قهرمانی پیش بینی نشده ای که فوتبال اسپانیا را عوض کرد

تیم زیر 20 سال اسپانیا در حالی قهرمان دنیا شد که ترجیح می داد تا مرحله یک چهارم نهایی رقابت کند.

قهرمانی پیش بینی نشده ای که فوتبال اسپانیا را عوض کرد

به گزارش خبرنگاران، در اواخر قرن 20 تیم ملی اسپانیا در وضعیت خوبی قرار نداشت. رسیدن به یک چهارم نهایی بهترین دست آورد محسوب می شد. در تیم های پایه برخی نشانه های خوب دیده می شد اما در حقیقت تمام توجه ها به رئال مادرید و بارسلونا بود. تیم ملی پس از این دو تیم بزرگ باشگاهی قرار داشت. به همین خاطر زمانی که جام دنیای زیر 20 سال در نیجریه برگزار گردید کسی به آن توجه نکرد. حتی بازیکنان تیم زیر 20 سال نیز دوست داشتند هر چه زودتر این کشور را ترک نمایند چون محل اقامت و وضعیت غذا در آن جا بد بود. به همین خاطر صعود تا مرحله یک چهارم نهایی کافی به نظر می رسید و می خواستند پس از این مرحله به خانه برگردند. نخستین بازی لاروخا در شهر کالابر برگزار گردید که حتی خیابان و پیاده رو نداشت. همچنین رطوبت بالایی داشت. تیم ملی برای دومین بازی اش پس از یک سفر طولانی به هارکورت رفت که به محض رسیدن با تیراندازی در جلوی هتل رو به رو شدند.

با این حال در آن گروه بازیکنان خیلی خوبی به نام های ژاوی ارناندس، ایکر کاسیاس و مارچنا حضور داشتند. آنها بعدها توانستند فاتح اروپا شوند. کاسیاس در همه بازی ها حضور نداشت چون آرانسوبیا در ترکیب اصلی بود. با این حال در روز کلیدی مشخص نماینده بود.اینیاکی سائس، سرمربی تیم و کارلوس لورنسانا، مربی بدنساز یک برنامه خاص برای تمرین ذهن داشتند. این موضوع و پیروزی مقابل برزیل رونالدینیو آنها را با انگیزه کرد و توانستند بازی ها را با برد به سرانجام برسانند. اسپانیا در صدر گروهی که برزیل، زامبیا و هندوراس حضور داشتند، نهاده شد. در مرحله یک هشتم باید به مصاف آمریکا می رفت اما بازیکنان خسته به یک چهارم رسیدند. غنا در انتظارشان بود و به خاطر فیزیکشان به نظر می رسید که از بازیکنان سن بالا استفاده می نمایند. در ضربات پنالتی، کاسیاس اسپانیا را نجات داد. لاروخا در نیمه نهایی مالی را شکست داد و در فینال باید به مصاف ژاپن می رفت. آنها توانستند با چهار گل حریفشان را در لاگوس، پایتخت نیجریه شکست دهند و احساس نمایند پادشاهان دنیا هستند.

ژاوی در آن بازی ها موثر عمل کرد. شب قبل از فینال، عکسی از او گرفته شد که روی تخت بود و در زیر نور چراغ خواب توپ را بغل نموده بود. رویاهای فوتبالی نام این گزارش بود. او به عنوان بهترین بازیکن جام انتخاب شد. پابلو کنیاگو با پنج گل بهترین گلزن بازی ها شد. در آن تیم بازیکنان زیادی توانستند در دسته اول بازی نمایند. کاسیاس، آرانسوبیا، مارچنا، ژاوی، اوربایس، کولسا، وارلا، روبیو، گابری، بارکرو، یسته، آگانسو و کونیگا از جمله آنها بودند. با این حال کویرا، خوسوئه، برمودو، الکس یا روبن خوش شانس نبودند و در تیم های پایه ماندند. برخی از آنها با آسیب دیدگی روبرو شدند. با این حال همه آنها هواداران را به وجد آوردند و یک چالش جدید درباره امضای قرارداد با بازیکنان خارجی به وجود آوردند. بازیکنان تیم زیر 20 سال نشان دادند در کشور نیز نیروهای خوبی وجود دارد. از آن پس با وجود قانون بوسمن، حضور بازیکنان ملی در لالیگا بیشتر شد. پیش از آن شرایط متفاوت بود و یک بار دپورتیوو لاکرونیا با یازده بازیکن خارجی به میدان رفت.

به "قهرمانی پیش بینی نشده ای که فوتبال اسپانیا را عوض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمانی پیش بینی نشده ای که فوتبال اسپانیا را عوض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021