نخست وزیر یونان، اسپانیا و پرتغال را به توطئه برای سرنگونی دولتش متهم کرد

خبرنگاران: نخست وزیر چپگرای یونان امروز شنبه اسپانیا و پرتغال را به رهبری توطئه ای برای سرنگونی دولت یونان متهم نموده است.

نخست وزیر یونان، اسپانیا و پرتغال را به توطئه برای سرنگونی دولتش متهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان تأکید کرد که پرتغال و اسپانیا نگران نیروهای رادیکال خود پیش از انتخابات سال جاری هستند و به همین علت توطئه ای را برای سرنگونی دولت یونان، راهنمایی می نمایند. دولت یونان بارها مخالفت خود را با اجرای سیاست های ریاضت مالی اعلام نموده است.

وی در ادامه ضمن رد انتقاداتی که در مورد توافق آتن با وام دهندگان بین المللی برای تمدید 4ماهه برنامه نجات مالی این کشور حاصل شده، اضافه نمود: خشم محافظه کاران آلمانی نشان می دهد که دولت یونان پیروز به کسب امتیازاتی شده است.

تسیپراس در ادامه اظهارات خود در حزب سیریزا، لیسبون و مادرید را به اتخاذ موضع سخت در مذاکرات متهم کرد که در نهایت منجر به تمدید 4ماهه برنامه نجات مالی یونان شده است.

نخست وزیر یونان گفت: محوری متشکل از قدرت های مختلف که توسط اسپانیا و پرتغال، راهنمایی می شد، به دلایل سیاسی روشن سعی داشت تا مذاکرات را به بن بست بکشاند. طرح آنها سرنگونی دولت ما است پیش از آنکه کوشش های ما به نتیجه برسد و پیش از آنکه نمونه یونان بر سایر کشورها تأثیر بگذارد و به خصوص پیش از انتخابات مهم اسپانیا.

جنبش پودموس در اسپانیا که به شدت مخالف دولت کنونی است، در تازه ترین نظرسنجی ها با افکار اقبال عمومی روبه رو شده است. این حزب به جدی ترین تهدید برای حزب حاکم اسپانیا و ماریانو راخوی نخست وزیر تبدیل شده است.

پرتغال نیز پس از تابستان آینده، انتخابات مهمی را برگزار خواهد نمود ولی هنوز هیچ تشکل سیاسی مخالف سیاست ریاضتی در این کشور تشکیل نشده است.

به "نخست وزیر یونان، اسپانیا و پرتغال را به توطئه برای سرنگونی دولتش متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر یونان، اسپانیا و پرتغال را به توطئه برای سرنگونی دولتش متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021