میانجی گری چین در مذاکرات صلح کابل-اسلام آباد

خبرنگاران: وزارت خارجه افغانستان با انتشار خبرنامه ای بیان کرد: قرار است چین جهت خاتمه دادن به ناملایمات موجود میان افغانستان و پاکستان و پیگیری مذاکرات روند صلح، هیئتی امنیتی را به کابل و اسلام آباد بفرستند.

میانجی گری چین در مذاکرات صلح کابل-اسلام آباد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه افغانستان در خبرنامه آورده است که جزئیات و چگونگی این مسئله از سوی شین شی جی کاردار سفارت چین در کابل با عتیق الله عاطف مل معاون اداری وزارت امور خارجه افغانستان مطرح شده است.

خبرنامه می افزاید: قرار است هیئت مذکور در اولین دیدار خود وارد پاکستان گردد و درمورد روند برقراری صلح و ثبات در افغانستان با مقامات دولت اسلام آباد به بحث و گفت وگو بپردازد.

در خبرنامه آمده است که کوشش ها برای برقراری صلح و ثبات در افغانستان، چین و پاکستان افزایش یافته و انتظار می رود این کوشش ها نتیجه خوبی در بر داشته باشد.

هنوز زمان دقیق سفر هیئت امنیتی چینی به پاکستان و افغانستان معین نشده است.

یادآور می گردد که اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان چندی پیش در سخنان خود از چین و پاکستان به عنوان حلقه نخست سیاست خارجی حکومت وحدت ملی این کشور نام برد.

همچنین قرار است رئیس جمهور افغانستان در آینده ای نزدیک برای گفت وگو با مقامات اسلام آباد در مورد روند صلح در افغانستان و منطقه به پاکستان سفر کند.

چندی پیش نیز سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان نیز اعلام نموده بود که اسلام آباد آماده همکاری برای تأمین صلح در افغانستان است.

به "میانجی گری چین در مذاکرات صلح کابل-اسلام آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میانجی گری چین در مذاکرات صلح کابل-اسلام آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021