تقریبا همه کشورهای اروپایی به دنبال پیوستن به این برنامه هستند.

گراسی در کنایه ای به آمریکا نیز گفت ما برای پیوستن به برنامه طرح یک کمربند یک جاده، راهبرد اول ایتالیا را مد نظر قرار دادیم و منافع خود را در اولویت گذاشته ایم.

این مقام ایتالیایی گفت که می داند آمریکا اصلا از این اقدام رم خرسند نشده اما این کشور همه دیدگاه های آمریکا و اروپا را استماع نموده و سپس تصمیم به الحاق به راه ابریشم چین گرفته است.

وی گفت که طبیعی است حسادت هایی وجود داشته باشد بنادر ایتالیا حالا در کنار شرکت های این کشور رقیبانی سرسخت برای بنادری چون هامبورگ، روتردام و مارسی هستند بنادری که به روی سرمایه های چین باز می گردد و پایانه راه ابریشم به حساب می آیند.

گراسی گفت که آمریکا به ما هشدار می دهد که درگیر بدهی با چین نشویم ظاهرا فراموش نموده است که با یک هزار و 130 میلیارد دلار بزرگترین بدهکار به چین محسوب می گردد.

او اضافه نمود که شاید چنین موضوعی برای مالزی، پاکستان و سریلانکا اتفاق بیافتد ولی ایتالیا یک اقتصاد یک هزار و 700 میلیارد دلاری است و در دام بدهی نخواهد افتاد.

به "واکنش ایتالیا به هشدارهای معنادار آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ایتالیا به هشدارهای معنادار آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021