مدال طلا با انتقام گیری و طلسم شکنی، عقده گشایی میرهاشم حسینی در ایتالیا

چهار تکواندوکار ایرانی راهی مسابقات گرند پری در ایتالیا شدند که در این بین میرهاشم حسینی که در مسابقات قهرمانی جهان به دلیل صادر نشدن ویزا غیبت داشت، با شکست دادن ستاره نامدار تکواندوی جهان طلا گرفت.

مدال طلا با انتقام گیری و طلسم شکنی، عقده گشایی میرهاشم حسینی در ایتالیا

برای یک ورزشکار هیچ جیز بهتر از نشان دادن شایستگی اش در یک مسابقه مهم نیست. کاری که میرهاشم حسینی باید در مسابقات گرند پری ایتالیا انجام می داد و به خوبی هم از عهده اش بر آمد. او مدال طلای این مسابقات را کسب کرد و برای ورزشکاری که یک ماه پیش وقتی ویزای انگلستان برایش صادر نشد، عنوان نمود که شاید دیگر به سراغ تکواندو نیاید، هیچ جیز بهتر از این نبود. به خصوص اینکه او در نخستین مرحله مسابقات گرند پری در ایتالیا برای رسیدن به مدال طلا توانست دو قهرمان دنیا و المپیک را شکست بدهد.

در روز نخست مسابقات گرندپری ایتالیا در رم مبارزات اوزان 68- و 80+ کیلوگرم برگزار گردید که میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن 68- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن 80+ کیلوگرم به عنوان نمایندگان ایران به روی شیاپ چانگ رفتند که در انتها حسینی با نمایشی مقتدرانه طلا گرفت و مردانی نیز به مدال برنز رسید.

میرهاشم حسینی، نماینده وزن 68- کیلوگرم ایران که به دلیل صادر نشدن ویزای انگلستان شانس حضور در مسابقات قهرمانی دنیا منچستر را از دست داد، در این رقابت ها برای نشان دادن شایستگی اش تمام توان خود را به کار گرفت. میرهاشم در این مسابقات در حالی به مدال طلا دست پیدا کرد که سوهون کیم از آمریکا، ادیوال پونتس از برزیل، لوره برسیس کرواسی، شوای ژآئو از چین که قهرمان المپیک ریو 2016 بود و دارنده 2 طلا و برنز قهرمانی دنیا است را شکست داد و به فینال رسید. میرهاشم حسینی در فینال این رقابت ها هم دست به کار بزرگی زد و با غلبه بر غول کره ای نشان داد که صادر نشدن ویزای او برای مسابقات دنیای چندان هم بی دلیل نبوده است. حریف میرهاشم در فینال دای هون لی تکواندوکار عنوان دار کره جنوبی بود. لی نایب قهرمان المپیک 2012 و دارنده مدال برنز المپیک 2016، طلای قهرمانی دنیا در سال های 2011، 2013 و 2017، نقره دنیای در 2019 است اما با این حال حریف انگیزه های میر هاشم نشد و مدال طلای گرند پری در این وزن به ایران رسید. این بهترین نتیجه برای تکواندوی ایران در گرندپری های چند سال اخیر بود. میر هاشم در حالی لی را شکست داد که در سال های اخیر او 10 ستاره تکواندوی ایران را شکست داده بود که آخرینش هم سروش احمدی در همین مسابقات بود.

سجاد مردانی کاپیتان با تجربه تیم ملی تکواندو هم در این مسابقات حضور داشت که در نهایت به مدال برنز رسید تا علاوه بر طلای میر هاشم یک برنز هم در وزن 80+ کیلوگرم به نام تیم ایارن ثبت گردد.

مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال 2019 از ظهر آدینه با حضور 32 تکواندوکار برتر دنیا (255 نفر از 53 کشور) در هر 4 وزن المپیکی مردان و زنان در سالن فورو ایتالیکو رم شروع و به مدت 3 روز ادامه دارد. این رقابت ها G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب 40، 24 و 14.4 امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و هزار دلار جایزه نقدی تعلق می گیرد.

به "مدال طلا با انتقام گیری و طلسم شکنی، عقده گشایی میرهاشم حسینی در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدال طلا با انتقام گیری و طلسم شکنی، عقده گشایی میرهاشم حسینی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021