نوروزتان پیروز
شرکت از 9 فروردین الی  14 فروردین 1403 تعطیل است
خواهشمند است جهت موارد اضطراری با شماره های زیر از طریق تلگرام و واتس اپ در تماس باشید.
آقای لله ایان: 09906102074 خانم طاهری:  09928607817 خانم ثانی: 09961489746 خانم رضایی: 09961490882 آقای رحمتی: 09906102071 آقای پارسا: 09121255526

نخست وزیر انگلیس به زودی به چین سفر می نماید

خبرنگاران: نخست وزیر انگلیس میخواهد اوایل ماه آینده برای دیدار و مصاحبه با مقامی های ارشد چین در صدر هیاتی تجاری به پکن سفر کند.

نخست وزیر انگلیس به زودی به چین سفر می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در شرایطی میخواهد اوایل دسامبر به چین سفر کند که این نخستین سفر وی به پکن پس از دیدارش با دالایی لاما در سال گذشته است که خشم و ناراحتی شدید مقام های چین را در پی داشت.

بر اساس این گزارش سفر نخست وزیر انگلیس به چین نشانگر تمایل لندن برای گسترش روابط و همکاری های تجاری با دومین اقتصاد بزرگ دنیا است.

کامرون روز گذشته در سخنانی تاکید نمود، من به همراه تعدادی از وزرای دولت و صاحبان کسب و کار از بخش های بزرگ و کوچک مالی انگلیس به چین سفر خواهیم کرد و این سفر به نفع دو کشور خواهد بود.

وی اضافه نمود، این سفر به شرکت های انگلیسی اجازه دسترسی بیشتر به بازار وسیع چین را خواهد داد و زمینه لازم برای افزایش سرمایه گذاری های چین در انگلیس را فراهم می نماید.

هنوز زمان دقیقی برای انجام این سفر اعلام نشده است. کامرون قرار است در این سفر از شهرهای پکن و شانگهای دیدن کند. پیش از این قرار بود سفر کامرون به چین در پاییز گذشته انجام گردد ولی خشم و ناراحتی مقام های پکن نسبت به دیدار نخست وزیر انگلیس با دالایی لاما موجب به تاخیر افتادن این سفر شد.

چین در اعتراض به این اقدام کامرون سفیر انگلیس در پکن را احضار کرد و این دیدار را دخالت جدی انگلیس در امور داخلی چین ارزیابی کرده و خواهان اصلاح این اشتباه لندن شد.

کامرون دیگر از آن موقع تاکنون با دالایی لاما دیدار نکرده و مقام های رسمی انگلیس نیز اعلام کردند وی دیگر چنین قصدی ندارد.ماه گذشته نیز جورج اسبورن وزیر دارایی انگلیس همراه با بوریس جانسون شهردار لندن به چین سفر کرد.

به "نخست وزیر انگلیس به زودی به چین سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس به زودی به چین سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021