فرودگاه جدید پکن افتتاح شد

فرودگاه بین المللی جدید پکن با نام داکسینگ امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

فرودگاه جدید پکن افتتاح شد

فرودگاه بین المللی داکسینگ صبح چهارشنبه با حضور رئیس جمهور چین در پکن افتتاح شد. پروازها از این فرودگاه تا بهار سال آینده 112 مقصد در سراسر جهان را پوشش خواهند داد. این پروژه 11.5 میلیارد دلاری در سال 2014 آغاز شد و بیش از 40،000 کارگر در آماده سازی آن فعالیت کردند. این فرودگاه توسط معمار مشهور فقید زاها حدید و همکاران چینی اش طراحی شده است. ترمینال این فرودگاه به اندازه 97 زمین فوتبال است.

این فرودگاه به خاطر شکل ظاهری اش به ستاره دریایی در میان رسانه ها شهرت پیدا کرده است. در حیاط این فرودگاه یک باغ چینی طراحی شده است.

این فرودگاه به تکنولوژی های پیشرفته روز همانند اسکنر چهره، ربات های خدمات دهنده و … مجهز است.

گفته می شود مسیری که مسافران برای رسیدن به هر یک از جایگاه های پرواز این فرودگاه باید طی کنند حداکثر 600 متر است.

فرودگاه جدید پایتخت چین در منطقه ای در حدود پنجاه کیلومتری جنوب پکن ساخته شده اما مسافران برای رسیدن به مرکز شهر با قطارهای فوق سریع تنها 20 دقیقه زمان نیاز دارند.

این فرودگاه بزرگ در فاصله 46 کیلومتری میدان تیان ان من واقع شده و پیش بینی شده است تا سال 2025 چهار ترمینال آن به بهره برداری کامل برسد که می تواند 72 میلیون مسافر را در سال پوشش دهد. در چشم انداز 2040 این فرودگاه راه اندازی چهار ترمینال دیگر پیش بینی شده است که در آن صورت تا بیش از 100 میلیون مسافر در سال جابه جا می کند و به بزرگترین فرودگاه جهان تبدیل می شود.

در حال حاضر فرودگاه آتلانتا در ایالات متحده آمریکا که سالانه 100 میلیون مسافر را جابه جا می کند بزرگترین فرودگاه جهان است.

فرودگاه جدید پکن

فرودگاه جدید پکن

فرودگاه جدید پکن

به "فرودگاه جدید پکن افتتاح شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرودگاه جدید پکن افتتاح شد" امتیاز داده است | امتیاز: 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه جدید پکن افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید
تلفن: 75284-021