همکاری ایتالیا و ژاپن در طرح مقاوم سازی موزه ملی

رئیس کل موزه ملی ایران از همکاری مسئولان حوزه میراث فرهنگی ایتالیا و ژاپن برای مقاوم سازی بخش موزه ایران باستان این مجموعه اطلاع داد.

همکاری ایتالیا و ژاپن در طرح مقاوم سازی موزه ملی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جبرئیل نوکنده امروز یکشنبه 3 آذر98 با اعلام این خبر گفت: موزه باستان ایران و ایتالیا از دیرباز بایکدیگر همکاری گسترده ای داشتند و از دهه 80 نیز ایتالیا طرح محتوایی برای مقاوم سازی موزه ایران باستان انجام داده و این طرح در دو جلد نیز منتشر شده است.

او گفت: ژاپن و ایتالیا از جمله کشورهایی هستند که قرار است در باسازی موزه ایران باستان با ایران همکاری داشته باشند.

او با اشاره به سابقه 60 ساله همکاری نزدیک ایران و ایتالیا در حوزه میراث، گفت: 6 دهه همکاری، بخش مهمی از تاریخ چندین هزارساله باستان شناسی دنیا را رقم می زند که نگاه و کوشش خود را معطوف به یافتن ناشناخته هایی از گذر تمدن در سرزمینی نموده که بهشت باستان شناسان لقب گرفته است.

نوکنده با بیان این که فرهنگ و تمدن غنی ایران، مرزها را در نوردیده و بسیاری از باستان شناسان ایرانی و غیرایرانی را مجذوب خود نموده است تا لایه های تمدنی این میراث فرهنگی دنیای را کشف و برای دیگران بازگو نمایند، گفت: ایران و ایتالیا در این دوران همکاری خوبی بایکدیگر داشتند. و این شکل از رابطه پایدارترین شکل دوستی است که دولت ها و سیاستمداران به دیده احترام به آن می نگرند، چشم انداز خوشایندی در روابط همه جانبه دو کشور وجود دارد که می تواند الگویی خدشه ناپذیر برای سایر جوامع باشد.

رئیس کل موزه ملی ایران اضافه نمود: موزه ملی ایران در حوزه میراث فرهنگی با کشورهای متعددی همکاری دوجانبه دارد و از آن جمله می توان به برگزاری نمایشگاه های موزه ای با کشورهای متعدد نام برد.

به "همکاری ایتالیا و ژاپن در طرح مقاوم سازی موزه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ایتالیا و ژاپن در طرح مقاوم سازی موزه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021