نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

هادی حبیبی: گفتند یخکشی با گرمکن ایتالیا روی سکو برود ، کشتی گیر قزاقستان با شلوارک روی سکو رفت

ماجرای دیسکالیفه شدن باقر یخکشی در جام ساساری به بحث این روزهای کشتی تبدیل شده است. کشتی گیری که مدال طلای وزن 61 کیلوگرم را گرفت اما بعد با تی شرت روی سکو رفت و مدالش را پس گرفتند.

هادی حبیبی: گفتند یخکشی با گرمکن ایتالیا روی سکو برود ، کشتی گیر قزاقستان با شلوارک روی سکو رفت

محسن وظیفه - تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات بین المللی ساساری در ایتالیا با اتفاقات عجیبی روبرو شد. دیسکالیفه شدن محمد باقر یخکشی کشتی گیر وزن 61 کیلوگرم که به مدال طلا دست پیدا نموده بود، اتفاق شگفت انگیزی بود که سر و صدای زیادی به پا کرد اما در عین حال هیچکس هم نمی داند که چه چیزی باعث رخ دادن این اتفاق شد. یخکشی مدال طلا گرفت و در مراسم توزیع مدال هم رفت و با مدالش عکس هم گرفت اما وقتی از سکو پائین آمد این مدال را از او گرفتند و اعلام کردند که امتیازات او در رنکینگ اتحادیه جهانی حساب نمی گردد! شاید بهترین کسی که بتواند در این باره حرف بزند، هادی حبیبی باشد. سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در این مسابقات که در جریان تمام این اتفاقات واقع شده است.

آقای حبیبی سفر سختی به ایتالیا داشتید؟

بله متاسفانه خیلی زمان کم بود و راستا هم عجیب طولانی شد. سفر خسته کننده ای بود.

در روز آخر هم که با اتفاقاتی که برای یخکشی رخ داد، خستگی به تن همه ماند!

بله دقیقا. اتفاقاتی رخ داد که تا به حال نظیر آن را ندیده بودم.

چرا با محمد باقر یخکشی این کار را کردند؟

برای خود من هم هنوز معین نیست که چرا این کار را انجام دادند و ولی واقعا از روزی که وارد ایتالیا شدیم با ما سر ناسازگاری گذاشته بودند.

ماجرا برای همه گنگ مانده اگر ممکن است تمام ماجرا تعریف کنید.

بعد از اینکه توزیع مدال وزن 57 کیلوگرم برگزار گردید و نادر حاج آقانیا مدالش را گرفت و از روی سکو پائین آمد، قرار بود توزیع مدال وزن 61 کیلوگرم برگزار گردد و باقر یخکشی روی سکو برود.

که متوجه شدید، با تی شرت نمی تواند روی سکو برود.

حاج آقانیا هم با تی شرت روی سکو رفته بود! ولی بعد از این که حاج آقانیا ز روی سکو پایین آمد، خانم ادیت مسئول برگزاری مسابقات نزد باقر یخکشی رفت و گفت که باید با لباس آستین بلند روی سکو برود. که بعد من نزدیکش شدم و گفتم که شما چنین حرفی را زدید؟

دقیقا پای سکو از باقر یخکشی خواستند لباس آستین بلند بپوشد؟

بله. چون همان لحظه هم گفته بودند، خانم ادیت یک گرمکن ایتالیایی به او داد که با همین روی سکو برو و مدالت را بگیر! ولی واکنش نشان دادم و گفتم که اجازه نمی دهم کشتی گیر ایران با لباس ایتالیا روی سکو برود. گویا این خانم ادیت کلا لج نموده بود و حرف ها و خواسته های عجیبی داشت.

بعد هم که مدال باقر را پس گرفت؟

-متاسفانه بعد از پائین آمدن باقر یخکشی از روی سکو بلافاصله رفت مدال را از گردن یخکشی درآورد و به گردن خودش انداخت!

خانم ادیت؟

بله؛ خانم ادیت. چنین حرکتی را ندیده بودم و نمی دانم چرا چنین حرکت زشتی را انجام داد. این اتفاق ها در حالی برای ما افتاد که کشتی گیر قزاق با شلوارک روی سکو رفت و مدالش را گرفت.

به اتحادیه جهانی اعتراض نکردید؟

چرا. همان موقع بلافاصله به نماینده اتحادیه جهانی که از اسلواکی بود، اعتراض کردم. گفتم خانم ادیت به خاطر این که ورزشکار ما با تی شرت روی سکو رفته چنین رفتاری را دارد که جالب بود نماینده اتحادیه جهانی هم مدعی بود چنین قانونی وجود ندارد که کشتی گیر با تی شرت نتواند روی سکو برود!

خب ممکن نبود که یک گرمکن به یخکشی بدهید و این همه مشکل پیش نیاید؟

وقتی تیم در فصل گرما به مسابقاتی اعزام می گردد، معمولا لباس گرم آنچنانی در اختیار ندارد. البته لباس مناسب همراه تیم بود؛ لباسی که آستین بلند باشد. بقیه تیم چطور روی سکو رفت، یخکشی هم می توانست برود. مشکل لباس نبود. خانم ادیت اصلا اجازه این موارد نداد.

واقعا چنین قانونی در مسابقات اتحادیه جهانی وجود دارد؟

تصورم این بود که شاید من بی اطلاع باشم به همین دلیل در این رابطه با چندین نفر دیگر هم صحبت کردم. برای مثال با آقای امامی رئیس سابق کمیته داوران تماس گرفتم که بارها نماینده اتحادیه جهانی در مسابقات مختلف بوده که او هم اظهار بی اطلاعی کرد. بعد با آقای کومار نماینده هندی اتحادیه جهانی هم تماس گرفتم که او مدعی شد چنین قانونی وجود ندارد. سالار توکلی رئیس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون کشتی هم چنین اعتقادی داشت.

ممکن است این موضوع به اتفاقات اخیر فدراسیون کشتی و نامه تهدید آمیز اتحادیه جهانی ربط داشته باشد؟

-نمی دانم واقعا. علاقه ای هم ندارم در این باره حرف بزنم.

به "هادی حبیبی: گفتند یخکشی با گرمکن ایتالیا روی سکو برود ، کشتی گیر قزاقستان با شلوارک روی سکو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هادی حبیبی: گفتند یخکشی با گرمکن ایتالیا روی سکو برود ، کشتی گیر قزاقستان با شلوارک روی سکو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021